Gå til innhold

MBA 2013 med blasse farger og slep i bilde

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg åpnet min MBA 2013 nå, og ble overrasket over at skjermen plutselig er veldig hvit, blass og at musepeker og animasjoner er veldig trege.

Maskinen har aldri vært ødelagt på noe vis tidligere, ikke vært utsatt for støt eller slagskader, vann eller andre væsker. Har vært usannsynlig forsiktig med denne, og det eneste jeg har byttet er en flisete ladekabel.

Jeg har en batterimelding om at dette burde byttes snart, og lurer på om dette plutselig kan ha hatt noen innvirkning på skjermen?

Kan det være en løs skjermkabel eller annet jeg kan fikse selv? Vurderer å stikke innom Eplehuset, men har en følelse av at det plutselig kan bli dyrt.

Noen som har tips til hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil på det sterkeste anbefale Eplehjelp.no  og å skygge unna Eplehuset. På Eplehjelp kan du få en gratis Macsjekk (evnt. vil du også få en prisantydning på å få reparert og fikset problemene du har), og de kan også bytte batteriet til din MacBook Air. Det som er et veldig stort pluss er at du er der mens de ser på maskinen, og du sløser ikke bort tid på at den skal bli sendt til og fra verksted for sjekk og at du ikke får vært der fysisk - som du må med Eplehuset. Selv har jeg hatt en rens av maskinen, samt byttet harddisken min (fra en SATA "snurrdisk" - som blir raskt gammel - til en SSD disk), og min MBP Mid-2012 føles som ny. De prakker heller ikke på deg ting og tang du ikke trenger - f.eks. foreslo jeg å øke RAM, men det sa de at jeg ikke trengte på min maskin da jeg er akkurat innafor grensa.

Lenke til kommentar

Takker for tipset. Stakk innom dem, men maskinen er dessverre ikke til å redde. Skjermen er død og må byttes, og siden dette koster en arm uansett hvir man gjør det så blir det fort en ny maskin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...