Cthulhu Skrevet 18. juli 2018 Del Skrevet 18. juli 2018 Skylder på manglende etterspørsel.Western Digital stenger ned harddiskfabrikk Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 18. juli 2018 Del Skrevet 18. juli 2018 Det er vel egentlig ikke uventet. Men det kan jo også være fordi harddisker i dag har større lagringskapasitet og kvaliteten og levetiden kan også virke inn. Mer effektiv produksjon ved andre fasiliteter og skattefordeler kan også være en del av det store bildet. 2 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 18. juli 2018 Del Skrevet 18. juli 2018 Jeg tror Seagate er billigere og gir mere valuta for pengene, norsk forbrukerkjøpslov er ganske bra, og WD er intrykk er stiv priset. Vertfall min erfaring så jeg tror derfor WD går dårlig på harddisker. Men usikker på om dette vil øke pris på andre harddisker fordi konkuransen blir mindre. Ergo kan seagate øke prisene. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 18. juli 2018 Del Skrevet 18. juli 2018 Western Digital stenger ned harddiskfabrikk Stenger ned? Hva er forskjellen vs. at de bare stenger den? 1 Lenke til kommentar
nine09 Skrevet 18. juli 2018 Del Skrevet 18. juli 2018 Eh.. hva med bedrifter og datasenter? Ingen harddisker der lenger? 1 Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 18. juli 2018 Del Skrevet 18. juli 2018 Western Digital stenger ned harddiskfabrikkStenger ned? Hva er forskjellen vs. at de bare stenger den? Fordi Google translate... 5 Lenke til kommentar
LangtGjesp Skrevet 18. juli 2018 Del Skrevet 18. juli 2018 Stenger ned? Hva er forskjellen vs. at de bare stenger den? Forskjellen er vel om man tenker på engelsk eller norsk. 1 Lenke til kommentar
LangtGjesp Skrevet 18. juli 2018 Del Skrevet 18. juli 2018 (endret) Jeg takker i alle fall for 15 år med utmerkede harddisker. Da jeg fikk min "svart kaviar" i 2011, trodde jeg nesten det var en SSD - den var så utrolig rask. Endret 18. juli 2018 av LangtGjesp Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 18. juli 2018 Del Skrevet 18. juli 2018 Jeg takker i alle fall for 15 år med utmerkede harddisker. Da jeg fikk min "svart kaviar" i 2011, trodde jeg nesten det var en SSD - den var så utrolig rask. De stenger bare en av diskfabrikkene. Du trenger ikke å takke for nå. Men det er kanskje på tide å gå over til SSD Lenke til kommentar
LangtGjesp Skrevet 18. juli 2018 Del Skrevet 18. juli 2018 Men det er kanskje på tide å gå over til SSD Det blir når "svart kaviar" tar kvelden. 1 Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 18. juli 2018 Del Skrevet 18. juli 2018 Men det er kanskje på tide å gå over til SSD Det blir når "svart kaviar" tar kvelden. *Sett inn ordspill om kaviarstjerner 1 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 18. juli 2018 Del Skrevet 18. juli 2018 (endret) Skyldes vel også langt høyere lagringskapasitet per harddisk? Her har serveren gått fra 10x harddisker over til 4x harddisker og jeg har da mer lagring enn jeg hadde tidligere. Må selvsagt også komplementere med 1x SSD for operativsystem og 1x SSD for caching/mellomlagring. EDIT: Antallet harddisker på de stasjonære og bærbare har jo forsåvidt gått fra 1-2 ned til 0 så det er da også noe. Endret 18. juli 2018 av RamGuy Lenke til kommentar
b115242 Skrevet 19. juli 2018 Del Skrevet 19. juli 2018 Western Digital stenger ned harddiskfabrikkStenger ned? Hva er forskjellen vs. at de bare stenger den? Forskjellen er at "stenge ned" betyr opphør, og bare "stenge" kan være mer temporært eller ikke nødvendigvis eksplisitt stenging. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 19. juli 2018 Del Skrevet 19. juli 2018 Minnedisker? REEEEEEEEEEEEE 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 19. juli 2018 Del Skrevet 19. juli 2018 WD satt vel på flere fabrikker som produserte mekaniske harddisker etter oppkjøp, så det var vel strategisk fornuftig å satse mer på solidstate for det framtidige markedet. 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 19. juli 2018 Del Skrevet 19. juli 2018 (endret) En viktig detalj. Skjer det noen forbedringer på langtidsholdbarheten av lagrede data på SSD som ikke er hyppig tilkoblet strømkilde? Her har jo HDD vært bedre enn SSD tidligere ihvertfall i følge ibas, i tidligere artikler om datagjennoppretting. Endret 19. juli 2018 av G Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 19. juli 2018 Del Skrevet 19. juli 2018 (endret) Eh.. hva med bedrifter og datasenter? Ingen harddisker der lenger? Fordi ingen bedrifter kjøper WD? De stenger dog ikkje alle fabrikkene. De kjøpte jo opp Hgst også. Harddisker har ikkje jeg kjøpt på 4 år, selv om jeg har over 150TB. Spare hdd har jeg liggende i tilfelle disker ryker i arrayene. Endret 19. juli 2018 av Nizzen Lenke til kommentar
Weeb91 Skrevet 19. juli 2018 Del Skrevet 19. juli 2018 I mitt siste pc bygg, byttet jeg ut mine to 2tb harddisker til fordel for en på 4tb,for jeg ville så gjerne ha mye lagring. Til tross for at det ble knapt om plassen, gikk det, men syns ikke det så noe bra ut, så jeg droppet den, og kjøpte en ssd på 1tb i stedet (hadde 2 på 220gb fra før) Har godt overraskende greit, til tross for at jeg må avinstallere noen spill til fordel for nye litt oftere, men dette skjer ikke ofte nok til at jeg føler det er noe bryderi. Har klart meg uten tradisjonell hdd i over et år nå ? Lenke til kommentar
Cthulhu Skrevet 19. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2018 Western Digital stenger ned harddiskfabrikkStenger ned? Hva er forskjellen vs. at de bare stenger den? Fordi Google translate... Do'h! Tatt på fersken der... Er tilbøyelig å være enig i at GT ikke var helt perfekt akkurat her, så har kjørt en manuell overridning (som det så fint heter på translatisk). Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 19. juli 2018 Del Skrevet 19. juli 2018 Optane er blitt den nye ssden, så nå er det mest Optane for Os og mest brukte programmer, og ssd til lagring hos meg. 1TB ssd er akkurat bikket under 2000kr, så det er et godt tegn. Newegg hadde tilbud på 2TB mx500 til 330$ eller.no 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå