Raul07 Skrevet 24. september 2020 Del Skrevet 24. september 2020 (endret) Mellom 70-80 grader på den AIDA64 stability test. Er ikke så mye jeg kan gjøre uten å bruke enda mer penger om jeg vil ha det mer kjølig Bare til info så lå alle 8 cores på 4.6 ghz Endret 24. september 2020 av Raul07 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 24. september 2020 Del Skrevet 24. september 2020 11 minutes ago, Raul07 said: Mellom 70-80 grader på den AIDA64 stability test. Er ikke så mye jeg kan gjøre uten å bruke enda mer penger om jeg vil ha det mer kjølig Bare til info så lå alle 8 cores på 4.6 ghz Ingenting å bekymre seg over det der Lenke til kommentar
Jdyver Skrevet 25. september 2020 Del Skrevet 25. september 2020 På 9900K, hva setter dere AVX offsett til ved 5,0/5,1 Ghz? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 25. september 2020 Del Skrevet 25. september 2020 20 minutes ago, Jdyver said: På 9900K, hva setter dere AVX offsett til ved 5,0/5,1 Ghz? 0 Har du dårlig kjøling og kjører ofte et program som bruker AVX, så kan du prøve en offset på 3. Lenke til kommentar
Jdyver Skrevet 15. november 2020 Del Skrevet 15. november 2020 Sitter her å planlegger pappapermen om noen månder frem i tid. Og tenker benytte tiden til å bygge inn en costum loop i casen. Hva tenker dere om vannblokk som dekker CPU og VRM? Sitter på en 9900K og Asus XI Extreme https://www.ekwb.com/shop/ek-momentum-rog-maximus-xi-extreme-d-rgb-plexi?fbclid=IwAR0bUpOkgxM6al0mgG3KRZLXIs6-SQoieDVLmsTB9fRabFn8cIVY5e5bv24 Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 15. november 2020 Del Skrevet 15. november 2020 Monoblokk suger 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 15. november 2020 Del Skrevet 15. november 2020 7 minutes ago, Mumriken said: Monoblokk suger Helt riktig, spesielt om man delidder cpuen. Den beste oppgraderingen man kan gjøre med denne cpuen er å delidde den og kjøre direct die cooling fra SuperCool Computer Lenke til kommentar
Jdyver Skrevet 16. november 2020 Del Skrevet 16. november 2020 (endret) Nizzen skrev (13 timer siden): Helt riktig, spesielt om man delidder cpuen. Den beste oppgraderingen man kan gjøre med denne cpuen er å delidde den og kjøre direct die cooling fra SuperCool Computer Joa. Vis jeg tør delidde den 😛 Men enig at den den transporter varmen dårlig og delidd er veien å gå! Edit: Vis jeg bruker tiden fremover kan jeg kansje følge med på om jeg kan få kjøpt brukt 9900k som er ferdig deliddet. Evt se etter OC ramme som hindrer i at jeg presser cpuen for hard ned ved delidd. Endret 16. november 2020 av Jdyver Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 16. november 2020 Del Skrevet 16. november 2020 39 minutes ago, Jdyver said: Edit: Vis jeg bruker tiden fremover kan jeg kansje følge med på om jeg kan få kjøpt brukt 9900k som er ferdig deliddet. Evt se etter OC ramme som hindrer i at jeg presser cpuen for hard ned ved delidd Delidd og kjør direct-die block fra supercool computer. Direct die frame er noe skit. Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 2. januar 2021 Del Skrevet 2. januar 2021 (endret) Jeg kjørte i går kveld en kjapp Intel BurnTest på min 9700K @ 5,00 all-core med en lakkert Be Quiet Dark Rock 4 luftkjøler. ...Tolket det jeg leste om programmet som IKKE å gjøre det pga. intensiteten og måten BurnTest virker, så derfor måtte jeg såklart prøve: Temperaturen økte gradvis fra 35 til 65°C helt i starten før temperaturen plutselig spratt opp til 103°C og kabinettviftene hørtes ut som bilen min når jeg går fra 4. gir til 2. gir. ...Og der avbrøt jeg testen. Og resatte temp. sensorene for ikke å bli påmint det som skjedde. Var en artig kveld. Endret 2. januar 2021 av PaladinNO Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 2. januar 2021 Del Skrevet 2. januar 2021 PaladinNO skrev (1 time siden): Jeg kjørte i går kveld en kjapp Intel BurnTest på min 9700K @ 5,00 all-core med en lakkert Be Quiet Dark Rock 4 luftkjøler. Temperaturen økte gradvis fra 35 til 65°C helt i starten før temperaturen plutselig spratt opp til 103°C og kabinettviftene hørtes ut som bilen min når jeg går fra 4. gir til 2. gir. IntelBurnTest er ikke en gang det varmeste programmet du kan kjøre på Coffee Lake. Det bruker ikke AVX2, og er ekstremt minnebegrenset 🔥 Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 2. januar 2021 Del Skrevet 2. januar 2021 N o r e n g skrev (2 timer siden): Det bruker ikke AVX2, og er ekstremt minnebegrenset 🔥 Jeg må tilstå det ikke sa meg så mye. Jeg må tilstå videre at jeg kun så Intel BurnTest bli vist på en eldre Linus Tech video og bare fikk lyst til å prøve det, og ikke at jeg forventet å få noe ut av testen. Jeg tror vi begge kan være enig i at det er liten vits å "ekstremteste" en CPU uten tilpasset kjøling, i.e. med ihvertfall en dugelig AIO. Jeg ville egentlig bare se om den lakken som nå er på luftkjøleren min påvirker temperaturen i nevneverdig grad. Men uten noen BurnTest gjort i forkant så er jo resultatet jeg fikk nå ganske så verdiløst. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 2. januar 2021 Del Skrevet 2. januar 2021 PaladinNO skrev (24 minutter siden): Jeg må tilstå det ikke sa meg så mye. Nyere varianter av Linpack genererer flere GFLOPS, og mer varme. I tillegg vil antall GFLOPS øke betraktelig med minnefrekvens og timingen i IBT. CPUen bruker mye av tiden på å vente Lenke til kommentar
Fenrisúlfr Skrevet 20. mars 2021 Del Skrevet 20. mars 2021 Er det noe vits i å investere i rask RAM til en 9700K? Tenkte å kjøpe 3200mhz, men vet ikke om det er vits i å kjøpe noe raskere enn det? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 20. mars 2021 Del Skrevet 20. mars 2021 1 minute ago, Fenrisúlfr said: Er det noe vits i å investere i rask RAM til en 9700K? Tenkte å kjøpe 3200mhz, men vet ikke om det er vits i å kjøpe noe raskere enn det? Det er VELDIG vits! Ved spilling i cpubound spill med høy fps, så kan forskjellen være sikkert 25% i ytelse på 3200mhz vs 4400mhz. Spesielt på min fps 1 Lenke til kommentar
Fenrisúlfr Skrevet 20. mars 2021 Del Skrevet 20. mars 2021 5 minutes ago, Nizzen said: Det er VELDIG vits! Ved spilling i cpubound spill med høy fps, så kan forskjellen være sikkert 25% i ytelse på 3200mhz vs 4400mhz. Spesielt på min fps Kult. Har prøvd å google meg fram til det, men fant så mange motstridende svar. Takk! Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 20. mars 2021 Del Skrevet 20. mars 2021 Fenrisúlfr skrev (12 minutter siden): Kult. Har prøvd å google meg fram til det, men fant så mange motstridende svar. Takk! https://kingfaris.co.uk/ram Her har du noen som testet dette på en 10900K, men det gjelder i stor grad for alle LGA1151-prosessorer. 2 Lenke til kommentar
Fenrisúlfr Skrevet 12. april 2021 Del Skrevet 12. april 2021 (endret) Hei igjen! Tenkte å prøve meg på en aldri så liten OC med min nye 9700K. Nå begynner det å bli en stund siden sist, så tenkte det var greit å høre. På de eldre prosessorene jeg hadde var det omtrent bare å justere volt og multiplier. Er det noen andre innstillinger jeg burde titte på? Hva er maks volt en 9700K burde kjøres på 24/7? *edit* Mobo er et Z370 Aorus gaming 5. Endret 12. april 2021 av Fenrisúlfr Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 12. april 2021 Del Skrevet 12. april 2021 14 minutes ago, Fenrisúlfr said: Hva er maks volt en 9700K burde kjøres på 24/7? Maks spenning er det du klarer å kjøle. Trenger ikke rote borti så mye annet, men personlig makser jeg ut alle parameter som går på "current capability". Minne oc er der du henter mest, men det er en litt mer omfattende prosess Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 12. april 2021 Del Skrevet 12. april 2021 25 minutes ago, Fenrisúlfr said: Er det noen andre innstillinger jeg burde titte på? Ja Load Line Calibration. Som Mumriken sa, du tjener mest på RAM OC. Høy CPU overklokk er mest nyttig om du sitter med en kraftig custom loop vannkjøling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå