Gå til innhold

Utviklerlønn 1.5 år erfaring etter bachelor

Anbefalte innlegg

Har jobbet som utvikler i 1,5 år nå med en bachelorgrad før det. Er nå i gang med å søke nye jobber innen utvikling og er veldig usikker på hva slags lønn jeg kan forvente. Jeg har hatt en helt ok lønn som nyutdannet, men sitter med litt kompetanse nå og tenker jeg kan ta bedre betalt.

Noen tanker om hva jeg kan forvente ?
Jobbet mye med .NET og React.

Edit:
Jobbet som konsulent i Oslo-området.

Endret av sjwcatfish
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er et stort gap. Jeg kjenner folk som har fått tilbud på rundt 700 000 med litt over 2 års erfaring. Men også folk som har fått tilbud på rundt 500 000.

Det er veldig mange variabler som sier noe om hva slags lønn man kan få. Offentlig vs privat, in-house vs konsulent, dyktighet, lokasjon.

Lenke til kommentar

Det er et stort gap. Jeg kjenner folk som har fått tilbud på rundt 700 000 med litt over 2 års erfaring. Men også folk som har fått tilbud på rundt 500 000.

Det er veldig mange variabler som sier noe om hva slags lønn man kan få. Offentlig vs privat, in-house vs konsulent, dyktighet, lokasjon.

Det er stor forskjell på en med bachelorgrad og en med mastergrad. Lønnen du oppgir gjelder mastergrad.

I følge NITO, har bachelorutdannende 440 000 i lønn etter de kvalifikasjonene du oppgir.

Endret av Permanent jobb
Lenke til kommentar

Det er stor forskjell på en med bachelorgrad og en med mastergrad. Lønnen du oppgir gjelder mastergrad.

I følge NITO, har bachelorutdannende 440 000 i lønn etter de kvalifikasjonene du oppgir.

fikk du med deg at han skrev at han hadde jobbet i 1.5 år? 440 er vel det de har fått som nyutdannet.

Lenke til kommentar

Jeg jobber i Oslo området, og startet å jobbe i Januar.
Får ca 505k i året, nyutdannet bachelor (konsulentselskap). 

Får min første lønnstigning i Januar 2019, og har snakket med andre kolleger og vi antar at jeg burde ha en stigning på 7-8% som da gir ca 545K etter 1 år med arbeidserfaring (bachelor). Mange av mine kompiser som startet å jobbe etter bacheloren (nå 2 års erfaring) har blitt tilbudt alt fra 550-630k og ikke under, så jeg tenker at du ikke burde nøye deg med noe lavere ihvertfall hvis du bor i Oslo. Pleier som regel å få en god lønnsøkning etter at man bytter jobb med noen års erfaring.

Endret av Ryel
Lenke til kommentar

Takk for nyttig svar.

Jeg jobber i Oslo området, og startet å jobbe i Januar.
Får ca 505k i året, nyutdannet bachelor (konsulentselskap). 

Får min første lønnstigning i Januar 2019, og har snakket med andre kolleger og vi antar at jeg burde ha en stigning på 7-8% som da gir ca 545K etter 1 år med arbeidserfaring (bachelor). Mange av mine kompiser som startet å jobbe etter bacheloren (nå 2 års erfaring) har blitt tilbudt alt fra 550-630k og ikke under, så jeg tenker at du ikke burde nøye deg med noe lavere ihvertfall hvis du bor i Oslo. Pleier som regel å få en god lønnsøkning etter at man bytter jobb med noen års erfaring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...