NTB - digi Skrevet 19. juli 2018 Del Skrevet 19. juli 2018 Undersøkelse: – Seks av ti foreldre snoker i barnas mobiler Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. juli 2018 Del Skrevet 19. juli 2018 (endret) Snoke er noe man gjør når en håndveske, etc. ligger igjen nå dama er på toalettet.Man har det juridiske ansvaret helt til barna blir 18 år, så frem til barna blir 18 år må barna, tec.no og det offentlige akseptere at foreldrene følger med på hva de gjør. Endret 19. juli 2018 av Nautica 3 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. juli 2018 Del Skrevet 19. juli 2018 (endret) Hun forstår godt foreldrenes bekymring, men sier at tillatelse, tillit og tid er en bedre oppskrift enn snoking. Når politiet ringer på døra er du tom for tid. Og husk at "barna" kan være 17 år gamle. Endret 19. juli 2018 av Nautica 2 Lenke til kommentar
Quickfragger Skrevet 19. juli 2018 Del Skrevet 19. juli 2018 Man bør i alle fall misstenke noe er galt, før man snoker på barnas privatliv. Selv har jeg aldri snoket, hverken på telefon eller PC. Lenke til kommentar
BizzyX78 Skrevet 19. juli 2018 Del Skrevet 19. juli 2018 Snoke er noe man gjør når en håndveske, etc. ligger igjen nå dama er på toalettet. Man har det juridiske ansvaret helt til barna blir 18 år, så frem til barna blir 18 år må barna, tec.no og det offentlige akseptere at foreldrene følger med på hva de gjør. - Foreldre er juridisk ansvarlig inntil barnet er 18 år. Det er en ting... På den andre siden så har man den kriminelle lavalder som trer i kraft fra dagen barnet fyller 15 år. Paradoksalt nok som det er pr. i dag betyr at sist nevnte kun er til for å stille foreldre i et dårlig lys når det kommer til oppdragelse. På tross av at den opprinnelige tanken bak som var for barn å lære at deres handlinger kan og vil ha konsekvenser i større grad enn før fylte 15 år. 1 Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen Skrevet 19. juli 2018 Del Skrevet 19. juli 2018 Her er det jo ordlyden i problemstillingen som er problemet. Eller i artikkelen......at foreldre sjekker barnas mobil er greit så lenge man subjektivt har de rette intensjoner, men artikler som dette spiller det frem som om det er problematisk og ønsker å spille på følelser. Sunn fornuft, folkeskikk og god kommunikasjon er uansett viktig i alle sider av barneoppdragelse. Lite hjelp å sjekke telefon dersom det ikke er mulig å kommunisere om hva man ser der. 5 Lenke til kommentar
Siv Irene Konstad Orr Skrevet 19. juli 2018 Del Skrevet 19. juli 2018 Mitt barn har pc,nettbrett og mobil under forutsetting av at vi kan sjekke de når vi vil. Ingen ting er privat når det kommer til internett. Dette er noe hun veit . Kanskje min "snoking" er med på å passe på hva hun gjør, ikke bare fordi jeg er redd for hva hun kan motta men også for å passe på hun ikke begynner med "nett hets" av andre. Men må si at vi ikke sjekker ofte mere " stikk prøver. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg