Bloatlord Skrevet 21. juli 2018 Del Skrevet 21. juli 2018 Ser at jeg neppe vil greie å leve av under 28k utbetalt. 12-13 til bolig. 5-6 faste utgifter. 5 til sparing resten på mat og diverse. Dette blir da et fattig liv men ok med gammel bil Hvordan kan de som sitter i kassa på butikken etc overleve? Lenke til kommentar
Populært innlegg xRun Skrevet 21. juli 2018 Populært innlegg Del Skrevet 21. juli 2018 (endret) De gjør det antagelig ved å ikke ha 12-13 til bolig, 5-6 til faste utgifter, 5 til sparing osv, men har en annen miks av utgiftsposter. Enkelt sagt: om en ikke har mer, så setter man tæring etter næring, eller tar opp gjeld, eller kanskje tar en ekstra jobb for å få endene til å møtes. Ofte en kombinasjon av flere ting. Endret 21. juli 2018 av xRun 14 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 21. juli 2018 Del Skrevet 21. juli 2018 Hvor mye utbetalt i måneden må du ha for å leve et ok liv? Fullstendig avhengig av hva du anser som "å leve et ok liv". For de fleste er det vel 50-100% mer enn de får idag. 7 Lenke til kommentar
Bloatlord Skrevet 21. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2018 Det var meningen dere skulle svare for dere selv. Kanskje det skulle stått DU i emnetittel Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 21. juli 2018 Del Skrevet 21. juli 2018 (endret) 55-60 k utbetalt i mnd er minimum for å leve anstendig og slik jeg vil. Da må du tjene ca. 1 mill brutto i året. Endret 21. juli 2018 av coffeee Lenke til kommentar
Populært innlegg Gabri3L Skrevet 21. juli 2018 Populært innlegg Del Skrevet 21. juli 2018 Åj! Har alltid visst at jeg levde et uanstendig liv, men var ikke klar over at jeg var såå langt unna! 21 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 21. juli 2018 Del Skrevet 21. juli 2018 (endret) Ser at jeg neppe vil greie å leve av under 28k utbetalt. 12-13 til bolig. 5-6 faste utgifter. 5 til sparing resten på mat og diverse. Dette blir da et fattig liv men ok med gammel bil Hvordan kan de som sitter i kassa på butikken etc overleve? Arv, lokasjon og livsfase betyr alt for hva man trenger. Posten 12-13 til bolig er en ganske stor faktor for deg. Kanskje de i kassa har lavere husleie/boliglån? Før strøm og kommunale avgifter har min familie adskillig mye mindre enn 12-13 per måned til bolig. I snitt litt over en fjerdedel per voksen, og da er det bare to voksne her. Til gjengjeld er andre faste utgifter og matutgiftene våre høye. Vi er i en fase der vi skulle hatt mye mer penger for å HC-tilpasse boligen, så jeg kan faktisk ikke svare på spørsmålet - blir ikke OK uansett penger, men trenger ekstra millioner likevel. Endret 21. juli 2018 av tommyb 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 21. juli 2018 Del Skrevet 21. juli 2018 Åj! Har alltid visst at jeg levde et uanstendig liv, men var ikke klar over at jeg var såå langt unna! Men ikke så uanstendig som hr Hefner , hå hå hå (sikkert eneste mannen som syns himmeln er en nedtur , ha ha) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 21. juli 2018 Del Skrevet 21. juli 2018 (endret) Ser at jeg neppe vil greie å leve av under 28k utbetalt. 12-13 til bolig. 5-6 faste utgifter. 5 til sparing resten på mat og diverse. Dette blir da et fattig liv men ok med gammel bil Hvordan kan de som sitter i kassa på butikken etc overleve? Hehe. Jeg har for øyeblikket ca. 11-12k i månden, det dekker alt jeg trenger. Jeg er en person. Prøver å spare 1000 kr i månen. Nå skal det sies at jeg er veldig heldig med leiekontrakten min, så jeg betaler bare 7500 kr. Så prøver jeg å kutte i alt annet. Det eneste jeg betaler er vel mobilregningen og matvarer, så dette funker fint synes jeg. Endret 21. juli 2018 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 21. juli 2018 Del Skrevet 21. juli 2018 "spare 1000 kr i månen" Litt langt å reise ditt for å gjemme unna penger Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 21. juli 2018 Del Skrevet 21. juli 2018 (endret) "spare 1000 kr i månen" Litt langt å reise ditt for å gjemme unna penger Man får til det man får til, enkelte måner går det bedre osv. 55-60 k utbetalt i mnd er minimum for å leve anstendig og slik jeg vil. Da må du tjene ca. 1 mill brutto i året. Skulle gjerne sett din definisjon på anstendighet.. Endret 21. juli 2018 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Johannes Entenmann Skrevet 22. juli 2018 Del Skrevet 22. juli 2018 Har 18 000 utbetalt i måneden, klarer meg meget fint. Har ca 14 000 igjen når regninger er betalt og 550 000 i fond i banken. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 22. juli 2018 Del Skrevet 22. juli 2018 Har 32-40000 utbetalt i måneden, noen få ganger mer. Jeg har "et ok liv", men det hadde jeg også da jeg tjente mye mindre. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. juli 2018 Del Skrevet 22. juli 2018 Det er eit spørsmål som blir alt for generelt til å få noko fornuftig ut av. Du ignorerer blant anna noko så viktig som formue og gjeld. Har du 100 millionar på bok så er null inntekt gjerne nok, men har du 3 millionar i gjeld så skal du ha inntekt til å dekke lånet i tillegg til alt anna. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 22. juli 2018 Del Skrevet 22. juli 2018 Jeg tenker omtrent halvparten av lønnen min i dag, jeg ønsker å gå ned i stillingsprosent og bruke mer tid med familien 1 Lenke til kommentar
Bloatlord Skrevet 22. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2018 Det er eit spørsmål som blir alt for generelt til å få noko fornuftig ut av. Du ignorerer blant anna noko så viktig som formue og gjeld. Har du 100 millionar på bok så er null inntekt gjerne nok, men har du 3 millionar i gjeld så skal du ha inntekt til å dekke lånet i tillegg til alt anna. Du vet vel hvor mye du må ha? Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 22. juli 2018 Del Skrevet 22. juli 2018 Hadde greid meg helt fint med 27-28 kNOK. Da har jeg et relativt stort boliglån for en person (over 2 MNOK) og en bil som nærmer seg 10 år. Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 22. juli 2018 Del Skrevet 22. juli 2018 Finner fort ut at å flytte til billigere bolig da går vinningen opp i spinningen. Kan flytte lenger bort fra sentrum og spare 5000 i måneden på husleie men får da like mye større utgifter til transport... Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 22. juli 2018 Del Skrevet 22. juli 2018 Det spørs også kva du anser som eit ok liv. Det er stor forskjell på dei som må ha senrumsnær bolig, hytte, fire strømmetjenester, to utanlandsturar i året og ein bil som ikkje er eldre enn 3 år, og dei som er godt fornøgd med å ha eit tett tak og litt mat i kjøleskapet. 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 22. juli 2018 Del Skrevet 22. juli 2018 Etter mange år innser man at det ikke er hva man tjener som avgjør dette, men hvilke avgjørelser man tar underveis. Men klart, har man en stor familie, 2-3 biler, hytte, båt, drar på utenlandsturer stadig vekk med hele familien. Da går det store summer, vanskelig å nekte for det. Det spørs hvor mange munner man skal mette og ordne tak over hodet for, og hvor mye fritidsaktiviteter man skal kjøre rundt på og betale for. Stor familie = store kostnader, dette kan være vanskelig å skjønne for de som har en liten husholdning, men alt koster og tilsammen blir det store beløp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå