Gå til innhold

Altibox/Switch problem...

Anbefalte innlegg

Hey folkens!

Har et problem jeg skjønner lite av her slik...

Har et Altibox modem og har en kabel ifra den til en switch. Når jeg koblet en enhet til den så virker det som det skal. Men så fort jeg kobler til andre ting så får jeg ikke noe data til hverken den første enheten (som virket før) eller den nye enheten. 

Akkurat vært å hentet en ny Switch da kundeservice på Altibox trodde det var den som noe var galt med. Men det er det tydeligvis ikke...

Hva i huleste kan dette være for noe tro?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som bridge-mode er påslått i Altibox-ruteren. Det betyr at du bare får en IP adresse (den offentlige). Du kan logge inn på Altiboxs "mine sider" og sjekke om det er påslått eller ikke, eventuelt ringe kundeservice.

Endret av Slaps
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Høres ut som bridge-mode er påslått i Altibox-ruteren. Det betyr at du bare får en IP adresse (den offentlige). Du kan logge inn på Altiboxs "mine sider" og sjekke om det er påslått eller ikke, eventuelt ringe kundeservice.

Det stemmer at den er i bridge-mode ja. Måtte sette den i det pga jeg ikke ville bruke Altibox sin Wifi. Har et Google Mesh nettverk som jeg bruker isteden. Men om dette er grunnen så skal jeg prøve å slå av bridge-mode i morgen. Takk for at du svarer...en blir jo litt små koko i hode når en får slike problemer.... :D 

Lenke til kommentar

Google sitt mesh system inneholder da også routing/NAT?

Det du må gjøre da er å ha altibox saken i bridge og koble switchen på Google dingsen

Jepp jeg gjorde det nå så nå fungere alt som det skal ser det ut som. Med unntak av en ting... 

PC'n min får bare i underkant av 100mbps via kabel. Alt annet jeg har koblet via kabel får 500mbps som det skal. Samme kabel osv...Er en gigabit ethernet port på hovedkortet...

Rart...

EDIT: Kan legge til at jeg har plugget endel av disse kablene selv. Den til PC er ikke krysset. Kanskje den må være det?

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Det meste av utstyr i dag for forbrukere trenger ikke krysset kabel i dag, så bruk rett kabel. Dvs at den skal ha følgende rekkefølge på lederene i begge ender: halv oransje, oransje, halv grønn, blå, halv blå, grønn, halv brun, brun

Sørg og for at du bruker rett type kabel(patchekabel) og pluggene sitter rett på. Får du lav hastighet(men kontakt) slik du forklarer her så er sannsynligvis kontakten i pluggene for dårlig eller den er koblet feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...