Gå til innhold

Vurderer nyere iPhone

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg kjøpte for ca 2 år siden min første iPhone 5s med 16 GB.

Jeg har vært veldig fornøyd med denne.

Den er liten og lett, og får plass i lomma. tar gode bilder og fungerer veldig bra til å filme ute.

Jeg bruker altså kameraet veldig mye.

Jeg liker også at den har fingeravtrykkleser, så jeg slipper å taste inn passord/kode.

Jeg trenger nå mer plass, 16GB er alt for lite. 

Har egentlig ikke råd til ny telefon, men sjekket at jeg har 8000 kr i kjøpeutbytte hos Coop som har samlet seg opp over mange år. Tenkte å bruke det.

Jeg har tenkt litt på iPhone 8. Lurer på hva som er forskjellen mellom iPhone 8 og 8+ ?

Er kameraet like bra på 8 og 8+?

Får man mer for pengene om man vurderer telefoner fra andre merker enn Apple?

Jeg liker generelt at Apple produktene har god brukervennlighet. Jeg har iPad og da er det naturlig med iPhone da de kommuniserer bedre ilag.

Men så vurderer jeg også nytt nettbrett. Kjøper jeg ny iPad blir det sansynligvis ny iPhone.

Men jeg åpent for å prøve noe annet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

«5S tar veldig gode bilder og fungerer veldig bra til å filme ute»? Ikke for å være veldig kritisk, men da har du mye å se frem til med ny telefon, for det er mange år siden 5S tok gode bilder.

Du får gjerne mer for pengene med en android telefon, Google Pixel (1. gen med 128gb) er en meget god telefon med utrolig bra kamera. Brukervennligheten på disse er upåklagelig.

Likevel sitter jeg med en følelse av at iPhone er tingen for deg.

Forskjellen på 8 og 8+ er

8+ har:

ekstra kamera med 2xzoom på ene linsa, og portrettmodus.

Bedre batteritid

Større skjerm

Lenke til kommentar

Hei

Jeg kjøpte for ca 2 år siden min første iPhone 5s med 16 GB.

Jeg har vært veldig fornøyd med denne.

Den er liten og lett, og får plass i lomma. tar gode bilder og fungerer veldig bra til å filme ute.

Jeg bruker altså kameraet veldig mye.

Jeg liker også at den har fingeravtrykkleser, så jeg slipper å taste inn passord/kode.

Jeg trenger nå mer plass, 16GB er alt for lite. 

Har egentlig ikke råd til ny telefon, men sjekket at jeg har 8000 kr i kjøpeutbytte hos Coop som har samlet seg opp over mange år. Tenkte å bruke det.

Jeg har tenkt litt på iPhone 8. Lurer på hva som er forskjellen mellom iPhone 8 og 8+ ?

Er kameraet like bra på 8 og 8+?

Får man mer for pengene om man vurderer telefoner fra andre merker enn Apple?

Jeg liker generelt at Apple produktene har god brukervennlighet. Jeg har iPad og da er det naturlig med iPhone da de kommuniserer bedre ilag.

Men så vurderer jeg også nytt nettbrett. Kjøper jeg ny iPad blir det sansynligvis ny iPhone.

Men jeg åpent for å prøve noe annet.

Prøv deg frem litt med tanke på hvilken plattform du velger, for de er relativt forskjellige å bruke. Tidligere så hadde jeg både iPhone og iPad, og som du skriver så kommuniserer de veldig fint sammen via iCloud, men Android plattformen er ikke så veldig langt unna den heller.

Jeg måtte gå over til Android pga jobben, så nå har jeg et Samsung nettbrett og en Samsung mobiltlf, og via en Google-konto som jeg har lagret kontaktene mine på, så kommer de frem automatisk hvor enn jeg setter opp den kontoen. Jeg benytter også den kontoen som privat mail (gmail), og det blir på samme måte. Via denne Google-kontoen så har jeg også aktivert Google photo, så et bilde tatt med nettbrettet dukker opp på mobilen (og motsatt) når de blir sikkerhetskopiert/synkronisert. I tillegg så bruker jeg også Dropbox, for den er det en enkelt tilgang til på mine Mac'er.

Det hadde for min del vært et mer sømløst samarbeid med bare Apple-dingser, men jobben krever dessverre Android pga en del apper som ikke er utviklet for noe annet enn Android. Men det via Google-kontoen og Dropbox så fungerer samarbeidet mellom Apple og Android ganske bra likevel. det finnes sikkert også andre (og muligens bedre) måter til å få de til å synkronisere/samarbeide på, men når det fungerer greit slik det gjør for min del nå, så har jeg ikke hatt behovet for å undersøke det noe mer.

Personlig så liker jeg nå Android plattformen mye bedre enn Apple når det gjelder nettbrett og mobil, men det er selvfølgelig bare en vanesak, men Mac'ene kommer jeg aldri til å gå bort i fra privat (uten at det er noe du har spurt om).

Min datter har nettopp kjøpt seg en en iPhone 8 (Red), og er kjempefornøyd med den. Den forrige iPhonen hun hadde var en iPhone 5s, og dette var en stor oppgradering på mange felt etter hennes mening. Nå er hun i det siste tenåret, så akkurat hvordan den mobilen er i bruk vet ikke jeg så mye om, for den er meget privat for å si det slik ;) 

Men som sagt, hun er i hvert fall meget fornøyd med iPhone 8.

«5S tar veldig gode bilder og fungerer veldig bra til å filme ute»? Ikke for å være veldig kritisk, men da har du mye å se frem til med ny telefon, for det er mange år siden 5S tok gode bilder.

Hva mener du egentlig med det utsagnet der, et (mobi)lkamera blir da ikke dårligere bare fordi det har kommet noe nyere på markedet......?

At iPhone 8 har et bedre kamera/optikk (bildebrikke, prosessor, etc) enn iPhone 5s er jeg helt enig med deg i, men det betyr ikke automatisk at bildene blir bedre, men en kan ha et bedre utgangspunkt. ;) 

Når det gjelder foto generelt, så er det vel mest «shit in = shit out», uten at det hjelper så mye hvilket kamera som har vært benyttet.

Med det så mener jeg at det ikke er så ofte det er kameraet det står på hvordan bilder blir, det har mest med den som tar/skaper bildene.

Når TS allerede er meget fornøyd med kameraet på sin iPhone 5s, så blir h*n garantert fornøyd med kameraet på iPhone 8, det er det nok ingen tvil om.

Lenke til kommentar

Nei kameraet blir ikke dårligere.

Hvor fornøyd man er av kvaliteten avhenger av oss selv, og dagens mobiler tar mye bedre bilder enn de gjorde for 5 år siden (5S er straks 5 år gammel).

Jeg har en bl.a en iPhone 6S i hus, og den hadde en av de beste kameraene når den kom ut, men etterhvert fikk jeg Galaxy S7, Google Pixel og Google Pixel 2. Selv om 6S var bra før, så endret disse mobilene oppfattelsen av kvaliteten på eldre mobiler.

Jeg husker da jeg hadde Sony Ericsson W995, og var så imponert av kamera på den...

Lenke til kommentar

Hehe , ja ikke uten grunn at jeg har en i regulær størrelse.

Her en en kjekk side hvor man kan legge inn ulike telefoner for «size comparsion» side ved side eller over hverandre.

https://www.phonearena.com/phones/Apple-iPhone-8-Plus_id10411/size#/phones/Apple-iPhone-8-Plus_id10411/size/Apple-iPhone-8/phones/10408

Fra iphone5S til de nye i plus versjon er ganske gigantisk :O

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...