Lunamor Skrevet 20. juli 2018 Del Skrevet 20. juli 2018 Min datter hadde fått purring på en faktura, og lurte på om jeg kunne betale den for henne mot at hun vippset meg når hun fikk lønnen. Det gjorde jeg, men - hun hadde hatt penger på konto allikevel, og hadde betalt den selv, og glemt å si fra til meg. Så da ble purringen betalt TO ganger. Jeg ringte derfor CollEctio AS og varslet om dette, og ba de refundere beløpet til min konto. "Det skal vi gjøre, men vi trekker 100 kroner i transaksjonsgebyr." Er dette lov?? Vi betaler de dobbelt opp, og så tar de penger for å refundere de urettmessig mottatte pengene? I mine ører skurrer dette veldig, men utover det hadde jeg ikke flere argumenter å komme med. Noen som kan opplyse meg er inne? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 20. juli 2018 Del Skrevet 20. juli 2018 Godt spørsmål. En bedre løsning hadde vært om hun fikk avslag på neste regning. 1 Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 21. juli 2018 Del Skrevet 21. juli 2018 Selskapet har ikke gjort noen feil så vidt jeg forstår, men på grunn av surr hos debitor får selskapet bryderi med å rydde opp i regnskapet samt sende penger tilbake. Om 100 kr er en rettferdig pris for den begrensede jobben, er en annen sak. På den andre sida, hvor mye får en for 100 kr idag – 3-4 minutter? Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 21. juli 2018 Del Skrevet 21. juli 2018 Om 100 kr er en rettferdig pris for den begrensede jobben, er en annen sak. På den andre sida, hvor mye får en for 100 kr idag – 3-4 minutter? Godt poeng! På et bilverksted får man (i beste fall) fire minutter... Lenke til kommentar
TheSnidr Skrevet 21. juli 2018 Del Skrevet 21. juli 2018 Høres ganske logisk ut i mine ører. Dere gjorde en feil som påfører dem ekstra arbeid, noe de bør ta seg betalt for. Men nå har ikke jeg studert juss. Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 21. juli 2018 Del Skrevet 21. juli 2018 Som TheSnidr sier, så er det dere som har gjort en feil, som gjør at CollEctio må bruke tid på å rette opp i det for dere. Om det er noe som tar så lang tid, og noe som skjer så ofte, at de bør innkreve et gebyr for det, er en annen ting. Kan være god kundeservice å ikke kreve gebyr for absolutt alt mulig. Men så vidt jeg kan forstå, så bryter de ikke noen regler. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 21. juli 2018 Del Skrevet 21. juli 2018 Ta direkte kontakt med fordringshaver i stedet. Det kan fint være de er villige til å refundere kostnadsfritt. Det er tross alt ikke inkassoselskapets penger. Inkassoselskapet har lov til å ta seg betalt for faktiske kostnader knyttet til en retur av feilbetalte midler, hvis det er de som gjør arbeidet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå