Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

[Løst] Fattern får inkassovarsel for legetime mens han er ute av stand til å respondere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg formoder din far har en eller annen form for hjelp hjemme, evt bor et sted mer tjenlig enn "Hjemme" for folk med slik svikt. I så fall,:Skriv en attest om din fars tilstand. få den offentlige ansatte til å signere med navn/stilling og gjerne legge til for egen regning. Legg så inn en skriftlig bestridelse i saken på hans vegne og begrunnet i nødrett pga helsetilstand  NÅ, legg også ved attesten og gjør rede for ditt eget slektsforhold til din far. Saken skal da enten legges død NÅ eller tas til forliksrådet (og så kan man jo se hvem som er best til å overbevise der)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sykehuset var i hvertfall veldig vennlige på emnet når jeg fikk tatt turen i dag. Dem sa nesten bare tvert ut "Oi sann, da skal vi fikse det. Han skal jo ikke betale for en time han ikke hadde kontroll over." Timen han hadde fått var automatisk opprettet som en del av oppfølging hos den avdelingen han først var på, men siden brevet om time gikk til oss, ikke der han er nå, så var visst ikke nåværende avdelingen klar over den.

Ikke hørt noe mer fra fastlegen enda, på godt eller vondt. Tenker ringe dem på mandag og høre hva som ble gjort.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hva gjelder fastlegen er inkassoselskapets oppførsel brudd på god inkassoskikk. Hvis noen fremmer innsigelser til inkassoselskapet er det inkassoselskapet som skal ta dette videre med kreditor, ikke skyldner. Her har inkassoomkostningene bortfalt som følge av dette bruddet, jf. inkassoloven § 17 siste ledd.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hva gjelder fastlegen er inkassoselskapets oppførsel brudd på god inkassoskikk. Hvis noen fremmer innsigelser til inkassoselskapet er det inkassoselskapet som skal ta dette videre med kreditor, ikke skyldner. Her har inkassoomkostningene bortfalt som følge av dette bruddet, jf. inkassoloven § 17 siste ledd.

Det var forsåvidt jeg som spurte inkassoselskapet et spørsmål som strengt tatt ikke var relatert, da jeg ikke kunne få mer enn teoretiske svar fra dem uten fullmakt. Da spurte jeg om hva slags kontroll dems kunder har (m.a.o. hva fastlege har, siden fastlege påsto at dems hender er knyttet).

Vet ikke om det forandrer noe for din del.

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar

De kan ikke forholde seg passive til opplysninger de mottar, selv om opplysningene ikke kommer fra skyldner selv.

Hmm. Takker for info. Er det lignende regler for forsikrings-selskap? Vi har forsøkt fått åpnet sak om vår far, men de vegret seg veldig for å gjøre noe når vi ikke hadde noen fullmakt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Da er det kommet en betalingsoppfordring på 699,33 kr. Dette er da for timen nevnt i TS. Har noen fargerike ord for den legen ass...

Skriv omtale om han på legelisten.no eller tilsvarende nettsted :)

Nevner du noe av dette til media vil det nok raskt bli en sak ut av det.

Endret av Nwader
Lenke til kommentar

Skriv omtale om han på legelisten.no eller tilsvarende nettsted :)

Nevner du noe av dette til media vil det nok raskt bli en sak ut av det.

På legelisten.no har han allerede en rekke dårlige reviews. To og en halv stjerner i snitt over 6 reviews. Litt av en kjernekar ja.  :hm:

Han skulle ringe meg i dag fortalte dem på kontoret, men hørte aldri noe fra han... Håper han er mer dugelig i morgen.  :hrm:

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar

Melin collectors er et jævla psykopatfirma. Helseassistenter vil som regel heller gnage av seg armen ved albuen enn å be dem kreditere et bilag.

Når jeg snakket med Melin var dem klar til å avlyse hele greia om bare legen ga grønt lys, og også staben hans har gjentatte ganger uttrykt at dem er klar til å gjøre det for han bare han sier ordet, så jeg aner ikke hvorfor han gjør seg så enormt vanskelig. 

Men for å spørre her da: Har legekontoret aldri fått info om ulykken før vi ringte dem eller?

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar

Da er det kommet en betalingsoppfordring på 699,33 kr. Dette er da for timen nevnt i TS. Har noen fargerike ord for den legen ass...

I stedet for de fargerike ordene gjør du slik: 

a) Tar en kopi

b) Skriver "bestridt, henvises til forliksrådet", dato og signatur. 

c) Tar nok en kopi, samt (dersom relevant) et scann 

d) Leverer legen original mot kvittering eller i vitners nærvær/putter brev med original i rød postkasse i nærvær av vitne som ser og både kan og vil dokumentere at du la i postkasse og HVA du la der) /sender scann av original over med e-postsystem hvor også MOTTAKStidspunkt og -status (OK/feilet) til postserver logges og ikke bare sendetidspunkt + putter originalen i et vanlig brev. 

e) Sender kopi til inkassator (Merlin) med redegjørelse for hva som er gjort 

f) Glemmer saken inntil det kommer brev fra forliksrådet 

Finner legen på noe annet enn å sende kravet til forliksrådet tar du en kopi og lager en liten rapport om saken til finanstilsynets avdeling for inkasso (samt gjerne andre steder du personlig måtte se noen glede av). Finansdtilsynets avdeling for inkasso liker ikke brudd på god inkassoskikk, heller ikke hos leger... 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Melin collectors er et jævla psykopatfirma. Helseassistenter vil som regel heller gnage av seg armen ved albuen enn å be dem kreditere et bilag.

Har vært mye borti dem, ja. Fått masse inkassovarsler for ubetalte regninger selv med frikort hos legen. De pleier å frafalle kravet raskt, men på legesenteret er de mer lystne på å krangle om kravet!

Anonymous poster hash: f366b...166

Lenke til kommentar

Hvilken angrepsvinkler har jeg utover forliksrådet? Uavhengig av hvordan det går ønsker jeg levere en klage til fleste alternativer nå, for jeg syns hans oppførsel har vært såpass skammelig.

Til og med staben hans var uenig med hans oppførsel, dem proaktivt ringte meg tilbake og oppfordret meg til å kontakte fylkeslegen... Usikker hvor/hvem det blir i Rogaland, ringe fylkeskontoret og spørre?

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar

Hvilken angrepsvinkler har jeg utover forliksrådet? Uavhengig av hvordan det går ønsker jeg levere en klage til fleste alternativer nå, for jeg syns hans oppførsel har vært såpass skammelig.

Til og med staben hans var uenig med hans oppførsel, dem proaktivt ringte meg tilbake og oppfordret meg til å kontakte fylkeslegen... Usikker hvor/hvem det blir i Rogaland, ringe fylkeskontoret og spørre?

Dette har jeg nevnt litt om i #35, som du ellers virker til å ha oversett siden du nevner forliksrådet som angrepsvinkel. Det er LEGEN som må saken dit, ikke du selv. 

Fylkeslegen i Rogaland er så vidt jeg vet fremdeles Janne Dahle-Melhus, i hvert fall startet hun i stillingen 1.8.16 og jeg har ikke hørt om noe bytte etterpå. Fylkeslegens adessse i Rogaland er Boks 59, 4001 STAVANGER, mens besøksadressen er i Statens Hus i Lagårdsvegen (ca rundt nr 50 og i hvert fall på partallsiden av veien). E.post mottas ikke pga faren for sensitive opplysninger på avveie. 
Lenke til kommentar

Dette har jeg nevnt litt om i #35, som du ellers virker til å ha oversett siden du nevner forliksrådet som angrepsvinkel. Det er LEGEN som må saken dit, ikke du selv. 

Fylkeslegen i Rogaland er så vidt jeg vet fremdeles Janne Dahle-Melhus, i hvert fall startet hun i stillingen 1.8.16 og jeg har ikke hørt om noe bytte etterpå. Fylkeslegens adessse i Rogaland er Boks 59, 4001 STAVANGER, mens besøksadressen er i Statens Hus i Lagårdsvegen (ca rundt nr 50 og i hvert fall på partallsiden av veien). E.post mottas ikke pga faren for sensitive opplysninger på avveie. 

Jeg ignorerte deg ikke... Var bare såpass enkelt at denne kødden syns jeg trenger en smekk på fingra uavhengig av forliksrådet. Det er rett og slett skammelig og frekk oppførsel han har drivi med syns jeg.

Lenke til kommentar

Jeg ignorerte deg ikke... Var bare såpass enkelt at denne kødden syns jeg trenger en smekk på fingra uavhengig av forliksrådet. Det er rett og slett skammelig og frekk oppførsel han har drivi med syns jeg.

Jeg sa slett ikke du ignorerte, men du kunne jo ha oversett i kampens hete. Her ville jeg selv ventet litt med fylkeslegen til saken hadde vært i forliksrådet med et smekk over fingrene (tap) der, for da får du litt mer ammunisjon til fylkeslegen. Ellers er jo også kommunelegen relevant for varsling, og det samme blir altså Finanstilsynet om han fortsetter som han stevner i stedet for å ta saken til forliksrådet etter at du har foretatt deg det jeg sa i #35. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...