Tmz Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 Spørs litt hvor man bor. I oslo/akershus der jeg bor vil jeg si 30k. Skal man ha en brukbar leilighet må man jo opp i 3-4 mill.. Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 Jeg får begynne å spille lotto fast, for alle andre måter å tjene penger på blir effektivt sabotert. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 Jeg får begynne å spille lotto fast, for alle andre måter å tjene penger på blir effektivt sabotert. Er sinnsykt lett å få jobb i Norge anno 2018. Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 (endret) Haha. Har jobb, det er problemet. Endret 27. juli 2018 av 8DX8QO0Y Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 Haha. Har jobb, og det er problemet. Du vil ikke jobbe og leve på staten ja, stemmer. Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 (endret) Du vil ikke jobbe og leve på staten ja, stemmer. Nei, det stemmer ikke. Endret 27. juli 2018 av 8DX8QO0Y Lenke til kommentar
Bloatlord Skrevet 27. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2018 Er sinnsykt lett å få jobb i Norge anno 2018. Jobb ja men jobb med lønn du kan leve av? Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 Jobb ja men jobb med lønn du kan leve av? Der er det en som skjønner litt mer Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 Der er det en som skjønner litt mer Må bare jobbe hardere da. Lenke til kommentar
Johannes Entenmann Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 Jobb ja men jobb med lønn du kan leve av? Så lenge man får en fullstilling så får man nok til og leve av, i ulike grader naturligvis. Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 (endret) Må bare jobbe hardere da. Får ikke mer betalt for å jobbe hardere. Og jeg har kommet med flere forslag til nye produkter å produsere, men blir bare møtt med "nei desverre det er ikke marked for det." og så et par måneder etter foreslår sjefene det samme og da blir de geni-erklært. Endret 28. juli 2018 av 8DX8QO0Y 4 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 Får ikke mer betalt for å jobbe hardere. Og jeg har kommet med flere forslag til nye produkter å produsere, men blir bare møtt med "nei desverre det er ikke marked for det." og så et par måneder etter foreslår sjefene det samme og da blir de geni-erklært. Bytt jobb. 2 Lenke til kommentar
Bloatlord Skrevet 29. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2018 Så lenge man får en fullstilling så får man nok til og leve av, i ulike grader naturligvis. Nei nå blander du "leve" med "overleve" Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 29. juli 2018 Del Skrevet 29. juli 2018 Nei nå blander du "leve" med "overleve" Virker som du sitter med urealistisk høye forventninger. 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 29. juli 2018 Del Skrevet 29. juli 2018 jeg har vel utbetalt mellom 20 og 28 i måneden en plass. Det går helt fint, ca en 10-13k på bolig og faste utgifter (strøm, nett, netflix, treningssenter osv), andelsleilighet rett under 70m2. Så blir det vel en 3-4k i mat (kunne levd mye billigere her, men jeg verdsetter et godt kosthold). Til transport er det ikke så mye da jeg kjører Leaf, så ingen bom, og lading skjer hjemme. Dette er VEEELDIG grovt regnet. Har jo noen tusenlapper til andre ting da etter lønn. Noe aktiv sparing driver jeg ikke med utenom 100,- kroner i et fond. Ja, så sparer jeg litt til nytt kjøkken nå, tenker bygge nytt om en måned eller to, eller noe sånn. Lenke til kommentar
Johannes Entenmann Skrevet 30. juli 2018 Del Skrevet 30. juli 2018 Virker som du sitter med urealistisk høye forventninger. De aller fleste har det, jeg tenker har man full stilling og det er vel ingen jobber man jobber fullt man har mindre enn 23 000 utbetalt. De aller fleste lever ok på det, men folk er forskjellige naturligvis. Lenke til kommentar
det Skrevet 30. juli 2018 Del Skrevet 30. juli 2018 De aller fleste har det, jeg tenker har man full stilling og det er vel ingen jobber man jobber fullt man har mindre enn 23 000 utbetalt. De aller fleste lever ok på det, men folk er forskjellige naturligvis. Bortsett fra enkelte bransjer har vi ingen minstelønn i Norge. Vi har dog rett (men ingen plikt) til å la oss fagorganisere. 23000,- minimum for hel stilling er m.a.o feil. Kilde Arbeidstilsynet: https://www.arbeidstilsynet.no/arbeidsforhold/lonn/minstelonn/ Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 30. juli 2018 Del Skrevet 30. juli 2018 Bortsett fra enkelte bransjer har vi ingen minstelønn i Norge. Vi har dog rett (men ingen plikt) til å la oss fagorganisere. 23000,- minimum for hel stilling er m.a.o feil. Kilde Arbeidstilsynet: https://www.arbeidstilsynet.no/arbeidsforhold/lonn/minstelonn/ I tillegg er det langt i fra realiteten, mange butikk ansatte feks har dette i brutto og andre har lavere enn det igjen. 1 Lenke til kommentar
Ingeniør Skrevet 30. juli 2018 Del Skrevet 30. juli 2018 De aller fleste har det, jeg tenker har man full stilling og det er vel ingen jobber man jobber fullt man har mindre enn 23 000 utbetalt. De aller fleste lever ok på det, men folk er forskjellige naturligvis. Dette avkreftes herved. Har mulighet til å bevise det med lønnsslipp. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå