hekomo Skrevet 23. juli 2018 Del Skrevet 23. juli 2018 (endret) Tesla i pengenød, kan vi lese, igjen igjen... det går nok snart duken for musk og godt er det. Det du leser det samme om igjen og om igjen. De har vært i "pengenød" i flere år nå visst. I realiteten kan de drifte med massive tap i flere kvartaler til, før de må hente inn mer penger. Men nå har jo produksjonen av Model 3 nådd et visst nivå, så det er nok ikke mye som skal til før de går med overskudd. Dette med "pengenød" er altså bare svada og idioti fra løgnhalser med en agenda (gjerne shortere og konkurrenter). Nei, det er ikke det. 1000 biler om dagen fra de største pridusentene i europa er musepiss i forhold til de ordentlige bilene. Samtidig venter over 400.000 i kø på Model 3. Uten å engang ha prøvekjørt eller til og med sett bilen. Endret 23. juli 2018 av hekomo Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 23. juli 2018 Del Skrevet 23. juli 2018 Tesla har egentlig ingen konkurrent X er vel fortsatt den eneste som kan trekke henger over tonnet? Kan sikkert kjøre tur/retur hytten, rundt 25 mil en vei, noe som er umulig med en Leaf.. 1 Lenke til kommentar
2LK70DN1 Skrevet 24. juli 2018 Del Skrevet 24. juli 2018 Lurer veldig på hvordan bilprodusentene skal klare å få tak i nok kobolt til denne store produksjonsøkningen. Det som er sikkert er at det blir mer farlig og helseskadelig barnearbeid i Kongo, men det betyr jo tydeligvis lite for norske venstreorienterte politikere. At dieselmotoren ikke har noen fremtid er bare tull. Moderne dieselmotorer har helt ubetydelige utslipp av farlige gasser og fossilt drivstoff kan erstattes med fornybart laget av avfall. Svenskene satser på å fase ut alt fossilt drivstoff innen 2030,og de er allerede godt i gang. http://www.dailymail.co.uk/news/article-4764208/Child-miners-aged-four-living-hell-Earth.html http://filternyheter.no/elbil-racet-bilgigantene-har-lenge-visst-om-barnearbeid-lite-er-gjort/ 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 24. juli 2018 Del Skrevet 24. juli 2018 Barnearbeidere i Kongo er virkelig tragisk. Men korrupsjon som har herjet i oljebransjen i 50år er ikke akkurat noen solskinnshistorie det heller, olje har motivert til mer enn bare ett drap Det ene gjør ikke det andre bedre selvsagt, men det setter ting i litt perspektiv. Har vi forøvrig noe helt konkret på barnearbeidet? Noe som blir gjort med det? Og jeg vil gjerne se i fra litt mer seriøse kilder enn dailymail og filternyheter.no 2 Lenke til kommentar
Dr.B Skrevet 24. juli 2018 Del Skrevet 24. juli 2018 En liten, "lett", hatchback med en kraftig elektrisk motor hadde sikkert vært ganske så kult.Så hva venter du på? Løp og kjøp en BMW i3s, mann! i3 er ikke verdens vakreste bil, men den burde være like obligatorisk for alle bilinteresserte å eie som en Alfa Romeo. Du vil nok aldri igjen få mulighet til å kjøre en så "liten" bil igjen med karbonfibermonokokk. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 24. juli 2018 Del Skrevet 24. juli 2018 (endret) Så hva venter du på? Løp og kjøp en BMW i3s, mann! i3 er ikke verdens vakreste bil, men den burde være like obligatorisk for alle bilinteresserte å eie som en Alfa Romeo. Du vil nok aldri igjen få mulighet til å kjøre en så "liten" bil igjen med karbonfibermonokokk. Ikke aktuelt i det hele tatt. Hadde de produsert en bil som faktisk var estetisk, i det minste "ålreit" og se på. Denne er jo bare helt forferdelig. Og at den er like obligatorisk å eie som en Alfa er virkelig bare sprøyt. Tror enhver Alfa-eier hadde ledd av deg med den påstanden der. Per nå tror jeg faktisk Fiat 500E kan være den "morsomste", i hvert fall hvis du kjører i byen. Men rekkevidden er for dårlig. Endret 24. juli 2018 av Vertical^ Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 24. juli 2018 Del Skrevet 24. juli 2018 Lurer veldig på hvordan bilprodusentene skal klare å få tak i nok kobolt til denne store produksjonsøkningen.En del vil dekkes inn med redusert bruk av kobolt. Når man går fra NMC622 til NMC811 halverer man bruken av kobolt, og da kan man altså doble produksjonen av batterier uten å bruke mer kobolt. Jeg hørte også at det er snakk om å fase inn nyere kjemier i mobilbatterier. Der brukes der fortsatt LCO, mens bytter man ut med NMC811 så kan man noe sånt som tidoble produksjonen av batterier uten å øke bruken av kobolt. Samtidig som man reduserer bruken av kobolt så vil nok også produksjonen av kobolt økes. Til sammen kan dette dekke etterspørselen. Det som er sikkert er at det blir mer farlig og helseskadelig barnearbeid i Kongo, men det betyr jo tydeligvis lite for norske venstreorienterte politikere.Det er jo ikke sikkert. Det kommer helt an på de politiske forholdene i Kongo. Om ting går riktig vei kan barnearbeidet reduseres til null samtidig som produksjonen av kobolt tidobles. Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 24. juli 2018 Del Skrevet 24. juli 2018 Løp og kjøp en BMW i3s, mann! Hvis vi for et øyeblikk ser bort fra det må være den styggeste bilen fra en vestlig produsent noensinde, så har jeg kjørt den og man sitter akkurat like dårlig som på en billig kjøkkenstol og man skal ikke ha veldig lange ben før man nesten sitter med knæerne opp i brystkassen. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 24. juli 2018 Del Skrevet 24. juli 2018 Hvis vi for et øyeblikk ser bort fra det må være den styggeste bilen fra en vestlig produsent noensinde, så har jeg kjørt den og man sitter akkurat like dårlig som på en billig kjøkkenstol og man skal ikke ha veldig lange ben før man nesten sitter med knæerne opp i brystkassen. Styggeste vestlige bilen NOENSINNE? Er du sikker på at du ønsker å bruke så store ord? *host* Fiat *host* Multipla Og det finnes da en hel haug av biler som kan sies å være mye styggere enn i3, slutt og tull! 1 Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 24. juli 2018 Del Skrevet 24. juli 2018 Styggeste vestlige bilen NOENSINNE? Er du sikker på at du ønsker å bruke så store ord? *host* Fiat *host* Multipla Ser du ikke likheten? i3'en har samme dobbelt-hage, den er bare flyttet lengere ut. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 24. juli 2018 Del Skrevet 24. juli 2018 Vær litt seriøs a. i3 er selvsagt ikke den styggeste bilen fra den vestlige verden - noensinne. Slutt og overdriv Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 24. juli 2018 Del Skrevet 24. juli 2018 Enig at i3 ikke er den styggeste bilen fra den vestlige verden. Men det er tilfelle at den er ganske stygg. Minner meg litt om en bulldog. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 24. juli 2018 Del Skrevet 24. juli 2018 Syns ikke den er så ille jeg. Jeg mener, den ser ut som det den prøver å være, syns jeg. En praktisk og snerten bybil Men mulig jeg er den eneste som syns det Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 24. juli 2018 Del Skrevet 24. juli 2018 I en verden hvor alle klager på hvor kjederlige alle produksjonsbiler er i forhold til konseptbilene er det det da klart noen skal klage når produksjonsbilen faktisk ser ut som konseptbilen også Lenke til kommentar
Bjørn Eng Skrevet 24. juli 2018 Del Skrevet 24. juli 2018 Bye bye Tesla. De tjente ikke penger mens de hadde verdensmonopol. Konkurrentene kommer nå med mye bedre og billigere biler. Hva skal Tesla gjøre for å konkurere ? Senke prisene går ikke. De taper ti tusener på hver bil de selger allerede og har ingenting å gå på. Tesla Semi var bare et eventyr, og Model 3 produseres i et telt. For en vits :-) 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 24. juli 2018 Del Skrevet 24. juli 2018 (endret) Største vitsen fortalt her i dag, var det innlegget der Altså, jeg veit ikke hva det er, men folk virker til å virkelig ønske at Tesla skal feile - av en eller annen merkelig grunn? Hvorfor er det så viktig at Tesla ikke skal eksistere for folk her inne? Endret 24. juli 2018 av bshagen 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. juli 2018 Del Skrevet 24. juli 2018 De er misunnelige fordi de ikke har råd til Tesla selv. 3 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 24. juli 2018 Del Skrevet 24. juli 2018 De er misunnelige fordi de ikke har råd til Tesla selv. Det skal du ikke se bort i fra nei, for mye av det lyser av misunnelse Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 24. juli 2018 Del Skrevet 24. juli 2018 (endret) Tror mange bærer et lite hat mot Musk (noe som i mine øyne er forståelig på flere vis), også bærer det over på bilene/produktene. Samtidig som mange lager seg en stereotype på "Tesla-eiere", så blir det enda gøyere å komme med negativt. Tesla har blitt en sånn "kult å hate"-greie. Litt på lik linje som Android vs Apple. Endret 24. juli 2018 av Vertical^ Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 24. juli 2018 Del Skrevet 24. juli 2018 Det er jo bare tragisk da, forferdelig barnslig i mine øyne 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå