BigFecup Skrevet 21. juli 2018 Del Skrevet 21. juli 2018 Jeg spurte min rådgiver om hvordan jeg skulle regne karakterer for å se om jeg hadde rett snitt. Jeg har gått både formgivning, frisør, melaniske, bilmekaniker og generell studiekompetanse. Jeg fikk beskjed om at for å få rett karaktersnitt i norsk var å addere alle karakterene jeg har i norsk, dele på antall karakterer, da hadde jeg snittet. Hun jeg var hos sa at jeg hadde det jeg trengte for å søke på grunnskolelærer, men jeg kom ikke inn p.g.a. jeg ikke oppfyllte lærerkravene. Er dette heilt feil? Lenke til kommentar
herbiwere Skrevet 21. juli 2018 Del Skrevet 21. juli 2018 Har du undersøkt kravene for lærerutdanning? Jeg vil anbefale at du leser det og sammenligner med dine egne karakterer/timeantall. https://www.samordnaopptak.no/info/opptak/spesielle-opptakskrav/opptakskravet-til-laererutdanninger-2018/ Evt så må du inn på forkurs dersom snittet er lavt. Jeg ønsker deg lykke til - du vil trenge det :-) Lenke til kommentar
BigFecup Skrevet 21. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2018 Har du undersøkt kravene for lærerutdanning? Jeg vil anbefale at du leser det og sammenligner med dine egne karakterer/timeantall. https://www.samordnaopptak.no/info/opptak/spesielle-opptakskrav/opptakskravet-til-laererutdanninger-2018/ Evt så må du inn på forkurs dersom snittet er lavt. Jeg ønsker deg lykke til - du vil trenge det :-) Jeg har det jeg trenger i matte, det vet jeg. Jeg har også nok timer i norsk, men det er snittet jeg lurer på. Regner man det ut fra bare generell studiekompetanse karakterene eller fra hele videregående? Lenke til kommentar
herbiwere Skrevet 21. juli 2018 Del Skrevet 21. juli 2018 (endret) Litt usikker på hva du mener her for GENS ER hele vgs. PS: Var det en rådgiver på vgs du spurte? Ring høgskolen direkte eller send dem en mail og spør. Endret 21. juli 2018 av herbiwere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå