Gå til innhold

intel 9900K/9700K/9600K


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kjøpte RTX 2080 TRIO i går også... blir kul PC i hvert fall...

 

jeg kjører på ITX hovedkort, men det er lov å håpe på 5Ghz++ all core på en AIO. Da har jeg fin ytelse utover høsten også.. litt PUBG med gutta er verdt noen kroner :)

 

like greit å bare bestille med en gang så man kommer inn i køen også.. 8700K hadde jo leveringsproblemer i evig tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hva Intel driver med nå altså.. 9900K kommer til å bli den råeste gaming CPU'en som er mulig å kjøpe for øyeblikket. Punktum!

 

Likevel har Intel gått ut og kjøpt seg en "real world" "tredje parts" "study" av 9900K mot andre CPU'er. Og resultatene er all over the place, men ikke minst, grovt villedende. Foreløpig er det bare PCGamesN jeg vet om som har bitt på, ihvertfall til en viss grad. Men om flere kjøper dette, så kan det bli stygt. Her er selve "rapporten".

 

HWUB har allerede ettergått et par av spillene, og kommer nok med en video i løpet av et par timer. Det de "proffe" "tredje parts" testerne har gjort, er å belemre 2700X med 64GB dual rank minne med CL19. Det aller aller verste man kunne gjort mot en stakkars Ryzen 2! :p Det merkelige er at i worst case scenarioer (for 2700X), så er jo 9900K ~20% raskere i 1080p med 1080Ti, om vi ikke regner med titler som CS:GO. Men det var altså ikke nok, de tar i stedet og nerfer 2700X så til de grader at de kan hevde ~50% raskere gaming ytelse i stedet.

 

Blir spennende å se hvem som biter på om ikke annet.. Tror jeg vet om et par her på forumet.. :p

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er ikke akkurat livredd for tilgjengelighet.

 

Det burde du være! :p Dette ser ut som 8700K lanseringen om igjen, men om mulig enda verre. Apple har lagt beslag på nærmere 1/3 av Intels kapasitet, som er grunnen til at Intel sliter med å levere. I tillegg er 9900K en svært stor (relativt sett), og høyt binnet CPU. Og om du har fulgt med i denne tråden så må du nesten ha fått med deg hvor mange som har sagt de skal ha den, selv når de visste den ville komme på over 5000 Kr. Med mindre folk er blakke grunnet 2080Ti innkjøp, så ryker nok de få 9900K'ene som blir tilgjengelig ganske kjapt de også..

Lenke til kommentar

Javel masekopp! :p

Har bestilt en da .. Bestiller noe 4266mhz minne fra proshop også.

Spørsmålet nå er om jeg bør skaffe meg en waterchiller også (med termostat så det ikke danner kondens). Isbøtte og LN2 er kult det, men ikke spesielt praktisk. 

 

Fra det jeg har hørt så blir den god og varm ja. ;)

 

Selv skipper jeg den, min 8700K får holde. Jeg bruker den bare til 3440x1440 og 4K uansett. 9900K kommer ikke til å gi meg mer enn 2-3% høyere fps uansett. Kanskje om den er tilgjengelig uten for lang ventetid ved neste DnB salg. :p

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Litt sløvt å kjøre XMP på intelplattform (+ tweake settings), mens man kjører "auto" på AMD og øker frekvensen manuelt. Har dere sett hva timings blir når man gjør det?  :rofl:

 

"Rapporten" er en vits, det ser jo enhver med bittelitt kunnskap om emnet. Men ser på discord kanalen til AdoredTV, en som hevder selskapet bak rapporten ble stiftet av en tidligere Intel ansatt, og at de til og med deler forretnings adresse med en annen Intel underavdeling. Består av kun 2-3 ansatte, og de har visst knapt andre kunder enn Intel. Jim ba om kilde, så jeg skal holde et øye med tråden og se. Om det er sant, så er det ganske stygt på et helt nytt nivå..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...