Party99 Skrevet 18. juli 2018 Del Skrevet 18. juli 2018 Mistet en bit lasagne som kom rett fra ovnen. Fikk blemmer men de er nå sprukket. Skjedde i går Renset med noe bakteriedrepende greier og tilført oksygen. Bør dette sjekkes av lege eller skal jeg bare la det være? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 18. juli 2018 Del Skrevet 18. juli 2018 Har hatt uttallige brannsår, og det har gått bra uten å ha gått til lege. Du overlever. Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 19. juli 2018 Del Skrevet 19. juli 2018 Hvis det blir ømt, utbredt rødme og hevelse skal du kontakte lege. Hvis det ikke blir verre, eller blir bedre - er det ok. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 20. juli 2018 Del Skrevet 20. juli 2018 Vet ikke om du skal til lege eller legevakt, men du bør gjøre det. Du har ikke mye å spare på å ta sjansen på å unngå infeksjon. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 20. juli 2018 Del Skrevet 20. juli 2018 Jeg ville bare renset med pyrisept eller klorheksidin et par ganger i døgnet, og gjerne hatt et plaster på. Hvis det blir rødt og hovent, eller begynner å gå en rød linje fra det, løp til legen umiddelbart. Du har ikke mye å spare på å ta sjansen på å unngå infeksjon.Hvor tror du det er størst sjanse for å infeksjon, hjemme alene, eller et sted der alle syke stimler sammen? Det er best å holde seg hjemme hvis man vil unngå infeksjon. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 20. juli 2018 Del Skrevet 20. juli 2018 (endret) Hadde ikke giddi å gå til legen for det lille der. Bare vær nøye med stelle det. Vask det morgen og kveld med sterilt saltvann (enten kjøp 0,9% saltvannsoppløsning på apoteket eller kok opp 2,5 dl vann og tilsett ca. en kvart teskje salt uten jod), smør på bacimysin og legg på nytt kompress. Legen vil ikke be deg om noe særlig mer enn det. Edit: La til litt om sårstell. Endret 20. juli 2018 av L4r5 Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 20. juli 2018 Del Skrevet 20. juli 2018 (endret) Natriumklorid i pipette(vanlig øyeskyll) og Burnaid gel så er du god som gull. Litt sent til festen merker jeg, men rådet står. ^^ Endret 20. juli 2018 av Cipher Panda Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 20. juli 2018 Del Skrevet 20. juli 2018 Natriumklorid i pipette(vanlig øyeskyll) og Burnaid gel så er du god som gull. Litt sent til festen merker jeg, men rådet står. ^^ Eneste forskjellen på ditt og mitt råd er jo bare valget av krem å smøre på, så forhåpentligvis hører TS på en av oss. Lenke til kommentar
Party99 Skrevet 21. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2018 Takk dere Blitt litt rød rundt såret, merker det klødde litt idet jeg tilsatte klorheksidin. Såret gjør ikke vondt, bare litt når jeg tar på det. Hvilken grad er dette? Tørt i midten. Smører også antibiotikakrem på for å unngå infeksjon og deretter sterilt plaster. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 22. juli 2018 Del Skrevet 22. juli 2018 Så lenge det er tett er det vel generelt unødvendig med antibiotika ? En bør ikke bruke antibiotika med mindre det er helt nødvendig p.g.a. utvikling av resistente bakterier. Hadde heller prioritert å beskytte det godt mot vann når du dusjer. Når jeg hadde et ferskt sår på leggen brukte jeg plastpose og bruntape/pakketape for å beskytte det, noe som fungerte veldig bra. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 22. juli 2018 Del Skrevet 22. juli 2018 Ikke pell på det, og ikke stikk armen ned i en septiktank. Så går dette helt fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå