Gå til innhold

Nå skal de store lage flere elbiler


Anbefalte innlegg

Ikke aktuelt i det hele tatt. Hadde de produsert en bil som faktisk var estetisk, i det minste "ålreit" og se på. Denne er jo bare helt forferdelig. Og at den er like obligatorisk å eie som en Alfa er virkelig bare sprøyt. Tror enhver Alfa-eier hadde ledd av deg med den påstanden der.

 

 

Tror du ville blitt svært overasket over hvor mange i KARN (den norske alfaklubben) Som kjører i3. Og i Porscheklubben for den del. Har ikke møtt noen som synens 500 i elutgave er et alternativ.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer veldig på hvordan bilprodusentene skal klare å få tak i nok kobolt til denne store produksjonsøkningen. Det som er sikkert er at det blir mer farlig og helseskadelig barnearbeid i Kongo, men det betyr jo tydeligvis lite for norske venstreorienterte politikere.

 

At dieselmotoren ikke har noen fremtid er bare tull. Moderne dieselmotorer har helt ubetydelige utslipp av farlige gasser og fossilt drivstoff kan erstattes med fornybart laget av avfall. Svenskene satser på å fase ut alt fossilt drivstoff innen 2030,og de er allerede godt i gang.

 

http://www.dailymail.co.uk/news/article-4764208/Child-miners-aged-four-living-hell-Earth.html

 

http://filternyheter.no/elbil-racet-bilgigantene-har-lenge-visst-om-barnearbeid-lite-er-gjort/

Du spammer og spammer om barnearbeid i Kongo, men hva med slaveriet, barnearbeidtet, overgrepene, osv. under oljeindustrien? Det driter du visst i.

 

Og at diesel har ubetydelige utslipp er tull. Ja, hvis man følger det teoretiske har det kanskje det, men det viser seg i praksis at dieselprodusentene må jukse for å få det til. Og da er vi like langt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bye bye Tesla.

De tjente ikke penger mens de hadde verdensmonopol. Konkurrentene kommer nå med mye bedre og billigere biler. Hva skal Tesla gjøre for å konkurere ? Senke prisene går ikke. De taper ti tusener på hver bil de selger allerede og har ingenting å gå på. Tesla Semi var bare et eventyr, og Model 3 produseres i et telt. For en vits :-)

Hva skal Apple gjøre for å konkurrere? Hvem gidder vel kjøpe en iPhone X for over ti tusen når man kan få en smarttelefon fra et annet merke for tusenlappen?

 

Pris er nemlig det eneste folk tenker på.

 

Tesla taper ikke på hver bil de selger. Tapene kommer av enorme investeringer i blant annet produksjonskapasitet.

 

Hvorfor er Semi bare et eventyr?

 

Model 3 produseres både i et telt og i en bygning. Hva så?

 

Forresten så er visst ikke alt en dans på roser for disse "Tesla-killers" for tiden. Omtrent samtlige av "killerne" rapporterer om utsettelser og produksjonsproblemer. Det var visst ikke så lett å lage elbil likevel...

 

 

Montana Skeptic har for øvrig bidratt med en god del interessante analyser hos Seeking Alpha. Han har aldri lagt skjul på at jobber med forvaltning og shorter Tesla. Hvis han har angrepet folk på Twitter, så er det selvfølgelig uheldig, men det kan neppe være så ille som det Elon Musk byr på.

MS har kun drevet med FUD og angrep, og var selv med på terrorisere en journalist som kom med en rosende anmeldelse av Model 3 så han ble tvunget til å stenge Twitter-kontoen sin. MS har konsekvent tatt feil om Tesla i tillegg, og det viser seg jo nå at han ikke drev med ærlige analyser, men at han har store interesser innenfor olje, som nettopp er truet av Tesla og elbil-revolusjonen.

 

Han har trollet anonymt lenge, og ble endelig avslørt.

 

 

Men med all den forurensende produksjonen av batterier er jo dette en miljøskandale som er helt uten sidestykke,

Diesel skandalen blir jo som og pisse i havet.

Nei, batteriproduksjon er naturligvis ikke fritt for forurensning, men sluttresultatet er at det blir mindre forurensning totalt sett.

 

 

 

Haha, for en klovn. 

Tror Tesla eierne ofte føler seg litt bedre enn alle andre og at de fortjener å bli sett opp til. De fleste bryr seg nada om bil og ser ikke engang til siden. Andre tror misunnelse er grunnen. Jeg tror ingen av delene. Det er jo blitt en svært vanlig bil som alle slags mennesker har og det er ingen spesiell grunn for det annet enn at det er store, sikre og spreke biler. Det passer ikke alles behov eller ønsker og ikke alle liker å være så flashy som en del av de bilene er med plenty av gadgets som fjernstyrte dører, lysshow osv. Litt mye gimmicks for min del. Jeg er mer den trauste typen som setter pris på kvalitet og driftssikkerhet over jåleting.

Du fikk med deg at artikkelen var satire, ikke sant?

 

Hva mener du med å bry seg om bil? Skal man måtte like å stå opp til albuene med motorolje for å få lov til å eie bil? Det blir litt som å si at de fleste Apple-kunder ikke bryr seg om telefoner.

Endret av hekomo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

MS har kun drevet med FUD og angrep, og var selv med på terrorisere en journalist som kom med en rosende anmeldelse av Model 3 så han ble tvunget til å stenge Twitter-kontoen sin. MS har konsekvent tatt feil om Tesla i tillegg, og det viser seg jo nå at han ikke drev med ærlige analyser, men at han har store interesser innenfor olje, som nettopp er truet av Tesla og elbil-revolusjonen.

 

Han har trollet anonymt lenge, og ble endelig avslørt.

Det er ikke uten grunn at Montana Skeptic har skrevet anonymt. Musk og mobben hans er nådeløse ovenfor kritikere. Bare se på den skammelige behandlingen av Unsworth på sosiale medier, ikke minst av sjefstrollet selv, Musk. Noe sier meg at Montana Skeptic har truffet en nerve hos EM, ellers hadde han ikke tatt seg bryet med å ringe sjefen hans. Seeking Alpha har for øvrig anonyme bidragsytere som er positive til Tesla. De har i tillegg eierinteresser i selskapet.

 

Har lest flere av analysene hans. Som investor tok han utgangspunkt i kvartalsrapporter og lekkasjer i media. Det er ingen tvil om at Tesla, Inc. er i en økonomisk hengemyr, noe han påpekte igjen og igjen i alle sine artikler. At han har store eierinteressert innen olje, og at dette skal ha farget hans synspunkter, er og blir konspirasjonsteorier.

 

Dette er en god artikkel om hvordan Musk og følgerene hans opererer. Jeffrey Skilling er rene mor Teresa sammenlignet med de.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tesla taper ikke på hver bil de selger. Tapene kommer av enorme investeringer i blant annet produksjonskapasitet.

Tesla tapte faktisk penger før R&D per Q1-18. Resultatet inkl. avskr., men disse er uansett en brøkdel av total capex. Tesla har ca. 3 ganger så høy SG&A sammenlignet med konkurrentene. I tillegg byr direktesalgsmodellen på utfordringer for kontantstrømmen, noe som ikke minst kommer til syne nå med alle bilene i transit og oppbevaring i California.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke uten grunn at Montana Skeptic har skrevet anonymt. Musk og mobben hans er nådeløse ovenfor kritikere. Bare se på den skammelige behandlingen av Unsworth på sosiale medier, ikke minst av sjefstrollet selv, Musk. Noe sier meg at Montana Skeptic har truffet en nerve hos EM, ellers hadde han ikke tatt seg bryet med å ringe sjefen hans. Seeking Alpha har for øvrig anonyme bidragsytere som er positive til Tesla. De har i tillegg eierinteresser i selskapet.

Hva slags behandling har Unsworth fått på sosiale medier? Husk forresten at det var Unsworth som startet det hele med grove angrep på Musk.

 

MS har ikke truffet noen nerve. Han har bare drevet med betalt propaganda, og har selv vært ledende innenfor trakassering av meningsmotstandere. Bare se på hvordan han og gjengen hans trakasserte WSJ-journalisten bort fra Twitter.

 

Om Musk i det hele tatt ringte noen er usikkert, men hvis han har gjort det så var det helt riktig. Når en representant for et firma driver anonym astroturfing på vegne av oljeindustrien så må det settes en stopper for.

 

Har lest flere av analysene hans. Som investor tok han utgangspunkt i kvartalsrapporter og lekkasjer i media. Det er ingen tvil om at Tesla, Inc. er i en økonomisk hengemyr, noe han påpekte igjen og igjen i alle sine artikler. At han har store eierinteressert innen olje, og at dette skal ha farget hans synspunkter, er og blir konspirasjonsteorier.

Og likevel har ha konsekvent bommet og tatt feil.

 

Kanskje ikke så rart når han leser kvartalsrapporter som fanden leser bibelen og tror blindt på et hvert idiotisk rykte som strømmer på om Tesla.

 

Dette er en god artikkel om hvordan Musk og følgerene hans opererer. Jeffrey Skilling er rene mor Teresa sammenlignet med de.

Noe av det dummeste jeg har lest, og selvsagt skrevet av samme person som spredte denne løgnpropagandaen for bare kort tid siden:

 

https://www.thestreet.com/technology/tesla-refund-alarming-suppliers-elon-musk-14659070

 

Teksten du linker til er en meningsytring som inneholder forkvaklet sludder, f.eks. en henvisning til en spøk om Miley Cyrus der konteksten er fjernet så det skal så ille ut.

 

Musk og følgerne hans er kattepuser sammenlignet med de brutale Tesla-haterne som er så innbitte hatere at de faktisk oppsøker folk og steder for å spionere og legge tu videoer av det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tesla tapte faktisk penger før R&D per Q1-18. Resultatet inkl. avskr., men disse er uansett en brøkdel av total capex. Tesla har ca. 3 ganger så høy SG&A sammenlignet med konkurrentene. I tillegg byr direktesalgsmodellen på utfordringer for kontantstrømmen, noe som ikke minst kommer til syne nå med alle bilene i transit og oppbevaring i California.

Eh ja, de går med underskudd på grunn av massive investeringer, men selve bilen tjener de penger på. Hadde de kuttet ut investeringene hadde de gått med overskudd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eh ja, de går med underskudd på grunn av massive investeringer, men selve bilen tjener de penger på. Hadde de kuttet ut investeringene hadde de gått med overskudd.

Eh, investeringer balanseføres, og det kjøres så avskrivninger. EBITDA per 31.3 var -270,08 millioner USD, dvs. at Tesla gikk med tap eks. avskrivninger. De tjener altså ikke på verken biler eller solenergi per i dag. Endret av tlwrtpmc
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva slags behandling har Unsworth fått på sosiale medier? Husk forresten at det var Unsworth som startet det hele med grove angrep på Musk.

 

MS har ikke truffet noen nerve. Han har bare drevet med betalt propaganda, og har selv vært ledende innenfor trakassering av meningsmotstandere. Bare se på hvordan han og gjengen hans trakasserte WSJ-journalisten bort fra Twitter.

 

Om Musk i det hele tatt ringte noen er usikkert, men hvis han har gjort det så var det helt riktig. Når en representant for et firma driver anonym astroturfing på vegne av oljeindustrien så må det settes en stopper for.

Musk-fansen har eks. påstått at Unsworth er en pedo flere steder på nettet. Det hadde de neppe gjort om Musk ikke hatt sitt infantile utbrudd. Unsworth svarte kun ærlig på spørsmål en reporter stilte. Enig at svaret var krast, men det forsvarer uansett ikke Musk sin respons. Det er stor forskjell på å be noen om å "stick his submarine where it hurts" og anklage en person for å være pedofil.  Det hjelper heller ikke at maktforholdet er totalt asymmetrisk.

 

Og likevel har ha konsekvent bommet og tatt feil.

 

Kanskje ikke så rart når han leser kvartalsrapporter som fanden leser bibelen og tror blindt på et hvert idiotisk rykte som strømmer på om Tesla.

Kom med detaljer. Har du lest kvartalsrapportene? Neppe. Montana Skeptic har stilt helt legitime spørsmål basert på de grufulle tallene som Tesla har levert til nå. Det er også lekket mye juicy til media, eks. om den idiotiske teltfabrikken, og biler som lagres over lenger tid på store parkeringplasser i California.

 

Noe av det dummeste jeg har lest, og selvsagt skrevet av samme person som spredte denne løgnpropagandaen for bare kort tid siden:

 

https://www.thestreet.com/technology/tesla-refund-alarming-suppliers-elon-musk-14659070

 

Teksten du linker til er en meningsytring som inneholder forkvaklet sludder, f.eks. en henvisning til en spøk om Miley Cyrus der konteksten er fjernet så det skal så ille ut.

 

Musk og følgerne hans er kattepuser sammenlignet med de brutale Tesla-haterne som er så innbitte hatere at de faktisk oppsøker folk og steder for å spionere og legge tu videoer av det.

Du like ikke den, nei :p. Den er ekstremt treffende. Tesla-sekten har faktisk mye til felles med scientologene.

 

Kan ikke se at artikkelen du refererer til er problematisk. Tesla har bekreftet at de har sendt ut brev til noen av sine leverandører. De måtte dog kjøre damage controll i ettertid, da de neppe hadde forutsett at detaljer skulle lekkes til media. At Tesla sliter med manglende cash og høy kortsiktig og langsiktig gjeld er ingen hemmlighet.

 

Ser ikke noe galt med dronevideoer. Det er viktig at fakta kommer frem, ikke minst for investorene og potensielle kunder.

Endret av tlwrtpmc
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kom med detaljer. Har du lest kvartalsrapportene? Neppe. Montana Skeptic har stilt helt legitime spørsmål basert på de grufulle tallene som Tesla har levert til nå. Det er også lekket mye juicy til media, eks. om den idiotiske teltfabrikken, og biler som lagres over lenger tid på store parkeringplasser i California.

Han har jo tatt feil på det meste i mange år. Det er bare å lese noen av hans gamle artikler.

 

Produksjonslinjen i teltet hjalp Tesla til å nå 5000/uke - hvordan er det idiotisk? Og biler har ikke blitt lagret over lengre tid på store parkeringsplasser i USA. https://orbitalinsight.com/dont-panic-thousands-teslas-parked-california-field/

 

Og selv i periodene der antallet biler parkert her har vært høyt, så viser video og bilder at bilene skifter farge hele tiden. (Altså biler kjøres bort, nye biler kommer inn.)

 

Kan ikke se at artikkelen du refererer til er problematisk. Tesla har bekreftet at de har sendt ut brev til noen av sine leverandører. De måtte dog kjøre damage controll i ettertid, da de neppe hadde forutsett at detaljer skulle lekkes til media. At Tesla sliter med manglende cash og høy kortsiktig og langsiktig gjeld er ingen hemmlighet.

Tesla har mye gjeld, men de sliter ikke med den. Rentene er overkommelige og betingelsene ellers er bra. Spesielt f.eks kundereservasjonene, som er rentefrie. Det samme gjelder trolig også leverandørgjelden. Nå når Model 3 produksjonen er opp på et bra nivå vil de ha null problemer med å betjene gjelden.

 

Og Tesla har mye penger på konto. Trolig over 2 mrd USD ved slutten av Q2, mens de bare trenger omkring 500 mill USD for å opprettholde den daglige driften. Og nå når Tesla begynner å gå med profitt og positiv kontantstrøm i Q3, så vil bufferen på 1,5 mrd USD bare øke.

 

Ser ikke noe galt med dronevideoer. Det er viktig at fakta kommer frem, ikke minst for investorene og potensielle kunder.

Enig at det ikke er noe galt med dronevideoer. I hvert fall til den grad man overholder lover/regler rundt bruk av drone.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og Tesla har mye penger på konto. Trolig over 2 mrd USD ved slutten av Q2, mens de bare trenger omkring 500 mill USD for å opprettholde den daglige driften. Og nå når Tesla begynner å gå med profitt og positiv kontantstrøm i Q3, så vil bufferen på 1,5 mrd USD bare øke.

 

Jaja, vi får se...

 

Inntil videre, her er så Q2 resultatet: https://www.cnbc.com/2018/08/01/the-associated-press-the-latest-tesla-posts-717-point-5m-2q-loss-burns-739-point-5m-cash.html

  • Liker 3
Lenke til kommentar

2,2 mrd er faktisk tilgjengelig. I tillegg er det 146 mill som ikke er tilgjengelige. (I de aller fleste jurisdiksjoner kan Tesla bruke opp depositumspengene, om de ønsker.)

Denne var bra:

 

https://mobile.twitter.com/NetflixAndLamp/status/1024759048871272464?s=19

 

1,1 illiarder mindre i kontanter og drøye 700 millioner mer å skylde. Det er jo ikke et vakkert bilde akkurat.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...