MegIkkjeDeg! Skrevet 20. juli 2018 Del Skrevet 20. juli 2018 Det er en nettside som stadig dukker opp når jeg søker på Google. Er det mulig å blokkere denne fra å vises i mine Google-søk? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 20. juli 2018 Del Skrevet 20. juli 2018 (endret) Du kan kanskje forhindre det ved å slette all søkehistorikk hos google, eller slå av personlige søkeresultater her https://www.google.com/preferences . Eller er det noe som kommer opp pga adware på PCen din? Endret 20. juli 2018 av Emancipate Lenke til kommentar
MegIkkjeDeg! Skrevet 21. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2018 Nei, adware tror jeg ikke det er. Men det er et nettsted som skrivet om mange av de temaene jeg søker på. La oss si det er sykdom eller skader jeg søker på (bare for å ta opp et eksempel), så kommer det alltid opp en nettside som kan forklare mye om den sykdommen eller skaden, men samtidig kommer den med mye alternativ. Jeg liker ikke den siden og det irriterer meg at den alltid kommer opp ved slike søk. Gjerne to treff på et søk også. Muligens er det fordi jeg har vært inne og lest noen artikler tidligere? Er det mulig å filtrere det bort? Lenke til kommentar
Faller Skrevet 21. juli 2018 Del Skrevet 21. juli 2018 (endret) Nei, det er nok ikke mulig å filtrere vekk fordi det styres av Google sin rangering av nettsider (søkemotoroptimalisering). Edit: se svar i posten under. Endret 22. juli 2018 av Faller Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 21. juli 2018 Del Skrevet 21. juli 2018 (endret) Skriv søket slik: Det du søker etter -irriterende.siden f.eks.: Søk -www.facebook.com Da skal siden utelukkes fra resultatene. Man kan også skrive -ord som man ikke vil se resultater for. Endret 21. juli 2018 av 8DX8QO0Y Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 21. juli 2018 Del Skrevet 21. juli 2018 Bruk Startpage eller Duckduckgo som søkemotor, og Brave som nettleser. Da holder du slikt tull borte. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 21. juli 2018 Del Skrevet 21. juli 2018 Eller bare åpne Google i inkognitovindu.. Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 21. juli 2018 Del Skrevet 21. juli 2018 Vil du ha resultater fra bare en side, kan du bruke site: i søkevinduet, f.eks site:facebook.com Vil du fjerne resultater fra en side, setter du minus foran site: , f.eks -site:facebook.com Hvis du ikke bruker site:, men bare -facebook.com, så fjerner du alle søkeresultater som inneholder ordet, ikke bare resultater fra facebook.com Lenke til kommentar
MegIkkjeDeg! Skrevet 21. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2018 Supert! Det skal jeg prøve. ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå