Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Når er det greit å prøve på nytt?

Anbefalte innlegg

Hei, Kjæresten slo opp for tre dager siden etter at vi har vært sammen i 2,5 år... Jeg vet det er bare tre dager, men jeg har aldri følt noe som dette før. Jeg savner henne så mye... Å uansett hva jeg jør så tenker jeg på henne. D er masse jeg bare føler jeg ikke klarer å jøre selv om det er noe jeg liker fordi vi brukte å gjøre det sammen. Som å være med onkel barnet mitt... Da begynner jeg å gråte fordi hun er så flink me han. Vi er fortsatt venner mn jeg klarer ikke å bare være venner med henne... Jeg vil ha henne tilbake mer enn noe anet. Jeg kan gjøre hva som helst. Jeg har en plan da. Det er å vise henne at jeg kan være bare venner... Åsså skal jeg møte henne med blomster, en gave jeg ga henne som ble ødelagt å en sang jeg skrev å si unnskyld for d jeg har jort å så hva jeg virkelig føler. Åsså skal jeg prøve meg på henne igjenn som at det var første gang. Jeg skal starte med allti gi henne komplimentene jeg alltid har gidd henne. Åsså skal jeg ta henne me på shusi fordi hun elsker det. Å hvis datene gjør noe bedre så skal jeg avslutte med en fin tur på stranda å hvor vi kan gå å kanskje bare føle kjærligheten åsså prøve meg på et kyss. Men det jeg lurer skikkelig på er når er det greit å starte å prøve å få henne tilbake? Jeg vil gjærne gi henne litt rom, mn selv om jeg vet hun ikke kommer til å gjøre det så er jeg redd for at hun skal glemme meg imellomtiden... Jeg kommer aldri til å gi opp på oss fordi jeg vet vi elsker hværandre å d blir for domt å kaste noe så spesielt som vi hadde. Så når er det greit å prøve å få henne tilbake? 1 uke? 2 uke? Eller lengere?

Jeg er bare 17 år men dette betyr alt for mye for meg.. Jeg vet dette er ekte

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lite sannsynlig at du vil høre på dette men here goes;

Du er 17.

Du het ingenting om kjærlighet. Vi har alle vært igjennom det samme og vi trodde alle at verden tok slutt, at det var den eneste personen i verden bla, bla (insert cliché). Det var sikkert ikke så mange av oss heller som hørte på hva de eldre sa.

Smerten din er ekte nå, men det går over.

Det er du som styrer hvor lenge det gjør vondt. Det siste du bør gjøre nå er å være venner med henne. Du må ta avstand fra henne, blokkere henne på Facebook og Snapchat. Blokker nummeret hennes på mobilen og fokuser på å være med venner.

Du bør ikke være alene - da sitter du bare å sturer og tenker på henne og for hver time du bruker på henne er det en uke lenger du må vente på at følelsene skal forsvinne

Du vet ikke at dette er ekte. Du tror at dette er ekte. Det er det helt sikkert ikke. Hvor mange første forhold varer livet ut? Nesten ingen.

Dere er barn. Dere skal vokse fra hverandre.

Det kommer sikkert til å bli mange forhold i fremtiden som ryker og for hvert brudd blir du bedre til å takle det.

Jo mer tid du nå bruker på å trygle og ydmyke deg selv for denne personen desto mer vil du angre senere.

Du kommer heller ikke til å huske den første kjærligheten resten av livet. Jeg brukte flere år på å komme over min første og jeg trodde verden var over. Idag kan jeg ikke huske hvordan hun så ut eller hva vi gjorde. Eneste jeg husker er hvor mye tid jeg kastet bort etterpå som jeg kunne brukt på å være lykkelig med alle andre muligheter jeg hadde tilgjengelig.

Hvis du holder avstand fra henne og ikke bruker energi på å helle bensin på bålet så skal du se at du er over henne på null komma niks og finner ei ny som passer deg bedre. Dere passer ikke sammen.

Vet du hvordan jeg vet at dere ikke passer sammen?

Det ble slutt.

Et "perfekt" forhold med "ekte" kjærlighet tar ikke slutt. Det tar slutt fordi det var dårlig. Du er bare forelsket i et konsept. Et ideal. Desto raskere du innser dette jo bedre blir det for deg

• Liker 7
Lenke til kommentar

Slett alt som har med henne og gjøre, og bryt all kontakt. Selvsagt skal du ikke være vennen hennes mens hun knuller en eller flere andre menn som hun har mer lyst på enn deg.

Glem blomster og gaver, og gud forby dikt. Det er denne patetiske beta-oppførselen din som antakelig har gjort at hun har mistet lystet på deg i førsteomgang. Begynn å treffe andre jenter så fort som mulig, vis henne at du lever helt fint og er like lykkelig uten henne, det er det hun vil tiltrekkes av.

Hva du måtte føle eller synes er "spesielt" er hun totalt likegyldig til. Er du klar over hvor mange jenter du kan få noe "spesielt" med?

Hvis du greier å holde deg til null kontakt den neste måneden kommer hun til å begynne å tekste deg igjen. Neppe fordi hun virkelig vil ha deg tilbake, mest sannsynlig fordi han nye kjekke fyren hun ligger med nå har gått lei henne. Da kan du hooke opp og bruke henne for sex så lenge du greier å gjøre det uten å få følelser igjen. Du er en 17 år og bør ikke tenke på å være i et eksklusivt forhold før om 12-15 år. Jenter på 17 år har ingen forutsetninger for å være i et monogamt og eksklusivt forhold, de har nettopp begynt å utforske sin egen seksualitet.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er jo trist når det blir sånn.

Jeg synes du skal prøve den planen din. Det viser dedikasjon og det er jo alltids en mulighet for at det virker! Hvis du ikke gjør noe, så minsker jo sjansen betraktelig.

Hvis jeg skal gi et annet råd, så er det å -prøve- å begynne å tenke på deg selv igjen. Ikke tro at du ikke har noen verdi, bare fordi den du har vært sammen med og fått veldig mye nær sosial simulans med i lang tid, har gått en annen vei. Det er en grunn til at ho ble sammen med deg, og det vil være andre damer som vil bli sammen med deg. Selv om det er vanskelig å innsé, så er det nå engang sånn med kjærligheten at den kan komme og gå for hvem som helst. Man kan miste interessen, lidenskapen og følelsene for den man er sammen med, nesten uten grunn. Man kan vokse fra hverandre. Man må unne den andre personen sin egen personlige utvikling, hvis man selv skal fortsette sin egen personlige utvikling. Man kan ikke kontrollere, dominere eller manipulere. Ikke at jeg mener det er dét du driver med her da. Det du beskriver opplever jeg som en handling av godhet, og ho står fritt til å reagere på den som ho føler for. Jeg mener du burde gjøre det for å få et psykologisk utløp, siden du har sterke følelser rundt det her. Det vil ikke være fordelaktig å la være, å holde det inne.

Du har fremdeles muligheter her i livet. Du bør prøve å forberede psyken din på at det -kan- gå begge veier. Hva skal du gjøre med deg selv hvis det både går, og ikke går veien?

Skal ikke trivialisere bare fordi du er 17 år, et forhold kan oppleves som like "ekte" som med noen som har vært sammen i 20 år. Det er graden av gjenkjennelse og kjemi som teller mest.

Endret av Taurean
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Planen din vil ikke funke, hun vil mest sannsynlig kategorisere deg som venn og så vil ikke risikere vennskapet for å prøve igjen ellers vil hun ende opp med noen andre før du får prøvd igjen, jeg stemmer mest for det siste egentlig.. 

Det er liten til ingen sannsynlighet for at hun vil ta deg tilbake, dere er så unge, men jeg skjønner at det gjør vondt. Første karen jeg slo opp med tok det to år før jeg var helt over, så ta tiden til hjelp, ikke skynd deg, you do you, det er på tide at du er egoistisk og tenker kun på deg selv. Det vil komme flere som du vil føle enda mer for, det lover jeg!

• Liker 3
Lenke til kommentar

Slett alt som har med henne og gjøre, og bryt all kontakt. Selvsagt skal du ikke være vennen hennes mens hun knuller en eller flere andre menn som hun har mer lyst på enn deg.

Glem blomster og gaver, og gud forby dikt. Det er denne patetiske beta-oppførselen din som antakelig har gjort at hun har mistet lystet på deg i førsteomgang. Begynn å treffe andre jenter så fort som mulig, vis henne at du lever helt fint og er like lykkelig uten henne, det er det hun vil tiltrekkes av.

Hva du måtte føle eller synes er "spesielt" er hun totalt likegyldig til. Er du klar over hvor mange jenter du kan få noe "spesielt" med?

Hvis du greier å holde deg til null kontakt den neste måneden kommer hun til å begynne å tekste deg igjen. Neppe fordi hun virkelig vil ha deg tilbake, mest sannsynlig fordi han nye kjekke fyren hun ligger med nå har gått lei henne. Da kan du hooke opp og bruke henne for sex så lenge du greier å gjøre det uten å få følelser igjen. Du er en 17 år og bør ikke tenke på å være i et eksklusivt forhold før om 12-15 år. Jenter på 17 år har ingen forutsetninger for å være i et monogamt og eksklusivt forhold, de har nettopp begynt å utforske sin egen seksualitet.

Hvilken selvhjelp-bok har du dette fra?

Lenke til kommentar

Hvilken selvhjelp-bok har du dette fra?

Min mentor når det gjelder damer er Corey Wayne og hans bøker/videoer. Videre bruker jeg alminnelig psykologi og forskning som veiledning.

Samtidig har jeg erfaring med utallige jenter, og jeg hadde ikke gitt disse rådene hvis de ikke var de beste.

Lenke til kommentar

Å ha erfaring med flest mulig er ikke nødvendigvis det mest fordelaktige når en person skal prøve å holde på den ène han noen gang har vært sammen med. Hvert forhold er unikt og må tas hensyn til som det er.

Endret av Taurean
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig i at man gjerne bør jobbe for å få et forhold til å fungere selv om det skurrer i maskineriet, men ikke i den alderen.

Erfaring er den beste medisin og den beste bakgrunn til å ta en veloverveid beslutning når tiden kommer.

Jeg kjenner til to eksempler hvor et par møttes i ungdommen og har blitt sammen til godt voksen alder. Det ene eksempelet er to hardcore kristne (og der har man så mye vrangforestillinger og fornektelse inne i bilde fra før at det bare faller inn under normalen) og et par fra ei lita bygd med så lite utvalg at alternativet er homofili, sau eller himkok så byr sjansen seg så må man bare bite fast og klemme til for hva livet er verdt!

:p

• Liker 3
Lenke til kommentar

Kan til en viss grad si meg enig i at alder spiller en liten rolle, men det er som jeg skriver mange andre steder: Det finnes unge voksne som oppfører seg veldig modent, og det finnes eldre mennesker som oppfører seg som tenåringer. Man bør vise respekt i slike situasjoner, uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...