Bushnell Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 (endret) jeg har tenkt å kjøpe meg ny forsterker, mente først jeg sku kjøpe meg c272, effektforsterkern men fant utt at det ble billigre å selge den jeg hadde å kjøpe c372 i stedet.. så nå har jeg da solgt den er på jakt etter ny, så lurer jeg da på om c372 er å anbefale? finnes det noen bedre alternativer? er det ikke sånn att desto større forsterker, desto bedre lyd blir det? dynamikk osv.. men det er kanskje lettere å sprenge høytalere med den? har noen gammle høytalere nå, de har 12" bass i hver høytaler og er relativt bra høytalere.. Edit: her er link til forsterkern: http://www.hifiklubben.no/show.php?folder=8&product=nadc372 Endret 15. desember 2003 av Bushnell Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 (endret) er det ikke sånn att desto større forsterker, desto bedre lyd blir det? dynamikk osv.. Hvertfall mer uanstrengt lyd, som jeg vil kalle bedre. Men en kjede er aldri sterkere enn sitt svakeste ledd. men det er kanskje lettere å sprenge høytalere med den? Nei, heller motsatt. En stor forsterker vil ha mye bedre kontroll på elementet. En liten amp vil begynne å klippe mye tidligere (forvrenge), noe som dreper elementer som ingenting annet. Husk at det finnes ingen ting som heter "for stor forsterker", innenfor rimelighetens grenser. bfisk Endret 15. desember 2003 av hrichard Lenke til kommentar
Bose Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 (endret) Enig med deg der richardt. Brukers selv PA-forsterker på høyttalere som koster 600,- partet!!.Funka mye bedre enn en Technics SA-XA530.Spiller mye høyere og klarer.og har den store fordlelen med clip-lys.Vanskeli å høre om en forsterker cliper med mindre man ligger VELDIG over grensen. Endret 17. desember 2003 av Bose Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Husk at det finnes ingen ting som heter "for stor forsterker", innenfor rimelighetens grenser. Hehe, tror jeg og en kamerat fant ut hvor rimelighetens grenser gikk da vi brokoblet en NAD218 opp mot ett enkelt 6.5" element... Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Husk at det finnes ingen ting som heter "for stor forsterker", innenfor rimelighetens grenser. Hehe, tror jeg og en kamerat fant ut hvor rimelighetens grenser gikk da vi brokoblet en NAD218 opp mot ett enkelt 6.5" element... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå