Turtle123 Skrevet 18. juli 2018 Del Skrevet 18. juli 2018 Hei (Litt usikker på om denne er postet i riktig kategori, flytt gjerne om den passer bedre inn et annet sted) Min yngre bror klaget på at lyden i det venstre øret har forsvunnet på PCen. Etter litt feilsøking har jeg kommet frem til at dette mest sannsynligvis er et softwareproblem: Jeg har testet med to forskjellige headset og i begge er det kun lyd på høyre øre. De samme to headsetene har jeg testet med en annen enhet og da har jeg lyd på begge ører. Maskinen har en headphone utgang på fremsiden av kabinettet og en høytalerutgang på baksiden. Jeg har testet begge utgangene med begge headset - kun lyd på høyre øre. Jeg har prøvd å oppdatere driverene, både automatisk og mauelt. Jeg har sjekket alt av innstillinger for å sjekke at balansen er ok og at lyden ikke er justert ned på venstre øre. Nå føler jeg at jeg har snudd hver stein jeg kan tenke meg uten hell, så derfor konsulterer jeg ekspertene Maskinen har Windows 10 installert og har et Asus PRIME-B250M-PLUS hovedkort (uten dedikert lydkort). Lenke til kommentar
Ingeniør Skrevet 18. juli 2018 Del Skrevet 18. juli 2018 Har du prøvd å rotere pluggen I hullet? For å finne ut om det er dårlig kontakt. Evt også pass på at den står skikkelig i. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. juli 2018 Del Skrevet 18. juli 2018 Gå inn på instillingene for lydenheten og test om det fungerer bedre med f.eks. 5.1 surround eller egen "headphone"-modus. På min laptop er det en bug i windows sine drivere som gjør at jeg må velge 5.1 i stedet for stereo for å få korrekt lyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå