Mona Strande Skrevet 21. juli 2018 Del Skrevet 21. juli 2018 Hun bruker eksempelets makt for et mangfoldig arbeidsliv.Sweco-direktør Grete Aspelund forstår ikke hvorfor noen tror menn er mer skikket som ledere enn kvinner Lenke til kommentar
5ZHK7SO3 Skrevet 21. juli 2018 Del Skrevet 21. juli 2018 Orker ikke a lese mer syting om din og min jobb. Men er ganske sikker på at jeg dro en gjedde som var mye større enn det som hun påstår i første bilde. 3 Lenke til kommentar
Per Magus Skrevet 22. juli 2018 Del Skrevet 22. juli 2018 ... > Forstår ikke hvorfor noen tror menn er mer skikket som ledere enn kvinner Deretter kan man fundere på om kvinner er mer skikket enn menn til å føde barn. https://vigdisogverden.blogspot.com/2013/04/kvotering.html ... Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 22. juli 2018 Del Skrevet 22. juli 2018 Er dette fortsatt et tema i 2018? 1 Lenke til kommentar
aanundo Skrevet 22. juli 2018 Del Skrevet 22. juli 2018 "God kommunikasjon er noe Grete Aspelund selv etterstreber som leder. Særlig i endringsprosesser har åpenhet og tydelighet mye å si, mener hun." Kanskje jeg er en gammeldags mann, men etter min mening er en god leder en fagfolkene kan spørre og få gode svar når problemer dukker opp, Etter å ha lest denne artikkelen sitter jeg igjen med en følelse av at Grete Aspelund kunne vært hjemme noen måneder og ingeniørene hadde knapt merket at hun var borte. 2 Lenke til kommentar
EremittPåTur Skrevet 22. juli 2018 Del Skrevet 22. juli 2018 Er dette fortsatt et tema i 2018? Hva har 2018 med dette å gjøre? Skulle tro att menneskeheten tenkte om seg selv at de var blitt så meget bedre med tiden enn hva man var før. En slik forfektelse om egen fortreffelige og samtidig økt kynisme og ego henger ofte i sammen. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 22. juli 2018 Del Skrevet 22. juli 2018 "God kommunikasjon er noe Grete Aspelund selv etterstreber som leder. Særlig i endringsprosesser har åpenhet og tydelighet mye å si, mener hun." Kanskje jeg er en gammeldags mann, men etter min mening er en god leder en fagfolkene kan spørre og få gode svar når problemer dukker opp, Etter å ha lest denne artikkelen sitter jeg igjen med en følelse av at Grete Aspelund kunne vært hjemme noen måneder og ingeniørene hadde knapt merket at hun var borte. Har du hørt om delegasjon og mellomledelse? Noen firmaer blir så store at de fyller mer enn ett rom, vet du. 1 Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 22. juli 2018 Del Skrevet 22. juli 2018 (endret) Liker det hun "sier" under overskriften "Bærekraft, ikke pris", Gud vet hvor mange prosjekter man har deltatt i - hvor man er med på å velge anbudsvinneren - vel vitende om at byggherre/brukere verken har fått det beste eller billigste - så fort man tar med tid i beregningen. Ofte holder det med å bare ta med noen få år - så ser regnestykket helt annerledes ut. Egentlig holder det med at man tenker på samme måte som man gjør med eget hus og bil - ikke kortsiktig og billigst mulig. Synes jeg merker en liten forakt fra hennes side - mot økonomer - noe som gjør at hun ytterligere fortjener respekt Edit: Kjønn på sjefer, kollegaer osv har jeg aldri brydd meg om, annet enn jeg foretrekker å jobbe et sted hvor begge deler er godt representert i alle stillinger. Endret 22. juli 2018 av Mr_Spock Lenke til kommentar
JKUKL85W Skrevet 23. juli 2018 Del Skrevet 23. juli 2018 "Men så var det denne store elefanten i rommet, som alle kjenner men få snakker høyt om: At veldig mange flinke kvinner også er gode mødre" Feil elefant. Norge har siden slutten av 1970 hatt en synkende befolkning av etniske nordmenn. Da dippet antall barn per etnisk norske kvinne under 2,1. Den er nå nede i 1,7 per kvinne. I klartekst: Vi nordmenn dør ut. Sakte men sikkert. Så det er ikke snakk om å være mer skikket som leder. Problemet er at gode mødre får for lite barn. Og de får færre barn enn det de i utgangpunktet ønsker, da det blir for slitsomt, som indikert i artikkelen. En annen elefant: Hva kommer i stedet? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 23. juli 2018 Del Skrevet 23. juli 2018 "Men så var det denne store elefanten i rommet, som alle kjenner men få snakker høyt om: At veldig mange flinke kvinner også er gode mødre" Feil elefant. Norge har siden slutten av 1970 hatt en synkende befolkning av etniske nordmenn. Da dippet antall barn per etnisk norske kvinne under 2,1. Den er nå nede i 1,7 per kvinne. I klartekst: Vi nordmenn dør ut. Sakte men sikkert. Så det er ikke snakk om å være mer skikket som leder. Problemet er at gode mødre får for lite barn. Og de får færre barn enn det de i utgangpunktet ønsker, da det blir for slitsomt, som indikert i artikkelen. En annen elefant: Hva kommer i stedet? Rasister? Syntes i hvert fall det blir flere og flere av dere. Lenke til kommentar
mosedotten Skrevet 24. juli 2018 Del Skrevet 24. juli 2018 "Men så var det denne store elefanten i rommet, som alle kjenner men få snakker høyt om: At veldig mange flinke kvinner også er gode mødre" Feil elefant. Norge har siden slutten av 1970 hatt en synkende befolkning av etniske nordmenn. Da dippet antall barn per etnisk norske kvinne under 2,1. Den er nå nede i 1,7 per kvinne. I klartekst: Vi nordmenn dør ut. Sakte men sikkert. Så det er ikke snakk om å være mer skikket som leder. Problemet er at gode mødre får for lite barn. Og de får færre barn enn det de i utgangpunktet ønsker, da det blir for slitsomt, som indikert i artikkelen. En annen elefant: Hva kommer i stedet? Rasister? Syntes i hvert fall det blir flere og flere av dere. Så da er der altså (minst) to elefanter i rommet; (Disse elefantenes eksistens er kun basert på statistikk) Det er den etnisk norske litt enfoldige elefanten (arktisk pelsmammut?).. som ikke gjorde det suverent bra på skole, har god tid i hverdagen, får masse unger og bringer sine litt "enkle" gener videre. Og så er det innvandrerelefanten (kanskje afrikansk eller indisk...eller rosa) som også får masse unger. Vi får i det minste håpe at disse to elefantene etterhvert blir godvenner og kan leve sammen uten å snable for mye... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå