Fenrisúlfr Skrevet 12. april 2021 Del Skrevet 12. april 2021 Skal gjøre en RAM OC etterhvert også, har bare lyst til å se hvor mye jeg kan presse ut av prosessoren før jeg begynner med det. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 12. april 2021 Del Skrevet 12. april 2021 14 minutes ago, Fenrisúlfr said: Skal gjøre en RAM OC etterhvert også, har bare lyst til å se hvor mye jeg kan presse ut av prosessoren før jeg begynner med det. Vil du ha BEDRE ytelse i dagens spill, så er det minneytelse som er greia. Høyere minimumfps får man ofte godt opp med litt minnetweaking. OM du har skikkelig minne da Les: B-die Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 12. april 2021 Del Skrevet 12. april 2021 7 minutes ago, Nizzen said: Vil du ha BEDRE ytelse i dagens spill, så er det minneytelse som er greia. Høyere minimumfps får man ofte godt opp med litt minnetweaking. OM du har skikkelig minne da Les: B-die Det stemmer godt overens med min testing også (med BF5) Lenke til kommentar
Fenrisúlfr Skrevet 12. april 2021 Del Skrevet 12. april 2021 (endret) 37 minutes ago, Nizzen said: Vil du ha BEDRE ytelse i dagens spill, så er det minneytelse som er greia. Høyere minimumfps får man ofte godt opp med litt minnetweaking. OM du har skikkelig minne da Les: B-die Det er desverre bare Micron E-Die. Fikk kittet helt nytt veldig billig dog Endret 12. april 2021 av Fenrisúlfr Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 12. april 2021 Del Skrevet 12. april 2021 Fenrisúlfr skrev (54 minutter siden): Det er desverre bare Micron E-Die. Fikk kittet helt nytt veldig billig dog Micron rev. E er ikke fantastisk for Intel nei, mange Intel-hovedkort ser ut til å ha utfordringer med det (spesielt Gigabyte). Har du to eller fire stikker? Lenke til kommentar
Fenrisúlfr Skrevet 12. april 2021 Del Skrevet 12. april 2021 3 hours ago, N o r e n g said: Micron rev. E er ikke fantastisk for Intel nei, mange Intel-hovedkort ser ut til å ha utfordringer med det (spesielt Gigabyte). Har du to eller fire stikker? Jeg har to sticks akkurat nå. Tenkte å kjøpe to like sticks til når jeg har spart opp litt peng. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 12. april 2021 Del Skrevet 12. april 2021 (endret) 12 minutes ago, Fenrisúlfr said: Jeg har to sticks akkurat nå. Tenkte å kjøpe to like sticks til når jeg har spart opp litt peng. Da selger du de du har, og kjøper 2x16GB b-die Buy cheap, buy twice Endret 12. april 2021 av Nizzen Lenke til kommentar
Fenrisúlfr Skrevet 12. april 2021 Del Skrevet 12. april 2021 6 minutes ago, Nizzen said: Da selger du de du har, og kjøper 2x16GB b-die Buy cheap, buy twice Får vurdere det. Fikk de til 1/3 av nypris, når økonomien er trang så hjelper alt 😛 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 13. april 2021 Del Skrevet 13. april 2021 Nizzen skrev (11 timer siden): Da selger du de du har, og kjøper 2x16GB b-die Buy cheap, buy twice Ikke 2x16GB, det går ikke bra på Gigabyte Z370/Z390. Heller 4x8GB, da har han i alle fall sjans til å kjøre 4000 MHz Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 13. april 2021 Del Skrevet 13. april 2021 37 minutes ago, N o r e n g said: Ikke 2x16GB, det går ikke bra på Gigabyte Z370/Z390. Heller 4x8GB, da har han i alle fall sjans til å kjøre 4000 MHz This. 2x8GB B-die er uansett suverent og det gjelder forsåvidt alle z390 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 13. april 2021 Del Skrevet 13. april 2021 Mumriken skrev (10 minutter siden): This. 2x8GB B-die er uansett suverent og det gjelder forsåvidt alle z390 Nope, 2x8GB kræsjer også på Gigabyte, du er heldig om du klarer å stramme inn timinger på 3600 MHz. Lenke til kommentar
Fenrisúlfr Skrevet 13. april 2021 Del Skrevet 13. april 2021 Skal se hva jeg klarer å få til etterpå ihvertfall, har aldri drevet med noe seriøs overklokking av RAM før, så det blir spennende. Det jeg har gjort før er bare å sette timingene til hva sticken er ratet til og prøvd å få frekvensen så høy som mulig. Fikk 5.1Ghz på 9700K'n sånn kjapt og gæli som jeg pleier å si for å teste vannet. 1.4V. Kan nok gå MYE lavere på volten, men var moro bare for å kjøre en bench før jeg satte den tilbake til stock for å se hva jeg kan gjøre med RAM'en i dag Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 13. april 2021 Del Skrevet 13. april 2021 22 minutes ago, N o r e n g said: Nope, 2x8GB kræsjer også på Gigabyte, du er heldig om du klarer å stramme inn timinger på 3600 MHz. GB er krise da 😆 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå