AnonymDiskusjon Skrevet 18. juli 2018 Del Skrevet 18. juli 2018 De fleste har det nok hett på jobb om dagen. Men hvor går grensen for forsvarlighet? De siste ukene har jeg nesten daglig slitt med hodepine, svimmelhet og kvalme. Flere kolleger sier de sliter med det samme, og en har allerede fått heteslag og er blitt syk. Et par ganger så ille at jeg har vært nødt til å legge meg ned på gulvet. På grunn av lokalene er det vanskelig - eller umulig - å bruke ekstra vifter og kjøleanlegget går for fullt. Drikker mye hver dag og tar hyppige pauser, men likevel er ikke dette nok. Hva gjør jeg/vi videre? Anonymous poster hash: a464d...b29 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2018 Kan legge til at det er en tung fysisk jobb, og temperaturen inne ofte er over 25 grader. Anonymous poster hash: a464d...b29 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 18. juli 2018 Del Skrevet 18. juli 2018 Ta kontakt med arbeidsgiver for løsninger og om det ikke blir noen løsninger, så får alle sykmelde seg da heteslag er alvorlig Lenke til kommentar
Populært innlegg tigerdyr Skrevet 18. juli 2018 Populært innlegg Del Skrevet 18. juli 2018 Kan legge til at det er en tung fysisk jobb, og temperaturen inne ofte er over 25 grader. 25? Trodde vi snakket 30+ med slike plager. 25 er da en helt vanlig innetemperatur. 12 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2018 25? Trodde vi snakket 30+ med slike plager. 25 er da en helt vanlig innetemperatur. Med en tung fysisk jobb er det flere av oss som har høy kroppstemperatur og blir utmattet. Til og med et par stykker som vanligvis elsker sydentemperaturer. Tok tempen etter jobb i går og da var den rett over 39 og jeg var helt utslitt. Ved sengetid var den tilnærmet normal igjen. Anonymous poster hash: a464d...b29 Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 18. juli 2018 Del Skrevet 18. juli 2018 Dere har ikke et pauserom det er mulig og kjøle ned? Høres litt rart ut at dere sliter så fælt i 25-30 grader. Mange som jobber i fabrikk f. Eks har betydelig varmere arbeidsforhold. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 18. juli 2018 Del Skrevet 18. juli 2018 25 grader er ikke en normal innetemperatur for fysisk arbeid Jeg blir sliten viss det er 20 grader, beste er om det er 15 eller mindre, med 30 grader sykmelder jeg meg Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 18. juli 2018 Del Skrevet 18. juli 2018 (endret) 25? Trodde vi snakket 30+ med slike plager. 25 er da en helt vanlig innetemperatur. 25 grader er i det øvre sjiktet av kva som er normal innetemperatur ved stillesittande arbeid. Til samamnlikning har treningsrom typisk ein langt lavare innetemperatur. I følge arbeidstilsynet sine rettningslinjer skal innetemperatur mellom som er lavare eller høgare enn 19 til 26 grader unngås, og at temperaturen bør holdast under 22 grader ved fysisk lett arbeid. https://www.arbeidstilsynet.no/tema/temperatur/ Trådstarter må ta kontakt med arbeidsgiver og/eller verneombud for å vurdere forsvarlegheita av arbeidsforholda. Endret 18. juli 2018 av The Avatar Lenke til kommentar
Zash Skrevet 18. juli 2018 Del Skrevet 18. juli 2018 (endret) 25 grader er i det øvre sjiktet av kva som er normal innetemperatur ved stillesittande arbeid. Til samamnlikning har treningsrom typisk ein langt lavare innetemperatur. I følge arbeidstilsynet sine rettningslinjer skal innetemperatur mellom 19 og 26 grader unngås, og at temperaturen bør holdast under 22 grader ved fysisk lett arbeid. https://www.arbeidstilsynet.no/tema/temperatur/ Innetemperaturer under 19 og over 26 grader skal unngås Endret 18. juli 2018 av Zash 2 Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 18. juli 2018 Del Skrevet 18. juli 2018 Jobber i butikk der det har blitt målt 32 grader i løpet av sommeren. I går målte jeg 28.. Føler virkelig med deg, TS! Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 18. juli 2018 Del Skrevet 18. juli 2018 Er det en så veldig dyr investering for dem å bruke 15 000 på et AC-anlegg? Kan skrive det av på skatt som forretningsutgift. Spør du meg bør det være en veldig god investering. Lenke til kommentar
MegaMann2 Skrevet 18. juli 2018 Del Skrevet 18. juli 2018 Et 15 000 Er det en så veldig dyr investering for dem å bruke 15 000 på et AC-anlegg? Kan skrive det av på skatt som forretningsutgift. Spør du meg bør det være en veldig god investering. Får ikke kjølt ned store området med et AC-anlegg til 15 000 kroner! 2 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 18. juli 2018 Del Skrevet 18. juli 2018 Kjøp et til 50 000 da. Folk kan ikke jobbe i Egypt-hete. Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 18. juli 2018 Del Skrevet 18. juli 2018 Er det "chicken"-leken? Alle jobber til de dør for ingen vil klage... vedder på den som sier ifra blir avskjediget også... Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2018 Er det en så veldig dyr investering for dem å bruke 15 000 på et AC-anlegg? Kan skrive det av på skatt som forretningsutgift. Spør du meg bør det være en veldig god investering. Kjøp et til 50 000 da. Folk kan ikke jobbe i Egypt-hete. Tror både 15 og 50 tusen er litt lite når arealet som skal kjøles ned er på mange tusen kvadrat. Det har vært varmt der også tidligere år, men sjelden så krevende å jobbe som nå. Anonymous poster hash: a464d...b29 1 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 18. juli 2018 Del Skrevet 18. juli 2018 Tror vi snakker AC anlegg til flere hundre tusen om det skal kjøle ned store bygg. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 18. juli 2018 Del Skrevet 18. juli 2018 Arbeidsmiljøloven viker ikke fordi det er dyrt å holde arbeidsplassen innenfor kravene. 1 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 18. juli 2018 Del Skrevet 18. juli 2018 25000 dekker service to ganger i året på et middels stort kjøleanlegg hvis det ikke er noe feil. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2018 25 grader er i det øvre sjiktet av kva som er normal innetemperatur ved stillesittande arbeid. Til samamnlikning har treningsrom typisk ein langt lavare innetemperatur. I følge arbeidstilsynet sine rettningslinjer skal innetemperatur mellom som er lavare eller høgare enn 19 til 26 grader unngås, og at temperaturen bør holdast under 22 grader ved fysisk lett arbeid. https://www.arbeidstilsynet.no/tema/temperatur/ Trådstarter må ta kontakt med arbeidsgiver og/eller verneombud for å vurdere forsvarlegheita av arbeidsforholda. Både arbeidsgiver og verneombud har vært inne i bildet tidligere år. Eneste løsning er hyppigere pauser og beskjed om å få i seg nok drikke. Tviler på at det er mulig å få ned temperaturen så veldig mye før det blir kjøligere ute. Vi er i bevegelse stort sett hele tiden, så åtte timer med tung jobb i denne varmen er krevende. Anonymous poster hash: a464d...b29 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 18. juli 2018 Del Skrevet 18. juli 2018 Tror både 15 og 50 tusen er litt lite når arealet som skal kjøles ned er på mange tusen kvadrat. Det har vært varmt der også tidligere år, men sjelden så krevende å jobbe som nå.Det er varmt, men ikke så varmt at et godt vedlikeholdt kjøleanlegg skal slite. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå