steinjarle Skrevet 23. juli 2018 Del Skrevet 23. juli 2018 Nytt mobilabonnement til sommeren? Dette er de beste nå Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 23. juli 2018 Del Skrevet 23. juli 2018 Telenor Fleks er en fiffig måte telenor klarte og komme seg unna fornuftig datarollover.... Synd at ingen har kommet etter Chili da 5 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 23. juli 2018 Del Skrevet 23. juli 2018 Lurer på hva alle som mener tek bare har hatet på chili uten grunn skal komme med av argumenter nå 2 Lenke til kommentar
LaKilla Skrevet 23. juli 2018 Del Skrevet 23. juli 2018 Lurer på hva alle som mener tek bare har hatet på chili uten grunn skal komme med av argumenter nå Å bare vent... de kommer nok på noe skal du se ... Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 24. juli 2018 Del Skrevet 24. juli 2018 Står 30 istedenfor 1000 i siste tabell Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 29. juli 2018 Del Skrevet 29. juli 2018 Jeg venter også i spenning i håp om at de andre øker kvotene sine dramatisk fremover. Det er nok bundles nå, gi oss mer data! Lenke til kommentar
mkberg Skrevet 29. juli 2018 Del Skrevet 29. juli 2018 (endret) Telenor Fleksi er en fiffig måte Telenor klarte å komme seg unna fornuftig datarollover... Synd at ingen har kommet etter Chili da Det virker som du fullstendig har misforstått ideen bak Telenors Fleksi-abonnement. Det er kun to årsaker til at man sparer opp masse rollover; man har et for stort (ergo dårlig) mobilabonnement i forhold til bruken, eller at man har en enkeltmåned med unaturlig lavt forbruk. Med Fleksi har du alltid et abonnement som tilpasser seg bruken din, slik at du får lavest mulig pris av Telenors portefølje. Dette forårsaker naturlig at rolloverkvoten er relativt liten, men det er mye mer rasjonelt enn å betale mer for å få ekstra rollover. De månedene du bruker unormalt lite data - for eksempel 11GB når du vanligvis bruker 25GB - vil du bli belastet 499,- for 15GB istedet for 599,- for 25GB og selvfølgelig få med de 4GB som ble ubrukt til neste måned. Dette må da være mye smartere enn å betale full pris for 25GB, -Night-? Andre fordeler med Fleksi og Telenor generelt er jo Music Freedom, ubegrenset skylagring uten komprimering og ikke minst 4G-tale, som verken ICE eller Chili mobil har. Endret 29. juli 2018 av mkberg Lenke til kommentar
quantum Skrevet 29. juli 2018 Del Skrevet 29. juli 2018 Sist jeg sjekket Chilli Fri Data utelukket vilkårene bruk av telefonen som router for laptop. Det er jo særdeles upraktisk å måtte ha et abonnement i tillegg dersom man feks vil jobbe litt på PC mens man er på farten. Å kåre et slikt rent "Snapchatabonnement" til vinner for superbrukere er helt på bærtur spør du meg. 1 Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 29. juli 2018 Del Skrevet 29. juli 2018 Det virker som du fullstendig har misforstått ideen bak Telenors Fleksi-abonnement. Det er kun to årsaker til at man sparer opp masse rollover; man har et for stort (ergo dårlig) mobilabonnement i forhold til bruken, eller at man har en enkeltmåned med unaturlig lavt forbruk. Med Fleksi har du alltid et abonnement som tilpasser seg bruken din, slik at du får lavest mulig pris av Telenors portefølje. Dette forårsaker naturlig at rolloverkvoten er relativt liten, men det er mye mer rasjonelt enn å betale mer for å få ekstra rollover. De månedene du bruker unormalt lite data - for eksempel 11GB når du vanligvis bruker 25GB - vil du bli belastet 499,- for 15GB istedet for 599,- for 25GB og selvfølgelig få med de 4GB som ble ubrukt til neste måned. Dette må da være mye smartere enn å betale full pris for 25GB, -Night-? Andre fordeler med Fleksi og Telenor generelt er jo Music Freedom, ubegrenset skylagring uten komprimering og ikke minst 4G-tale, som verken ICE eller Chili mobil har. Virker også som du jobber for Telenor, Jeg ligger på rudnt 20-30G i mnd noen månder opp i mot 60, med Fleks hadde dette kostet meg vesentlig mere enn hva jeg betaler i dag. og Skylagring gir jeg f i, har dette via Google og Microsoft fra før av, Med telenor må jeg også betale for BankID, ingen andre har dette. så nei Telenor er dårlig deal, eneste grunnen til at de har så mange kunder som de har er at bedrifter bruker de, men nå som staten går til Phonero (telia sitt nett), så går nok det antallet ned og lengre ned skal det før Telenor forstår at de levere en tjeneste ikke innhold. Chili kommer også med 4G tale illa år om man skal tru på dems support. 2 Lenke til kommentar
Sersjant SEGA Skrevet 29. juli 2018 Del Skrevet 29. juli 2018 Telenor Fleks er en fiffig måte telenor klarte og komme seg unna fornuftig datarollover.... Synd at ingen har kommet etter Chili da Må leie nett av Telenor alle mann og da blir det vanskelig å tjene penger. Telnor jobber også aktivt for å gjøre det vanskeligst mulig. Herlig med norsk monopol dere! Se til Danmark, der har de abonnement som koster en brøkdel og gruser alt vi har. Sånn er det når ikke landet lever i proteksjonisme. 2 Lenke til kommentar
mkberg Skrevet 29. juli 2018 Del Skrevet 29. juli 2018 (endret) Virker også som du jobber for Telenor, Jeg ligger på rudnt 20-30G i mnd noen månder opp i mot 60, med Fleks hadde dette kostet meg vesentlig mere enn hva jeg betaler i dag. og Skylagring gir jeg f i, har dette via Google og Microsoft fra før av, Med telenor må jeg også betale for BankID, ingen andre har dette. så nei Telenor er dårlig deal, eneste grunnen til at de har så mange kunder som de har er at bedrifter bruker de, men nå som staten går til Phonero (telia sitt nett), så går nok det antallet ned og lengre ned skal det før Telenor forstår at de levere en tjeneste ikke innhold. Chili kommer også med 4G tale illa år om man skal tru på dems support. Kan bekrefte at jeg ikke jobber i Telenor, men min mening er at de har det desidert beste tilbudet "overall". Det er 100% korrekt at Telenor ikke passer alle, og det er ikke (etter min oppfatning) Telenors visjon heller. Med TIDAL HiFi er Music Freedom genialt for mitt bruk og banken min har egen bank-ID-løsning på mobil. Du har helt rett i at skylagring ikke er verdens mest spennende fordel, men i mine øyne handler det om at bildene er lagret om noe uforutsett skulle hende med mobilen. Skylagring finner man overalt, men få - om noen i det hele tatt - tilbyr ikke-komprimering til 0,-. Og selvfølgelig gjennom mitt Telenor fibernett har jeg jo den internettgarantien, som er gull verdt med barn i huset. Som sagt så handler det om hva som passer deg som kunde best, og er man mer prisbevisst enn "kvalitetsnyter" er f.eks Komplett et mer attraktivt valg. Abonnement er ikke abonnement, på samme måte som at "gulost er ikke gulost". Med tanke på 4G-tale håper jeg Chili mobil holder ord, ICE har sagt i over 2 år at de vil lansere tjenesten, men det har fremdeles ikke kommet. Nå vet ikke jeg hva du har for mobiloperatør, men i mine øyne er det kun Telia, til nød Komplett og ytterst sjeldent Fjordkraft som er reele konkurrenter mot Telenor. Jeg ser at Komplett tar 555,- for 30GB, mens Telenor tar 649,-. Ergo er det kun 94,- som skiller i mnd. og jeg føler ikke det er all verden til penger. Det er ikke mobilabonnement som ruinerer oss (slik som OneCall mener), er heller alle disse fordømte småkjøpene hver gang vi er på butikken, kiosk osv. Vanskelig å la Toppris-kubben ligge ;P Endret 29. juli 2018 av mkberg 1 Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 29. juli 2018 Del Skrevet 29. juli 2018 ICE har lansert 4G tale, om enn i det små. Jungeltelegrafen påstår at Chilimobil, MyCall og OneCall er klare i september. https://www.ice.no/produkt/4g-tale/ Lenke til kommentar
World Coverage Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 Chili og One Call m.fler bruker TELIA sitt nett. Disse abonnementene er KUN aktuelle kun dersom man vet på forhånd at Telia har god nok dekning og kapasitet der man ferdes eller oppholder seg mest, og dersom man ikke stilker høye krav til leverandørens øvrige plattformer, service og kvalitet. Telia har aldri vært i nærheten av Telenor på landsdekkende dekning. Ei heller på 4G innendørs. Med flere tusen færre sendere skulle det bare mangle. Kan man stole på en netteier som bygger ut nettet for å vinne dekningstester i veikryss?...,eller på den som bygger ut på flere frekvenserfor å nå folk der de er med best kapasitet? Lenke til kommentar
Jack Flores Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 Etter å ha hatt noen fine år med supergrei(tilnærmet gratis) pris på mobildata må jeg nå ut i dette helvetes horejaget etter billigste leverandør. Norges 2 største horer suger kortet mitt tomt,kontant og bankkort, og ser at de er så uaktuell som det går ann å bli.Akk jeg hadde det godt som slapp å tenke på mobildata,men ingenting varer evig Jeg føler meg trist,forbannet og gråter over at de får lov til å holde på sånn.Kjøper opp alle konkurrentene like fort som de popper opp.Blir så forbannet av de prisene de tar.Jeg må vel gå for noen av de andre underleverandørene deres tenker jeg . Ikke har telia dekning overalt,noe jeg fikk erfart i 6uker. Da blir det kanskje telenor dekning igjen etter 10år+ hos chess. Forøvrig ville jeg jeg hatt overskriften " Beste av det dårligste" . For det er det det er,dårlig Har klart meg veldig greit med kontantkort og ikke har jeg tenkt å binde meg. Lenke til kommentar
mkberg Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 Har klart meg veldig greit med kontantkort og jeg ikke har tenkt å binde meg.Virker som tiraden din er basert på synsing og forutinntatthet, uten at du har satt deg inn i saken eller hvordan markedet er i dag. For eksempel binding på abonnement er det ingen operatører som har i dag, med unntak av binding mot ekstra rabatt. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 Selv synes jeg Happybytes.no har en langt bedre løsning enn Fleks hos Telenor.Min erfaring fra Fleks er den negative forskuddsbetalingen, dårlig Min Side, treg oppdatering over forbruk, plutselig tillagt tjenester som ID-forsikring eller noe tilsvarende jeg ikke hadde bestilt, ikke gratis bankid, Det eneste positive er streaming av musikk.ICE 4G-tale støtter flere modeller enn de to som nevnes på kundesidene.Operatørene som bruker Telias nett henger etter når det gjelder 4G-tale, men nær sagt alle i Telenors nett tilbyr dette.Selv synes jeg Telipol har en fin prisstruktur og de som ikke trenger fri roaming kan velge det bort til fordel for en lavere pris.Jeg håper på valg om lavere fart vil kunne gi lavere pris i fremtiden. Det er begrenset hvor høy hastighet FB og Snap trenger for mitt vedkommende. Jeg savner også HD-voice på tvers av nettene (Telenor/Telia/ICE). Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 Hvile andre modeller har ICE 4G tale? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 Hvile andre modeller har ICE 4G tale? Jeg tror flere fra Huawei har... men jeg har ingen oversikt. Man må nesten ringe kundeservice å høre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg