Gå til innhold

Microsoft betaler opp til 800.000 kroner for avsløringer om disse 10 tjenestene

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt lattis, når de burde ansatt enda flere datasikkerhetskyndige. Tross at disse kanskje ikke tenker likt som black hats.

Tror nok Microsoft har nok ansattes som arbeider med datasikkerhet. Men det vil aldri lønne seg å ansette det antallet som trengs for å finne alle hull - da vil kostnaden bli enorm. Mye mer rasjonelt å honorere de som finner de mer obscure feilene. Denne metoden bruke nesten alle.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Greia er at de som allerede jobber der har fulltidsjobber og kan ikke sitte og dille med sånt i tillegg. Derfor spør de utenforstående. De drar ikke med seg jobben hjem heller. Det vil bare koste dem masse mere penger hvis de som allerede jobber der skal bruke tiden sin på sånne ting også. Da blir andre ting nedprioritert.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg kan forstå at det er billigere. Men de burde virkelig jobbe enda mere med å lage sikker kode i første omgang. Samt utvikle kodeverktøyene sine så de blir enda bedre på å produsere solid kode. Det er alt for mye exploits i kode som skrives. Om det har med programmeringsspråk og kompilator, brukergrensesnitt eller bare ræva/overtidspiskede kodere innomhus eller andre ting er mindre relevant. MS bør bruke ressurser på å forbedre her også.

Samt begynne å ditche gammelt Windows-slagg.

Endret av G
Lenke til kommentar

Jeg kan forstå at det er billigere. Men de burde virkelig jobbe enda mere med å lage sikker kode i første omgang. Samt utvikle kodeverktøyene sine så de blir enda bedre på å produsere solid kode. Det er alt for mye exploits i kode som skrives. Om det har med programmeringsspråk og kompilator, brukergrensesnitt eller bare ræva/overtidspiskede kodere innomhus eller andre ting er mindre relevant. MS bør bruke ressurser på å forbedre her også.

Samt begynne å ditche gammelt Windows-slagg.

Tror nok Microsoft har innført de verktøyene og metodene som brukes for å få best mulig kodekvalitet. Rett og slett fordi noe annet er økonomiske idioti. Microsoft koder i hovedsak med samme type verktøy etc som alle andre. Men uansett verktøy - så lager man feil i kode - og man har ikke tid til å teste alle mulige alternativer. Og det er billigere, og gir faktisk langt bedre resultat å få mange til å lete etter feil.

Så langt jeg har oppfattet det ligger de faktisk langt framme, og har vel faktisk mindre feil relatert til total kodebase enn de fleste andre.

Når det gjelder å ditche gammelt windows slagg - det gjør de nok også så langt det er mulig uten å knekke for mye bakoverkompabilitet. Og husk at gammel kode er ikke noe spesielt for Windows, OSX og Linux har nok minst like mye gammel kode.

En utvikler jeg har respekt for sier at det er tredje, fjerde, femte gangen man skriver en funksjon man virkelig klarer å lage den bra. Mitt spørsmål til deg er da, hva tror du prisen på programvare hadde blitt.

Koder du særlig i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...