Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Vurderer å bytte bolig men et stort problem, vaskemaskin.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva slags leieboere er det folk ønsker når de ikke har mulighet for å ha vaskemaskin til klær i leiligheten? Jeg forstår ikke hva greia med det er. Er det noen som kan forklare det? Der finnes det ikke noe myntvaskeri heller noe sted.

Det har jeg aldri sett, link til annonsen?
Lenke til kommentar

Eg har heller aldri sett leiligheiter som er heilt utan vaskemaskin og som ikkje har fellesvaskeri enten i kjellaren eller i nærheita.

Det vil sjølvsagt være fint mulig å bu i ei slik leiligheit. Dei fleste renseri tilbyr også vask av vanleg skittentøy, ofte basert på ein kilopris.

Og sjølv om du ikkje har renseri i nabolaget så burde det være heilt kurrant å pakke skittentøyet i ein stor bag og deretter reise til vaskeriet sjølv om det ligg eit stykke unna. Med industriell vaskemaskin og tørketrommel så burde tøyet være klart for avhenting etter eit par timar, som du sikkert kan bruke på shopping eller kultur i nabolaget.

Ein anna ting er at det er svært få leiligheiter som er så små at det ikkje er mulig å plassere ei vaskemaskin verken på badet eller kjøkkenet. Dersom det likevell er tilfelle, så kan eg ikkje forstå anna enn at det er eit resultat av ei svært lite gjennomtenkt oppussing der vaskemaskina blei valgt vekk til fordel for anna inventar.

Og for å ha nemnt det også, det er fortsatt mulig å vaske klær manuelt sjølv om det er arbeidskrevande.

Har ein to store baljar, eit vaskebrett og oppkokt varmevatn så kan ein vaske og skylle klær manuelt på badet, det tek litt tid men ein stor fordel med dette er at du slit mindre på kleda sidan du ikkje treng å utsette plagget for meir vask enn nødvendig for å få det reint.

Dersom ein i tillegg er litt sparsom med å skitne til plagga så burde det være overkommelig.

Store ting slik som handklær og sengetøy krever litt meir plass, og bør helst takast med på eit vaskeri.

Lenke til kommentar

Ok. :)

Det er et vaskeri her, som vasker på oppdrag, men det er ikke bare å levere en sekk, de tar det ut av sekken og hiver det i en stor maskin med masse annet tøy. Stoler ikke helt på at det ikke forsvinner. Dessuten ville jeg flytte for å spare penger, så flere hundre kroner i uken på vask motvirker liksom det.

Men ja, det er en leilighet som er mindre enn en tredjedel av størrelsen på den jeg bor i nå så de har gjort noen dårlige designvalg. :)

Endret av 8DX8QO0Y
Lenke til kommentar

Brukar ikkje vaskeriet vaskepose?

Problemet løyser du i alle fall lett med å kjøpe dine eigne vaskeposar, der du sorterer tøyet alt etter vaskeprogram før levering.

Hmmm, ok :) de bruker polyestersekker men som sagt tar de ut alt av sekkene. Jeg vet ikke hvor jeg får tak i vaskeposer. Et annet problem er at de kokvasker alt... mener jeg å vite. Endret av 8DX8QO0Y
Lenke til kommentar

Hvis jeg kjøper enda flere klær så kanskje de kjører en vaskemaskin bare for mitt tøy, man betaler jo per kilo. Da er det jo ikke mulig å rote bort klærne mine. Dessuten kunne jeg levere til vask en gang i uken eller sjeldnere og fortsatt ha rene klær igjen å gå i. Hmmm, må regne på dette...

Lenke til kommentar

Siden TS ikke vil legge ut link til annonsen så blir det vanskelig å vurdere leiligheten..

Har sett leiligheter hvor en må velge mellom oppvaskmaskin og vaskemaskin, da det kun er plass til en av delene, på kjøkkenet, så kanskje det er det samme her?

Lenke til kommentar

Da tar du jo selvfølgelig vaskemaskin og problemet ditt er løst. Om problemet ditt er at du ikke kan ha oppvaskmaskin så får du bare ta deg sammen og kjøpe et par hansker og et par koster. Ingen problem å vaske opp for hånd.

Det er ikke plass til vaskemaskinen. Det er benkoppvaskmaskin.

Husker mine besteforeldre hadde koblet inntaksslangen på vannkranen i vasken på badet og hadde utløpet "klipset" fast på kanten av vasken så vaskevannet gikk ut der... men jeg aner ikke noe om hva som går an, måtte dratt på visning med en teknisk anlagt person for å se hvordan det kan mekkes til.

P.S.: bare pyser bruker hansker når de vasker opp ;)

Endret av 8DX8QO0Y
Lenke til kommentar

Det er ikke plass til vaskemaskinen. Det er benkoppvaskmaskin.

P.S.: bare pyser bruker hansker når de vasker opp ;)

Åja, men da blir det ikke helt samme scenario som det Dubious la fram. Det hørtes ut som du hadde et valg mellom de to.

PS: Med hansker kan du ha varmere vann enn hendene dine klarer, og dermed kan fjerne flere bakterier.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...