Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Aldersforkjell og andre utfordringer

Anbefalte innlegg

Nå trenger jeg virkelig å få ut litt som gnager fælt. Jeg er en mann i midten av 20 årene. Jeg er godt etablert med utdannelse, jobb, bolig og bil. Jeg ser på meg selv som voksen for alderen, både personlighet, hobbyer og hva jeg faktisk jobber som gjør at jeg føler meg eldre en det jeg er. På en jobbreise i starten av juni møtte jeg en fantastisk dame og vi endte opp sammen denne kvelden og natten. Jeg visste at hun var eldre enn meg, men ikke hvor mye. Dagen etter finner jeg ut at hun er 16 år eldre en meg, noe som for meg ikke er problematisk. Så til det som er problematisk; HUN ER GIFT.

Dagen etter pratet vi selvfølgelig sammen og når vi skilte lag den dagen fortsatte samtalene pr telefon osv. Etter dette har vi møttes flere ganger og hver gang har vi det fantastisk sammen. Vi forteller hverandre ofte at vi savner hverandre og skulle ønske at vi var sammen hele tiden. Til og med mens hun er på ferie med sin mann har vi kontakt og jeg får stadig beskjed om at hun skulle ønske at det heller var meg hun var på ferie med. Vi har det rett og slett fantastisk sammen de få timene det lar seg gjøre og jeg har selvfølgelig blitt stormforelsket i denne kvinnen. Så forelsket at jeg faktisk ikke klarer å tenke på noen andre enn henne. Jeg er singel og har jo alle muligheter for å finne en dame, men jeg har bare ikke lyst eller ork til å bry meg om noen andre akkurat nå. Jeg klarer bare ikke å involvere meg i en annen dames liv og synes alt annet enn henne er kjedelig. 

Hennes mann er på hennes alder, de har vært gift noen år og eier bolig sammen, de har ingen barn og ei heller ett samliv. Han har en slik jobb at han er borte i lange perioder og det kan fort gå 4-5 mnd før de ses. Hun har fortalt meg at forholdet deres er problematisk og hun vet ikke hvor lenge hun orker dette mer. Det er fortsatt kort tid siden vi møttes første gang, og jeg er ikke i en slik posisjon at jeg kan sette noen krav til at hun skal gjøre det ene eller det andre, men min klare mening er at hun bør gå fra han, da hun både er utro og ulykkelig i forholdet deres. Jeg har fortalt henne at jeg har følelser for henne, og hun sier at hun også er ute på tynn is. Jeg har ingen intensjon til å ødelegge deres ekteskap, jeg oppmuntrer henne ikke til å gå fra han, men om hun ønsker å gjøre det, er jeg klar for å ta henne i mot. 

Jeg kan ikke si jeg er veldig glad for den situasjonen jeg har havnet opp i, og jeg håper på at jeg ikke kun blir brukt som en god nummer 2, selv om det er stor sjanse for det. Så tenker jeg også litt, hva så? Om hun fortsetter slik, til den dagen en av oss avslutter det så har jeg jo hatt en fin tid sammen med en fantastisk dame. Jeg har ingen hast med å skaffe meg noe seriøst så lenge jeg kan møte henne. Kanskje jeg også blir enda litt bedre kjent med meg selv opp i alt dette? Som skrevet tidligere, aldersforskjellen er ikke et problem for meg og jeg kan virkelig se oss to sammen.

Hva tror dere?

Anonymous poster hash: 5921b...08e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hun er en løgnaktig, ondsinnet tøs. Du er en egoistisk drittsekk. Det tror jeg.

Sikkert derfor dere har god kjemi på kort sikt. Hva får deg til å tro at hun plutselig skal slutte å være en løgnaktig ondsinnet tøs bare fordi hun bytter modell?

Det er flere grunner til å være utro men da er det ikke så mange grunner til å holde sammen. Her er det ingen barn, så hvorfor bedra mannen og holde sammen?

Kanskje vet han om det, og de tenner på at hun er "utro". Det er ikke uvanlig.

"Jeg har fortalt henne at jeg har følelser for henne, og hun sier at hun også er ute på tynn is. Jeg har ingen intensjon til å ødelegge deres ekteskap, jeg oppmuntrer henne ikke til å gå fra han, men om hun ønsker å gjøre det, er jeg klar for å ta henne i mot."

Funny!

Hører du deg selv?

Hehe.

Endret av Invader Zim
  • Liker 4
Lenke til kommentar

På en måte så fortjener dere hverandre. Jeg håper genuint hun tar skillsmisse ut med ektemannen, og så gjør det samme mot deg med noen andre, for det hadde du rett og slett fortjent for å ha fortsqatt med dette bare fordi pikken din ville ha mer. Det kommer ikke til å ende slik da, det kommer aller høyst sannsynlig til å ende med at hun blir lei av deg og kaster deg på dør, for hun bruker deg noe inni helvete. Hun har mest sannsynlig ingen intensjoner om å forlate mannen sin, for alt du vet så har hun løyet om alt også. Hvorfor skulle hun være ærlig med en unge som hun bare bruker? Er ekstremt vanlig at folk som er utro lyver så det renner av dem for å få den andre parten med. Du er en drittsekk TS.

PS: Hun har aller mest sannsynlig sex med ektemannen sin og lyver til deg om det. Ha det kos med det mentale bildet!

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor TS får så mye hat? TS er ikke utro, og for alt vi vet har han heller aldri vært det. Siden han ikke viste om det når det dette starte en gang, er han jo ganske passiv til hva som har skjedd?

Det ille har allerede forekommet, og det er ikke han som er utro. Det er hun.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor TS får så mye hat? TS er ikke utro, og for alt vi vet har han heller aldri vært det. Siden han ikke viste om det når det dette starte en gang, er han jo ganske passiv til hva som har skjedd?

Han vet at hun er GIFT. GIFT altså. Ikke type, ikke forlovede, men hun er gift, hun har erklært å være med en annen og at hun skal ta vare på han og være tro. Etter første kvelden de hadde sammen fikk han vite dette, så det er ikke som om hun har holdt han for narr og så sprang på han med det. Så TS bestemmer seg for å tenke med pikken istedenfor hjernen eller hjertet. Da er han en drittsekk hvis han fortsetter med forholdet, uansett hva man prøver å unnskylde det med så er det moralsk forkastelig. 

Hadde dette vært en kvinne så lurer jeg på om dette hadde vært ett spørsmål engang. Selv om hun er den utro parten og er en enda større drittsekk så er TS av samme ulla når han tilrettelegger utroskapen. 

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Shit happens. Jeg har fått mye flak fordi jeg har uttrykt forståelse for at folk kan være utro. Der betyr ikke at jeg mener det er bra. Men når du er utro så er det det klareste tegne som finnes på at man må ta affære i forholdet. Man fortsetter ikke med det med mindre den andre part er inneforstått og med på at det skjer (og da er det ikke utroskap lenger i mine øyne)

Men jeg hadde ikke klart å drive å pule på noen som var i et forhold hvor den andre ikke visste om det. Jeg har for mye empati for noe slikt. Jeg evner å sette meg inn i andre mennesker sin situasjon og forstå hva jeg gjør mot den personen. Ts er tydeligvis for opptatt av sine egne behov til å skåne andre. derfor er han en drittsekk, uavhengig om han er den utro part eller ikke.

Lenke til kommentar

Kall meg gjerne dum, idiot og at jeg kun tenker med pikken, men det har seg slik at når jeg møtte denne kvinnen var jeg i et samboer forhold selv. Vi var uansett på vei til å gjøre det slutt og uken etter at dette skjedde flyttet hun ut. Så akkurat det med utroskap har jeg en viss peiling på. Selv om mange liker å tro at en gang utro alltid utro stemmer, er jeg den rake motsetning til det. Jeg kan ærlig innrømme at jeg var utro mot min samboer av den grunn at forholdet vi hadde var allerede dødt og det eneste som gjenstod var å finne et "riktig" tidspunkt å gå fra hverandre på.

Tenker kun med pikken? Det er ikke slik at hver gang vi møtes så ligger vi sammen. Vi kan fint kun ta en gå tur sammen i skogen eller i byen, dra ut å spise osv. Nå har det seg sånn at han drar på jobb fra ca midten av august og jeg har bestemt meg for å se hva som skjer når han drar. Når vi får enda litt mer tid sammen kommer jeg til å sette meg ned med henne å prate om hva som skjer og hva hun tenker. Får jeg kun en kald skulder tilbake og at hun bestemmer seg for å bli hos mannen sin så anser jeg det hele som ferdig og jeg går videre med livet mitt. Da har jeg i ihvertfall hatt en morsom høst og se tilbake på, noe som jeg kanskje også lærer enda litt mer av. Jeg er av den oppfatning at man må iallefall prøve, går det ikke min vei så får jeg ta konsekvensene for det. Hun har jo ikke bedt meg om å få følelser for henne.

Det hele handler ikke om at hun er lei mannen sin, men at han setter jobb før henne, er aldri hjemme, og et mer eller mindre dødt forhold. Mannen hennes vet ingenting, det er jeg 100% sikker på. Om hun lyver? Det kan jeg ikke svare på, men hvorfor skulle hun gidde å bruke så mye tid og energi på meg hvis hun ikke faktisk mener det hun sier? Hvis jeg blir brukt, kunne hun ikke bare vært iskald tilbake? For det er hun absolutt ikke. Jeg tror faktisk at det eneste som skal til her er tid. Det er ikke lett å gå fra noen uansett hvordan ståa er. Jeg er villig til å ta sjansen, så får det bare briste eller bære.

Jeg kjenner at hele denne tråden ble litt dum, tenker litt at all fakta faktisk ikke ligger fremme her, og det er min egen skyld. Vanskelig å sette ord på alt når man er litt frustrert og rådløs, men prøver så godt jeg kan å svare ;)

TS

Lenke til kommentar

Han vet at hun er GIFT. GIFT altså. Ikke type, ikke forlovede, men hun er gift, hun har erklært å være med en annen og at hun skal ta vare på han og være tro. Etter første kvelden de hadde sammen fikk han vite dette, så det er ikke som om hun har holdt han for narr og så sprang på han med det. Så TS bestemmer seg for å tenke med pikken istedenfor hjernen eller hjertet. Da er han en drittsekk hvis han fortsetter med forholdet, uansett hva man prøver å unnskylde det med så er det moralsk forkastelig. 

Hadde dette vært en kvinne så lurer jeg på om dette hadde vært ett spørsmål engang. Selv om hun er den utro parten og er en enda større drittsekk så er TS av samme ulla når han tilrettelegger utroskapen. 

Det er jo ikke han som er gift.  Han gjør da visselig ikke noe galt så lenge mannen til dama ikke er en venn. 

Skjønner ikke hvorfor TS skal ha noe som helst skyldfølelse. 

Noe helt annet er at denne dama åpenbart er dårlig nytt for TS, og han bør holde seg laaaaaaangt unna henne annet enn som FF. En dame som så åpenbart er av den utro typen bør man selvsagt aldri involveres emosjonelt i. Men TS har visselig ikke gjort noe galt. Det er kun denne dama som har gjort noe galt. Skjønner ikke hvorfor folk skal gå rundt å passe på så andre ikke er utro. Folk får ta ansvar for sitt eget liv. 

Lenke til kommentar

Kall meg gjerne dum, idiot og at jeg kun tenker med pikken, men det har seg slik at når jeg møtte denne kvinnen var jeg i et samboer forhold selv. Vi var uansett på vei til å gjøre det slutt og uken etter at dette skjedde flyttet hun ut. Så akkurat det med utroskap har jeg en viss peiling på. Selv om mange liker å tro at en gang utro alltid utro stemmer, er jeg den rake motsetning til det. Jeg kan ærlig innrømme at jeg var utro mot min samboer av den grunn at forholdet vi hadde var allerede dødt og det eneste som gjenstod var å finne et "riktig" tidspunkt å gå fra hverandre på.

Tenker kun med pikken? Det er ikke slik at hver gang vi møtes så ligger vi sammen. Vi kan fint kun ta en gå tur sammen i skogen eller i byen, dra ut å spise osv. Nå har det seg sånn at han drar på jobb fra ca midten av august og jeg har bestemt meg for å se hva som skjer når han drar. Når vi får enda litt mer tid sammen kommer jeg til å sette meg ned med henne å prate om hva som skjer og hva hun tenker. Får jeg kun en kald skulder tilbake og at hun bestemmer seg for å bli hos mannen sin så anser jeg det hele som ferdig og jeg går videre med livet mitt. Da har jeg i ihvertfall hatt en morsom høst og se tilbake på, noe som jeg kanskje også lærer enda litt mer av. Jeg er av den oppfatning at man må iallefall prøve, går det ikke min vei så får jeg ta konsekvensene for det. Hun har jo ikke bedt meg om å få følelser for henne.

Det hele handler ikke om at hun er lei mannen sin, men at han setter jobb før henne, er aldri hjemme, og et mer eller mindre dødt forhold. Mannen hennes vet ingenting, det er jeg 100% sikker på. Om hun lyver? Det kan jeg ikke svare på, men hvorfor skulle hun gidde å bruke så mye tid og energi på meg hvis hun ikke faktisk mener det hun sier? Hvis jeg blir brukt, kunne hun ikke bare vært iskald tilbake? For det er hun absolutt ikke. Jeg tror faktisk at det eneste som skal til her er tid. Det er ikke lett å gå fra noen uansett hvordan ståa er. Jeg er villig til å ta sjansen, så får det bare briste eller bære.

Jeg kjenner at hele denne tråden ble litt dum, tenker litt at all fakta faktisk ikke ligger fremme her, og det er min egen skyld. Vanskelig å sette ord på alt når man er litt frustrert og rådløs, men prøver så godt jeg kan å svare ;)

TS

Hvem ellers er det sin skyld at du har møtt henne gang på gang mens du vet at hun er gift? Ikke blir saken bedre heller av at du var utro selv, det bare beviser hvor svake dine moraler er. 

Hun vil garantert lyve til deg for å beholde deg, hvorfor skulle en manipulerende, eldre person ikke gjøre det med noen på din alder? Tror du virkelig at du er noe mer enn bare ett leketøy for henne?  Da lurer du deg selv.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke han som er gift.  Han gjør da visselig ikke noe galt så lenge mannen til dama ikke er en venn. 

Skjønner ikke hvorfor TS skal ha noe som helst skyldfølelse. 

Noe helt annet er at denne dama åpenbart er dårlig nytt for TS, og han bør holde seg laaaaaaangt unna henne annet enn som FF. En dame som så åpenbart er av den utro typen bør man selvsagt aldri involveres emosjonelt i. Men TS har visselig ikke gjort noe galt. Det er kun denne dama som har gjort noe galt. Skjønner ikke hvorfor folk skal gå rundt å passe på så andre ikke er utro. Folk får ta ansvar for sitt eget liv. 

Du kan prøve å rettferdiggjøre det hvis du vil, det er og blir moralsk forkastelig da han burde kunne sette seg i mannen sin situasjon, han vet ikke om noe av det hun sier stemmer heller, for alt vi vet så er sexlivet deres topp og ja, TS blir garantert brukt og lurt av en eldre person, hvorfor skulle en 40+ åring ellers ha noe med en 25+åring å gjøre? TS burde lure på hvorfor hun valgte seg en så ung boytoy, det er som regel ikke tilfeldig, en eldre herremann hadde ikke giddet å ta all dritten hun driver med. 

Lenke til kommentar

Det har da ingenting å si for moralen om de har god sex eller ikke. Det er uansett hun som har gitt et løfte til sin ektemann, det er ikke TS som har gitt et løfte til vedkommende dames ektemann. Det er damas moralske problem, ikke TS. 

Og bare for å poengtere noe helt sentralt. TS fremstår som temmelig moden for alderen. Så deres psykiske alder kan være relativt lik. Og det er en kjennsgjerning at vi har best biologisk match ved at kvinnen er ca 10 år eldre etter at man har rundet 30. Når kvinner nærmer seg 40 synker østrogennivået og testosteron øker. Hos menn synker testosteronnuivået markant etter ca 30. Så egentlig er dette en perfekt match, hadde det ikke vært for at hun er en utro tøs.  (Og en liten fotnote: aller best er det vel at kvinnen er 6-7 år eldre enn mannen siden kvinner lever ca 5 år lengre enn menn. Statistisk sett så slipper dem å være enke/enkemann så lenge). 

Lenke til kommentar

Hvem ellers er det sin skyld at du har møtt henne gang på gang mens du vet at hun er gift? Ikke blir saken bedre heller av at du var utro selv, det bare beviser hvor svake dine moraler er. 

Hun vil garantert lyve til deg for å beholde deg, hvorfor skulle en manipulerende, eldre person ikke gjøre det med noen på din alder? Tror du virkelig at du er noe mer enn bare ett leketøy for henne?  Da lurer du deg selv.

Nå kan jeg bare skrive for meg selv, men jeg som nå er singel og uten noen å ta hensyn til møter faktisk hvem jeg vil. Jeg vil også legge til at hun er vel så delaktig som meg til å finne tider å møtes på. Ja jeg var utro i et forhold som tok slutt samme uke, forholdet var allerede dødt og jeg hadde tenkt på å gjøre det slutt i lang tid. Dråpen kom den kvelden jeg delte med den mest fantastiske damen jeg har møtt, hun er veldig ung for alderen, vi har masse til felles. Vi jobber også i samme bransje, vi har det fantastisk de gangene vi møtes som det også kommer til å bli mer av når mannen hennes ikke er hjemme. Jeg hadde aldri vært utro om forholdet jeg var i hadde fungert, jeg ville heller aldri ha tillatt meg selv å være utro mot noen jeg er i et parforhold med. 

Hvis jeg er et leketøy for henne, hva så? Det vil isåfall tiden vise! Jeg er villig til å bruke tid på denne kvinnen, selv om det kanskje kan ende med at jeg blir såret. 

Du kan prøve å rettferdiggjøre det hvis du vil, det er og blir moralsk forkastelig da han burde kunne sette seg i mannen sin situasjon, han vet ikke om noe av det hun sier stemmer heller, for alt vi vet så er sexlivet deres topp og ja, TS blir garantert brukt og lurt av en eldre person, hvorfor skulle en 40+ åring ellers ha noe med en 25+åring å gjøre? TS burde lure på hvorfor hun valgte seg en så ung boytoy, det er som regel ikke tilfeldig, en eldre herremann hadde ikke giddet å ta all dritten hun driver med. 

Hvorfor skal jeg sette meg inn i hennes mann sin situasjon? Jeg kjenner han ikke, kun sett han på gaten en gang og selvfølgelig sjekket alt som er av sosiale medier og diverse. Hvordan kan du si at sexlivet deres er perfekt når jeg tydeligvis blir brukt som en boytoy? 

Det har da ingenting å si for moralen om de har god sex eller ikke. Det er uansett hun som har gitt et løfte til sin ektemann, det er ikke TS som har gitt et løfte til vedkommende dames ektemann. Det er damas moralske problem, ikke TS. 

Og bare for å poengtere noe helt sentralt. TS fremstår som temmelig moden for alderen. Så deres psykiske alder kan være relativt lik. Og det er en kjennsgjerning at vi har best biologisk match ved at kvinnen er ca 10 år eldre etter at man har rundet 30. Når kvinner nærmer seg 40 synker østrogennivået og testosteron øker. Hos menn synker testosteronnuivået markant etter ca 30. Så egentlig er dette en perfekt match, hadde det ikke vært for at hun er en utro tøs.  (Og en liten fotnote: aller best er det vel at kvinnen er 6-7 år eldre enn mannen siden kvinner lever ca 5 år lengre enn menn. Statistisk sett så slipper dem å være enke/enkemann så lenge). 

Takk! Det er hun som gjør noe hun absolutt ikke burde gjøre her, ikke jeg. Når det er sagt tenker jeg at om du er lykkelig i et forhold, så er man heller ikke på let etter noe annet. 

TS

Lenke til kommentar

Du lurer deg selv! Allerede begynnelse av din første setning avslører det. "Jeg ser på meg selv som voksen for alderen".

Ikke skap deg et smertefullt problem, for ingen andre enn deg selv.

Voksne damer "digger" unge menn, akkurat som voksne menn faller for "Gold Diggers".

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dere bare fortsetter å prøve å unnskylde det uten å faktisk klare det. 

Beklager, men umoralske handlinger er umoralske uansett hvor godt det føles for deg. 

Hun bruker deg, det er helt garantert, du setter deg i en stilling hvor du vil bli såret, og det fortjener du egentlig. Håper det hele eksploderer i fjeset på dere begge. 

Lenke til kommentar

Har man tråddover en grense èn gang, er det lettere å trå over flere ganger. At noen er mer villig til å være utro enn å ta tak I evt problemer er ikke et godt tegn.

Både og.

Når man har vært utro så finner man absolutt ut hvor kunstig den grensen er og hvor lett det er å fortsette med det. Men da spiller det inn hva for en person du er.

Noen er egoister og vil fortsette å være utro. Andre vil innse hvor dårlig forholdet er og enten bryte av eller sette igang tiltak for å fikse det.

Den der "en gang utro alltid utro" holdningen er for simpel og naiv.

Jeg har f.eks vært utro mot en tidligere partner i ett tilfelle. Jeg har dermed lært hvor enkelt det er. Men jeg har aldri gjentatt det selv om anledninger har bydd seg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du er klar over at du tar en sjanse ved at hun bruker deg og at du ender opp med svarteper til slutt og det er bra. Men du føler jo noe for henne og jo lengre dere har kontakt dess mer følelser vil komme. Hva den dagen hun bryter og du er hodestups forelsket?

Men stå på, om hun sier sannheten når hun sier at deres forhold er over så kan dette ende bra også, hvis du vil være litt optimistisk også.

Jeg mener du skal satse om du føler at det er verdt det men hele tiden følge med på egne følelser og evt endringer hos henne. Du må være forberedt.

Og de som mener at en gang utro alltid utro og at siden hun er utro mot mannen sin nå så vil hun automatisk være det mot deg om dere kommer sammen også så vil jeg si at det er jo bare vrøvl og gammel propaganda som langt i fra er noe hold i. Dette kan selvsagt være engangs tilfeller for begge to og det er virkelige følelser inne i bildet.

Stå på og gjør oss andre misunnelige men også stolt av deg :tease:

Endret av Korben
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...