Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpt ny bil, hvordan få bedre lyd/bass i bilen? (V70 D3 Summum)

Anbefalte innlegg

Tittelen sier egentlig alt, kjøpt meg ny bil (idag faktisk), var noe skuffet over bilen men er et fornuftig kjøp.

Men lurer egentlig mer på hvordan / om det er mulig og sette inn en subwoofer (eller noe som gir kraftig bass) om det er mulig i denne bilen, spør her på denne seksjonen på forumet.

edit: 2016 modell, om det har noe og si, usikker men legger det til om det er noe forskjell fra forrige generasjoner.

Endret av MultiGamerClub
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Subwoofere i hattehyllen men du må ta hull på den da.

Anlegg i bil er bortkastet. All den støyen som må overdøves...

Anlegg i bil er da vel ikke bortkastet på noe måte.

Siden det er en 2016 modell har du vel en fanzy integrert spiller som du ikke vil tukle med. Enkleste da blir jo å koble en forsterker på høynivået til høytalerne bak (om du har noen helt bakerst?) Ikke helt ideelt i forhold til å legge opp en RCA kabel fra spilleren og bak men det vil fungere.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Anlegg i bil er da vel ikke bortkastet på noe måte.

Siden det er en 2016 modell har du vel en fanzy integrert spiller som du ikke vil tukle med. Enkleste da blir jo å koble en forsterker på høynivået til høytalerne bak (om du har noen helt bakerst?) Ikke helt ideelt i forhold til å legge opp en RCA kabel fra spilleren og bak men det vil fungere.

Har kjørt en gammel 1994 850 Volvo i rundt 6 år nå som øvelsekjøring / med lappen, der koblet vi opp med rød kabel fra batteriet, til venstre for fører setet for strøm og til høyre på passasjer siden for lyd kabler, det var ok oppsett (kamerat hjalp veldig, kunne såvidt forstå hvordan det skulle settes opp.)

Har fått høre at v70'er er veldig like og det er fullt mulig og legge opp, men det ikke blir så veldig pent. Vil ikke være verdt det og kutte/sette inn noen store 10-12 tommer subwoofere? (Om det er plass i bunnen/sidene på volvo'en.)

Lenke til kommentar

Kan gjerne være litt trangere nedi kanalene til kabler på en 2016 modell men sikkert ikke umulig.

Men spilleren har neppe RCA utgang til lyd, og kjenner jeg volvo rett så er alt koblet via en forsterker under passasjersetet i tillegg.

Du må nesten søke opp navnet på spilleren din å sjekke muligheter for å bytte den ut/koble RCA kabler i den (noe jeg tviler på du kan)

94 volvo hadde nok standard 1 eller 2 din spiller som man bytter ut på 3 minutter med en som har utgang.

Lenke til kommentar

Hadde også lyst til å putte inn en sub i bilen, men har ikke lyst til å fikle med det integrerte systemet og det var mye "lettere" å fikle med en bil til 50k, enn en bil til 500k

Hvis du vil få mindre for bilen når du selger den så for all del, ta hull på interiøret og installer noen harry høyttalere. :)

Lenke til kommentar

Har greit egenmontert anlegg i bilene selv (2x12" osv) , dempet hele kupeen innvendig og forsterket strømforsyning. 2005 modell bil, hvor faktisk en av kriteriene når jeg kjøpte bilen, var muligheten for enkelt oppgradere anlegget. Kommer vel å bli veteran før jeg kvitter meg med den.

God lyd i bilen er veldig viktig for meg.

Lenke til kommentar

Hvis du vil få mindre for bilen når du selger den så for all del, ta hull på interiøret og installer noen harry høyttalere. :)

På hvilken måte mener du det endrer markedet til de som først er på utkikk til en bil under 100k?

Har greit egenmontert anlegg i bilene selv (2x12" osv) , dempet hele kupeen innvendig og forsterket strømforsyning. 2005 modell bil, hvor faktisk en av kriteriene når jeg kjøpte bilen, var muligheten for enkelt oppgradere anlegget. Kommer vel å bli veteran før jeg kvitter meg med den.

God lyd i bilen er veldig viktig for meg.

Var vell ca 2010 når de fleste gikk over til enda særere og mer egne løsninger enn man allerede hadde :/

Endret av MariusJS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...