Gå til innhold

Western Digital stenger ned harddiskfabrikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror Seagate er billigere og gir mere valuta for pengene, norsk forbrukerkjøpslov er ganske bra, og WD er intrykk er stiv priset.

Vertfall min erfaring så jeg tror derfor WD går dårlig på harddisker.

 

Men usikker på om dette vil øke pris på andre harddisker fordi konkuransen blir mindre. Ergo kan seagate øke prisene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skyldes vel også langt høyere lagringskapasitet per harddisk? Her har serveren gått fra 10x harddisker over til 4x harddisker og jeg har da mer lagring enn jeg hadde tidligere. Må selvsagt også komplementere med 1x SSD for operativsystem og 1x SSD for caching/mellomlagring.

 

EDIT: Antallet harddisker på de stasjonære og bærbare har jo forsåvidt gått fra 1-2 ned til 0 så det er da også noe.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

En viktig detalj. Skjer det noen forbedringer på langtidsholdbarheten av lagrede data på SSD som ikke er hyppig tilkoblet strømkilde?

 

Her har jo HDD vært bedre enn SSD tidligere ihvertfall i følge ibas, i tidligere artikler om datagjennoppretting.

Endret av G
Lenke til kommentar

Eh.. hva med bedrifter og datasenter? Ingen harddisker der lenger?

 

Fordi ingen bedrifter kjøper WD? :p

 

De stenger dog ikkje alle fabrikkene. De kjøpte jo opp Hgst også.

 

Harddisker har ikkje jeg kjøpt på 4 år, selv om jeg har over 150TB. Spare hdd har jeg liggende i tilfelle disker ryker i arrayene.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

I mitt siste pc bygg, byttet jeg ut mine to 2tb harddisker til fordel for en på 4tb,for jeg ville så gjerne ha mye lagring. Til tross for at det ble knapt om plassen, gikk det, men syns ikke det så noe bra ut, så jeg droppet den, og kjøpte en ssd på 1tb i stedet (hadde 2 på 220gb fra før)

Har godt overraskende greit, til tross for at jeg må avinstallere noen spill til fordel for nye litt oftere, men dette skjer ikke ofte nok til at jeg føler det er noe bryderi.

Har klart meg uten tradisjonell hdd i over et år nå ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...