Gå til innhold

intel 9900K/9700K/9600K

Anbefalte innlegg

Hmm da trenger jo ikke du kjøpe deg en 9900K da siden du har en 7980XE fra før... Siden best koster mest mener jeg :p

9900k blir på benchebordet noen uker sammen med Asus apex z390, som er kommet ut for salg.

https://www.proshop.no/Motherboard/ASUS-ROG-MAXIMUS-XI-APEX-Motherboard-Intel-Z390-Intel-LGA1151-socket-DDR4-RAM-ATX-/2680748?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ohh sexy hovedkort! Akkurat min smak...utenom prisen. Men jeg betalte mer for mitt Asus RVE10 :p Noe jeg ikke gidder igjen.

Lenke til kommentar

Ohh sexy hovedkort! Akkurat min smak...utenom prisen. Men jeg betalte mer for mitt Asus RVE10 :p Noe jeg ikke gidder igjen.

:eek: Z390 er ikke nyskapende nok til å forsvare 5k.

Men ser ut som man må ut med 3k for å få et dugandes kort til OC.

Lenke til kommentar

Vurderer og bytte 7900x til 9900k men spørs om jeg får nok pci lanes fra chipset til 8 SSDer =/

Har du 8 stk m.2 ssd'er da?

"alle" 7900x delidda kjører jo 4,8 ghz til spill :D

4000 c17 minne og mesh @ 3,2ghz, så har man ~ 50 ns latency, noe som vesentlig bedre enn de fleste cpuer. Overklokket er 7900x helt konge på spill, og helt konge om man hater å ha for lite pci-e lanes.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

"Tech Jesus" har gått "forsiktig" igjennom rapporten til Principled Technologies punkt for punkt, mildt sagt underholdende:

:rofl:

Han glemte si at de kjørte i game mode på Ryzen Master. Så bare 4-kjerner var i bruk. Men uansett, så vet vi alle at 9900K blir den beste CPU for gaming uansett :) Men var litt merklig den "reviewen" som var kjøpt og betalt der ja, så rett skal være rett. Intel er ute med skitne tricks igjen. 

* The benchmarks carried out by Principled Technologies are even more bogus than we first thought. A few viewers pointed out that the Ryzen 7 2700X was listed as tested in the “Game Mode” within the Ryzen Master software and I foolishly thought they might have just made a simple copy and paste error in their document as they would have used this mode for the 2950X. This does explain why the Threadripper CPUs were faster than the 2700X in every test.

What this means is a CCX module in the 2700X was completely disabled, essentially turning it into a quad-core. I’ve gone ahead and re-run the XMP 2933 test with Game Mode enabled and now I’m getting results that are within the margin of error to those published by Principled Technologies.

https://www.patreon.com/posts/21950120

Endret av -=HellBound=-
Lenke til kommentar

Han glemte si at de kjørte i game mode på Ryzen Master. Så bare 4-kjerner var i bruk. 

Jepp, til og med "Tech Jesus" overså den. Og med all inkompetansen som ellers blir avdekket tenker jeg Principled Technologies får være "tilgitt" for akkurat den. Vel, på en måte kanskje til og med hele greia. Det er ikke greit at de presenterer så ville tall uansett. Men det ser i det minste ut som ren inkompetanse. Og det er i det minste litt bedre en rent løgn og bedrag.

Jeg nevnte forøvrig det med "Game mode" og avskrudd CCX på 2700X tidligere i dag.

Lenke til kommentar

"Software and workloads used in performance tests may have been optimized for performance only on Intel microprocessors"

No shit. Haha  :rofl:

Alle er vel enige om at prosessoren er bra, så hva Intel holder på med her må gudene vite. Det endrer forsåvidt ikke noe for min del, men morro lell.

• Liker 1
Lenke til kommentar

skal bygge nytt system fra bunnen av....hva skal velges...

9600k, 9700k, 9900k - eller ryzen 2700X....

I tillegg er det alt for mange hovedkort å velge mellom. Liker litt simpel overklokking - men ikke hardcore som enkelte her inne ;-)

Lenke til kommentar

I tillegg er det alt for mange hovedkort å velge mellom. Liker litt simpel overklokking - men ikke hardcore som enkelte her inne ;-)

Kommer an på lommeboken, men er ikke det tema så er 9900k klart valg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Oppdatering: Styr unna hero XI. Har vist dårlig kontroller med bare 4 phaser. Ett mye bedre valg er Asus XI Gene:

https://www.komplett.no/product/1110165/datautstyr/pc-komponenter/hovedkort/intel-socket/asus-maximus-xi-gene-s-1151#

Asrock Z390 taichi er vel også ett godt valg som kommer med wifi. De har også en versjon med enda raskere wifi og 10GB lan på proshop. https://www.proshop.no/Motherboard/ASRock-Z390-Taichi-Motherboard-Intel-Z390-Intel-LGA1151-socket-DDR4-RAM-ATX-/2683331

Hvis du kjøper billigere CPU hadde jeg kanskje tatt en titt på ett billigere z390 hovedkort.

Endret av magnusavr
Lenke til kommentar

Nei men 3 av dem er det og vurderer 1 eller 2 til for og bli kvitt siste rest med sata ssd'er :p

Er alle 1TB eller størrre? Flere små gir lite mening. Det var slik jeg gjorde i gamledager med satassder koblet til Areca raidkontroller for å kjøre dem i raid-0. Som 12x Plextor m3p i raid-0 :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...