Gå til innhold

Er det noe galt med mine Marshall Major III hodetelefoner?


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte akkurat noen Marshall Major III hodetelefoner på platekompaniet for 699 (typen uten bluetooth). Mine gamle Marshall Major I hadde gått i oppløsning.()
Men det er ingen tvil om at lyden i de nye er betydelig dårligere enn mine gamle, og ikke bare litt. Det høres verre ut enn lyden direkte fra laptop-høyttalere.

Kan det være noe galt med dem? Lyden kan da ikke være verre enn de gamle? Det er nesten ingen bass i det hele tatt.

Endret av TheodorBjork
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd dem på f.eks en mobil eller andre kilder enn laptopen din?

 

Kommer Major 3 med bare en kabel med mikrofon? I så fall, kan det være at din laptop ikke støtter annet enn stereojack, og dermed får du dårlig lyd p.g.a av overlapping med mikrofonen.

Lenke til kommentar

Har du prøvd dem på f.eks en mobil eller andre kilder enn laptopen din?

 

Kommer Major 3 med bare en kabel med mikrofon? I så fall, kan det være at din laptop ikke støtter annet enn stereojack, og dermed får du dårlig lyd p.g.a av overlapping med mikrofonen.

 

Ja, har prøvd dem på tv, iphone, macbook. Skikkelig diskant-aktig lyd. Vet ikke engang hvilken rettigheter jeg har. Hvis det er slik lyden bare er kan jeg ikke si noe, men samtidig vanskelig å vite om det er feil på de eller ikke. Virker usannsynlig at det er noe teknisk feil...

Men jeg er ikke noe skikkelig audiofil, men jeg reagerer på at lyden er skarp og ikke varm.

 

Kan jeg gå til platekompaniet å be om nye?

Lenke til kommentar

Platekompaniet pleier å være ok å ha med å gjøre. Jeg ville ha tatt dem med tilbake i butikken og bedt om å få de plugget inn i en av lyttestasjonene de har for å eliminere utstyret ditt som feilkilde. Dersom du fortsatt mener at det høres betydelig dårligere ut enn de du hadde så spør du om å få høre på et annet par de har i butikken. Dersom begge parene er like rævva så er det bare slik det er. Da ber du om råd og prøver noen av de andre modellene de har og anbefaler så skal du se at de kanskje er villige til å bytte til en annen modell.

Lenke til kommentar

Har du plugget ledningen skikkelig/helt inn i både headset og kilde? Hvis den ikke klikker helt på plass passer feilbeskrivelsen...

Ja. De er helt plugget inn. Jeg gjorde den feilen med en gang og endte opp med å ned til platekompaniet og klage. De sa mange klaget på det samme og at man bare måtte plugge dem inn ekstra hardt. Etter jeg fikk plugget dem inn skikkelig var lyden bedre (altså jeg fikk hele lydbildet, ikke bare deler som i begynnelsen) men lyden er fremdeles ganske dårlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...