Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Ebay og batteri - kommer de frem?

BareGjest

Anbefalte innlegg

Hei. 

Litt usikker på om dette er postet riktig, bare flytt dersom jeg har bommet. 

Lurer altså på hvordan det er med kjøp av batteri gjennom Ebay. Har kommet over noen ganske gode priser på helt nye 18v batterier til elektrisk verktøy. Helt nytt, og fremdeles pakket inn i original forpakning. Vil disse komme frem, eller går de under farlig gods?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge du kjøper med ein seriøs selger som merkar pakken rett, pakkar batteria forsvarleg og batteria eller tilfredsstiller internasjonale krav så skal det ikkje være noke problem.

Pakken vil sjølvsagt reknast som farleg gods, men det er ikkje eit problem i seg sjølv. Det betyr berre at forsendaren må ta sine forhåndsreglar og behandle pakken deretter.

Dette vil kunne medføre litt høgare faktkostnadar enn ufarlige forsendelsar.

Det er på ingen måte ulovleg å importere batterier (som tilfredsstiller f.eks. CE-krava), så dersom pakken blir sendt på rett måte så skal den kome fram.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette vil kunne medføre litt høgare faktkostnadar enn ufarlige forsendelsar.

Eg bestilte eit produkt i væskeform i fjor frå eit velkjent norsk firma i mi bransje. Prisen skulle vere ca. 160 kr. Eit par dagar etterpå fekk eg telefon frå ein representant for firmaet, og han kunne fortelje at det var nå komi nye bestemmelsar, produktet måtte sendast som farleg gods frå Storbritannia til Noreg, og det medførte at prisen til forbrukar nå var gått opp til 450 kr. Var eg framleis interessert?

Ikkje berre litt høgare fraktkostnader m.a.o., nesten ei tredobling av prisen på ei lita kanne på eit par desiliter!

Lenke til kommentar

Bruk JetCarrier Sjøfrakt så slipper du alt det styret. Slipper å forholde deg 350,- kroners grensen også.... 

Med JetCarrier får du din egen adresse i USA som ting sendes til. Så samler de det i konteiner og sender til Norge. 

Det er nesten alltid billigere enn andre løsninger hvis du bikker 350,- kroner. 

Lenke til kommentar

Jo forsåvidt. Det er jo sjeldent at momsen er problemet, men gebyrene. Det var det jeg mente. Man slipper ikke unna momsen, men man slipper unna gebyrene.  Eksempelvis koster det bare 265,- kroner i frakt for en pakke på 2 til 5 kilo, og opp til 35 dm3 fra USA helt frem til din post i butikk. Så kommer moms på toppen, men ikke gebyrer selv om vareverdien er over 350,-  

http://www.jetcarrier.com/cms/priser/prislister/

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er vel og merke vrldig mange kina kopier av kjente verktøy-produsenter på ebay, så man bør være ganske sikker på at man ikke får en tro kopi. For de kopiene er virkelig elendige i forhold. (kapasiteten er bare tull i forhold til specsa, strømmen de leverer er lavere, produksjonskvalieten bunn, og sikkerhetstiltakene er gjerne ikke lagt til)

Kan gjerne se for meg at en del kina kopier der ute faktisk kan funke. Men batterier kjøper jeg aldri igjen. Originale er stort sett billigst å bare handle i Norge. (om man finner et par billige nettbutikker eller lokale)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...