Gå til innhold

intel 9900K/9700K/9600K

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
27 minutes ago, Rambo82 said:

Testet med aida64 fpu 

Under testen, kjørte viftene på 2000 rpm da eller? Spør fordi det der er bra temps. Mye vcore gav du din 9900K der?

Tips : Du trenger ikke ta bilde av skjermen med mobilen. Windows har innebygd screenshot app ;)

Lenke til kommentar
Betroz skrev (3 timer siden):

Under testen, kjørte viftene på 2000 rpm da eller? Spør fordi det der er bra temps. Mye vcore gav du din 9900K der?

Tips : Du trenger ikke ta bilde av skjermen med mobilen. Windows har innebygd screenshot app ;)

Ja det tror jeg de gjorde.  Kan sjekke ikveld.  Vcore er vel 1.350(auto) . Ok skjønner ?

Lenke til kommentar
1 hour ago, N o r e n g said:

Var det kunne AIDA64 FPU, eller hadde du Cache og CPU huket av også? Jeg spør fordi du har veldig stor forskjell mellom kjernene

han kjører ikke alle kjernene på samme frekvens som du kan se lenger oppe.

Lenke til kommentar
Emsal skrev (6 minutter siden):

han kjører ikke alle kjernene på samme frekvens som du kan se lenger oppe.

Så vidt jeg vet er det ikke mulig å kjøre forskjellige kjerner på forskjellig frekvens på Coffee Lake, det var i alle fall ikke mulig på Z390 Aorus Master (jeg kunne imidlertid begrense maksimal klokkefrekvens per kjerne, slik Turbo Boost Max 3.0 fungerer på Comet Lake). Det er også mulig å justere Turbo Boost-nivåene per antall kjerner som er belastet, men det betyr ikke at du justerer frekvens til kjerne #1, #2, #3, og så videre

Uansett er det samme spenning over alle kjernene, og varmeproduksjonen er primært avhengig av spenning, klokkefrekvens har mye mindre å si i det store bildet.

Her er AIDA64 FPU stress test:

AIDA64 FPU stress.jpg

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...