FiskePinna Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Har følgende: Abit KD7, xp2500, twinmos 3200/256 , en bedre Enermax Silent Whisper PSU. Hadde strømbrudd en gang på dagen igår. Datamaskinen var da på (tror jeg). Idag booter den altså ikke. Viftene går bare i 1/5 sekund. Dette er vel et teng på at noe er galt. Southbridge er ufattelig varm (vet ikke om det skal være slik), og PSU lager snodige lyder av ukjent karakter. CPU er derimot kald. Noen som har vært borti dette før, og eventuelt har tips? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Southbridge pleier ikke være varm i det hele tatt. Lyder fra PSU og vifter som såvidt starter kan være symptom på kortslutning. Dermed kan man jo mistenke at HK er modent for søppelkassen. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Ja, da er PC brennt pga strømbrudd, og da går man til forsikringen og spør om en ny. Og det går vanligvis greit. Så er det Ca. Kr. 2000,- i egenandel. Og for å slippe trøbbelet og egenandelen en annen gang så kjøper du deg en UPS til Kr. 800,-. Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 Det var synd. Har en forholdsvis ny Enermax PSU som jeg trodde skulle ta seg av eventuelle endringer i strømmen. Jeg regner med at det bare er HK som er gått føyken. Southbrigden var som sagt svært varm, type "steke-speilegg-uten-problemer-på" varm. Den ellers så flotte Enermax Whisper PSU'n min lagde alt annet en gromlyder, hørtes ut som når du legger hodet inntil en transformator Ja, har sendt HK til datakaren på jobben til far, får se om han trekker samme slutning som meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå