3QZILALL Skrevet 21. juli 2018 Del Skrevet 21. juli 2018 Gjør det mulig å ta krystallklare bilder av laksen.Dette lyset er 60 ganger kraftigere en fjernlyset til en bil Lenke til kommentar
5ZHK7SO3 Skrevet 21. juli 2018 Del Skrevet 21. juli 2018 Forstår ikke helt hva som er oppfunnet her. Kameraet eller lyset? 1 Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 21. juli 2018 Del Skrevet 21. juli 2018 (endret) LED-kula (200.000 Lumen) utviklet av Sealab Ocean Group er altså et lys som er nesten 60 ganger kraftigere en fjernlyset til en bil. Eller 5 ganger kraftigere for de av oss som er gale når det kommer til billys. "Hver brikke gir 8000 lumen lysutbytte" - hvor og hvor mye? Dette er altså en 200.000 Lumen 360° spreder. Det ble nevnt å få fiskene til å venne seg til lyset...hvis det var med 16.000 Lumen, hvordan - og ikke minst over hvor lang tid - skal fiskene få vendt seg til en slik ekstrem lysmengde? Gradvis dimming over en døgnsyklus? Laksen er heller ikke skapt for å bli belyst av sterke lyskilder på nært hold. ^ Det er mørkt på 20 meter under vann, og det er en grunn til at disse fiskene lever der nede. Mer lys er bare positivt så lenge det ikke går utover noen andre - det være seg andre trafikkanter eller, i dette tilfellet, livskvaliteten til oppdrettsfisk. Fordelen med en meget kraftig spreder, er at den kan stå på lengre avstand og samtidig gi godt lys - og enda bedre spredning - uten at Lux verdien blir så høy at fisken tar skade av intensiteten, som jeg regner med er hva det refereres til. Konseptet er tilsvarende arbeidslys: mer Lumen + større avstand = mer spredning + lavere Lux, men jeg har aldri satt meg inn i hvordan slikt fungerer under vann. Ei heller hvordan fisk reagerer på kunstig lys. Endret 23. juli 2018 av PaladinNO 1 Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 21. juli 2018 Del Skrevet 21. juli 2018 Forstår ikke helt hva som er oppfunnet her. Kameraet eller lyset? Det nye er 208.000 Lumen lyskulen dem har funnet opp, bestående av 26stk. 8000 Lumen LED-brikker. Dem har tidligere ikke hatt nok lys der nede til å få gode nok bilder, slik jeg forstår artikkelen. Lenke til kommentar
5ZHK7SO3 Skrevet 21. juli 2018 Del Skrevet 21. juli 2018 Forstår ikke helt hva som er oppfunnet her. Kameraet eller lyset? Det nye er 208.000 Lumen lyskulen dem har funnet opp, bestående av 26stk. 8000 Lumen LED-brikker. Dem har tidligere ikke hatt nok lys der nede til å få gode nok bilder, slik jeg forstår artikkelen. Så hvis jeg setter kaffetrakteren på sykkelen min og kaller det verdens første lattesykkel så har jeg oppfunnet noe nytt? Sett da at jeg kan generere nok strøm til å trakte en kopp kaffe da. 2 Lenke til kommentar
keramikklampe Skrevet 22. juli 2018 Del Skrevet 22. juli 2018 Forstår ikke helt hva som er oppfunnet her. Kameraet eller lyset? Det nye er 208.000 Lumen lyskulen dem har funnet opp, bestående av 26stk. 8000 Lumen LED-brikker. Dem har tidligere ikke hatt nok lys der nede til å få gode nok bilder, slik jeg forstår artikkelen. Så hvis jeg setter kaffetrakteren på sykkelen min og kaller det verdens første lattesykkel så har jeg oppfunnet noe nytt? Sett da at jeg kan generere nok strøm til å trakte en kopp kaffe da. Det klarer du ikke. https://youtu.be/S4O5voOCqAQ Men ja, er slik oppfinnelser virker. 2 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 22. juli 2018 Del Skrevet 22. juli 2018 Forstår ikke helt hva som er oppfunnet her. Kameraet eller lyset? Det nye er 208.000 Lumen lyskulen dem har funnet opp, bestående av 26stk. 8000 Lumen LED-brikker. Dem har tidligere ikke hatt nok lys der nede til å få gode nok bilder, slik jeg forstår artikkelen. Så hvis jeg setter kaffetrakteren på sykkelen min og kaller det verdens første lattesykkel så har jeg oppfunnet noe nytt? Sett da at jeg kan generere nok strøm til å trakte en kopp kaffe da. Det klarer du ikke.https://youtu.be/S4O5voOCqAQ Men ja, er slik oppfinnelser virker. Trenger bare å lade et batteri og så trakte når det er klart til å koke vannet. 2 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 22. juli 2018 Del Skrevet 22. juli 2018 "Gjør det mulig å ta krystallklare bilder av laksen." Knegg, knegg. Lenke til kommentar
Woff Skrevet 22. juli 2018 Del Skrevet 22. juli 2018 Så hvis jeg setter kaffetrakteren på sykkelen min og kaller det verdens første lattesykkel så har jeg oppfunnet noe nytt? Sett da at jeg kan generere nok strøm til å trakte en kopp kaffe da. Det klarer du ikke. Men ja, er slik oppfinnelser virker. Kan jeg anbefale en el-sykkel? 1 Lenke til kommentar
realisten404 Skrevet 22. juli 2018 Del Skrevet 22. juli 2018 Å nei, ikke de her nissene igjen. De utvikler "avanserte undervannskameraer", og nå har de "funnet opp" en kule som lyser veldig mye. IN har vært dumsnille lenge nok nå. 10 år uten noe å vise til annet enn andres produkter og rendringer av søppel som aldri blir til noe. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå