steinjarle Skrevet 18. juli 2018 Del Skrevet 18. juli 2018 Sier et pålegg vil kunne gjøre at de dropper hele abonnementet.Chilis svar til Nkom: – Fri Data er ikke i strid med reglene Lenke til kommentar
Populært innlegg The Very End Skrevet 18. juli 2018 Populært innlegg Del Skrevet 18. juli 2018 (endret) Tek har tydeligvis bestemt seg for at nå skal det gis så mye helvete til Chili i form av kontinuerlig negativt ladet artikler som overhode mulig. Blir vel til at abonnement eller selskap forsvinner, så kan Tek sitte fornøyd med sine 6gb mobildata i mnd fra Telenor for omtrent samme sum og tenke at de har gjort en bra jobb. (Det er lett å se at Tek her prøver å få det til å se ut som Chili gir beng og svarer "snappy" tilbake i måten artiklene er strukturert. Trenger alltids noen å hate ikke sant?). Endret 18. juli 2018 av The Very End 17 Lenke til kommentar
Populært innlegg LoveAmiga Skrevet 18. juli 2018 Populært innlegg Del Skrevet 18. juli 2018 Tek har tydeligvis bestemt seg for at nå skal det gis så mye helvete til Chili i form av kontinuerlig negativt ladet artikler som overhode mulig. Blir vel til at abonnement eller selskap forsvinner, så kan Tek sitte fornøyd med sine 6gb mobildata i mnd fra Telenor for omtrent samme sum og tenke at de har gjort en bra jobb. (Det er lett å se at Tek her prøver å få det til å se ut som Chili gir beng og svarer "snappy" tilbake i måten artiklene er strukturert. Trenger alltids noen å hate ikke sant?). Mer fantastisk er det å se at det faktisk fins brukere som syns det er helt ok at et selskap lyver om ett produkt de selger. 21 Lenke til kommentar
tsetsefluen Skrevet 18. juli 2018 Del Skrevet 18. juli 2018 Tydeligvis at chili har fulgt nøye med her på tek siden det med restaurant ble dratt frem. 8 Lenke til kommentar
Populært innlegg Yopaz Skrevet 18. juli 2018 Populært innlegg Del Skrevet 18. juli 2018 Tek har tydeligvis bestemt seg for at nå skal det gis så mye helvete til Chili i form av kontinuerlig negativt ladet artikler som overhode mulig. Blir vel til at abonnement eller selskap forsvinner, så kan Tek sitte fornøyd med sine 6gb mobildata i mnd fra Telenor for omtrent samme sum og tenke at de har gjort en bra jobb. (Det er lett å se at Tek her prøver å få det til å se ut som Chili gir beng og svarer "snappy" tilbake i måten artiklene er strukturert. Trenger alltids noen å hate ikke sant?). Mer fantastisk er det å se at det faktisk fins brukere som syns det er helt ok at et selskap lyver om ett produkt de selger. Hva er det du mener de lyver om? Det burde kanskje ha vært opplyst klarere om at de kan stenge abonementet ved mistaker om misbruk og det er helt klart at de har gjort det dårlig på kommunikasjon. Jeg er ikke kunde hos Chilimobil selv, men jeg vil gjette at kundene synes det går greit fordi de faktisk får langt mer for pengene enn hos konkurrentene uansett. Bruker du i gjennomsnitt 2 GB hver dag så sparer du 400 kroner i forhold til billigste alternativ. Det er mye negativt å si om Chilimobil og de må ta seg en solid opprydding, men vi må kanskje ikke glemme at for kun få måneder siden klagde vi over at den høyeste datakvoten vi kunne få inkludert var 30 GB og at dette koster 499. Vi bør fortsatt klage på Chilimobil der det passer seg slik at de kan bli bedre, men vi må klage enda mer på konkurrentene slik at de kommer med tilbud som er bedre enn det de har i dag. 14 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 18. juli 2018 Del Skrevet 18. juli 2018 Tydeligvis at chili har fulgt nøye med her på tek siden det med restaurant ble dratt frem. Som også er et elendig eksempel da det ikke dekker deling til andre enheter som du selv eier. Greit nok at man ikke kan dele med til andre sine enheter, den kan jeg forstå. 7 Lenke til kommentar
Populært innlegg Dubious Skrevet 18. juli 2018 Populært innlegg Del Skrevet 18. juli 2018 Et mobilabb. jeg ikke kan bruke på min egen laptop er ubrukelig 10 Lenke til kommentar
Henning-8VPAUJ5G Skrevet 18. juli 2018 Del Skrevet 18. juli 2018 Tydeligvis at chili har fulgt nøye med her på tek siden det med restaurant ble dratt frem. Som også er et elendig eksempel da det ikke dekker deling til andre enheter som du selv eier. Greit nok at man ikke kan dele med til andre sine enheter, den kan jeg forstå. Grunnen er vel at det ikke er teknisk mulig for Chili å skille mellom deling til en annen enhet du eier, f.eks en laptop, og en kamerats laptop/mobiltelefon. 1 Lenke til kommentar
Woods Skrevet 18. juli 2018 Del Skrevet 18. juli 2018 Dumt om dette forsvinner. For de av oss som kun bruker dette på mobilen er det ganske herlig å aldri tenke på forbruket, som var fint når jeg til eks. streama et par VM kamper når jeg satt på et sted uten wifi. Når dette er over antar jeg samme brukere også skal gå i tog mot Telia og Telenors music freedom. 7 Lenke til kommentar
Woods Skrevet 18. juli 2018 Del Skrevet 18. juli 2018 Et mobilabb. jeg ikke kan bruke på min egen laptop er ubrukelig Det kommer ganske godt frem når du bestiller produktet. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg DDDD Skrevet 18. juli 2018 Populært innlegg Del Skrevet 18. juli 2018 Et mobilabb. jeg ikke kan bruke på min egen laptop er ubrukelig Chilimobils fri bruk-abn, er kanskje ubrukelig for noen. Men din kommentar er ubrukelig for samtlige. Hvem bryr seg om ditt bruk? 17 Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 18. juli 2018 Del Skrevet 18. juli 2018 Tek har tydeligvis bestemt seg for at nå skal det gis så mye helvete til Chili i form av kontinuerlig negativt ladet artikler som overhode mulig. Blir vel til at abonnement eller selskap forsvinner, så kan Tek sitte fornøyd med sine 6gb mobildata i mnd fra Telenor for omtrent samme sum og tenke at de har gjort en bra jobb. (Det er lett å se at Tek her prøver å få det til å se ut som Chili gir beng og svarer "snappy" tilbake i måten artiklene er strukturert. Trenger alltids noen å hate ikke sant?). Mer fantastisk er det å se at det faktisk fins brukere som syns det er helt ok at et selskap lyver om ett produkt de selger. Når prinsipp står høyere enn fornuft. Kos dere med dårligere abonnementer. 7 Lenke til kommentar
Yopaz Skrevet 18. juli 2018 Del Skrevet 18. juli 2018 Et mobilabb. jeg ikke kan bruke på min egen laptop er ubrukelig Tja, andre tilbydere har vel de samme restriksjonene bare at de enten struper hastigheten din når kvoten blir brukt opp eller koster flere tusen for overforbruk. Med en gang du bruker 61 GB på en måned blir du nødt til å betale 1596 (opp til 70 GB) til Telia som er billigste abonnement som ikke har noen restriksjoner angående hotspot. Mulig du synes dette er en greit pris eller mulig at du synes at 61-70 GB er enormt mye data for laptopbruk, men jeg synes dette er i overkant mye å betale. Og dersom dette er noe du absolutt må så finnes det gode alternativ. La oss si at du trenger 100 GB hver måned på grunn av laptop. Dette koster 2444 kroner hos Telipol, mens mobilt bredbånd hos Ice med sommerkamapanje koster i gjennomsnitt 457,58 kroner per måned, med Chilimobil fri bruk til 399 kroner per måned som kun brukes på mobiltelefonen sp ender du opp med å betale 856,58 kroner per måned eller 1587,42 kroner mindre per måned enn ved å bruke billigste konkurrent som tillater slik bruk. Det skal nevnes at med denne løsningen får du også langt mer datatrafikk enn det billigste alternativet siden du får 100 GB + realistisk bruksmengde hos Chilimobil før de stenger abonnementet ditt for mistanke om misbruk. Chilimobil er langt fra perfekt, men konkurrentene er lengre fra å være perfekte. Vi har fortsatt grunn til å klage og ønske oss mer, men det er greit å huske på at ingen andre abonnement gir i nærheten så mye til en fornuftig pris. 7 Lenke til kommentar
Populært innlegg Oyvind68 Skrevet 18. juli 2018 Populært innlegg Del Skrevet 18. juli 2018 Et mobilabb. jeg ikke kan bruke på min egen laptop er ubrukelig Det finnes hundrevis av ubrukelige mobilabonnementer for meg. Sikkert for deg også. På samme måte som motesidene inneholder hundrevis av klær som ikke passer meg. Kommenterer du der også? "Denne kjolen er ubrukelig fordi jeg er mann" :-P /s 12 Lenke til kommentar
MrJoJo Skrevet 18. juli 2018 Del Skrevet 18. juli 2018 Personlig syns jeg det er helt topp å sette retningslinjer for bruk av abbonnement. Har du behov for å dele data med andre så fiks deg et mobiltbredbånd av et slag. Det er da veldig få her i landet som deler en mobiltelefon seg imellom, det å låne den bort til noen som skal sjekke VG eller en eller annen Netflix serie er vel greit, så lenge det skjer i begrenset omfang. Det er noe tull det TEK.no holder på med og spesielt han som "testet" nedlastingsgrensen for å se hvor lang tid det tok før han ble sperret av Chili Mobil. Enten så bruker vi goden det her er og respekterer brukerreglene satt av Chili Mobil eller så har du abonnementet hos en leverandør som ikke har disse begrensningene. Kludrerier/tanker om temaet: Slike bruksbegrensninger settes jo overalt ellers. I restauranter som nevnt i artikkelen, hvor en matbuffet er å anse som "personlig". Det samme med ulike medlemsfordeler du har via ulike forbund/organisasjoner, hvor du ikke kan be naboen dra å handle for deg og dra nytte av dine rabatter. Bilen din har en toppfart på 240km/t, men reglene sier at du ikke har lov til å kjøre raskere en fartsgrensen. 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg MariusJS Skrevet 18. juli 2018 Populært innlegg Del Skrevet 18. juli 2018 Personlig syns jeg det er helt topp å sette retningslinjer for bruk av abbonnement. Har du behov for å dele data med andre så fiks deg et mobiltbredbånd av et slag. Det er da veldig få her i landet som deler en mobiltelefon seg imellom, det å låne den bort til noen som skal sjekke VG eller en eller annen Netflix serie er vel greit, så lenge det skjer i begrenset omfang. Det er noe tull det TEK.no holder på med og spesielt han som "testet" nedlastingsgrensen for å se hvor lang tid det tok før han ble sperret av Chili Mobil. Enten så bruker vi goden det her er og respekterer brukerreglene satt av Chili Mobil eller så har du abonnementet hos en leverandør som ikke har disse begrensningene. Kludrerier/tanker om temaet: Slike bruksbegrensninger settes jo overalt ellers. I restauranter som nevnt i artikkelen, hvor en matbuffet er å anse som "personlig". Det samme med ulike medlemsfordeler du har via ulike forbund/organisasjoner, hvor du ikke kan be naboen dra å handle for deg og dra nytte av dine rabatter. Bilen din har en toppfart på 240km/t, men reglene sier at du ikke har lov til å kjøre raskere en fartsgrensen. Du motsier deg selv her på flere steder. En ting er retningslinjer, en annen ting er hvordan du opprettholder retningslinjene dine. Det Chili har gjort her er å si at dersom du klarer å spise 2KG med mat så har du delt med andre, selv om du sitter alene å spiser, og dette mener du er greit? 11 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 18. juli 2018 Del Skrevet 18. juli 2018 Mitt problem med måten Chili har solgt abonnementet på er at den oppgitte maksgrensa på 1TB ligg langt unna den reelle og interne grensa for når kunden skal få tilsnakk eller avstengt abonnementet. Chilli kunne med stor fordel solgt abonnementet som "fri bruk" med ei grense på omtrent 1 GB per dag eller 100 GB per måned (eller anna passande "kvote" som ligg nærmare den reelle grensa for kva Chili vil akseptere). Det hadde fortsatt vært billegare enn konkurentane, og ved å legge seg på ein policy der kundane får laste ned langt meir enn 1 GB per utan strupa hastigheit eller ekstra kostnad så hadde dei kun fått positiv omtale, og det hadde blitt gjort klart ovanfor kundane kva Chili anser som overforbruk. 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg ABNOR Skrevet 18. juli 2018 Populært innlegg Del Skrevet 18. juli 2018 Ja, la oss for all del droppe nettnøytralitet dere. La Chilis kunder få kjøpe billig sin PR-stønt produkt hvor de får "fri bruk" og "kun kan bruke data på sin egen mobil". De er jo strålende fornøyd med tilbudet selv, selv om de ikke kan bruke så mye de vil og kan caste sitt eget innhold på større skjermer eller lage hotspot for familien på hytta. La å oss bryte alle prinsipper for at folk kan være egoistiske og spare litt penger. Og hva skjer så... så alle andre selskaper kopierer Chili og før man vet ordet av det så er det ingenting som heter nettnøytralitet lenger. Ingen kan lenger caste og lage hotspot på noe som helst produkt. Jeg forstår at folk liker billige produkter med store datamengder, men folk bør også tenke igjennom jusen og de begrensninger som Chili forsøker å snikinnføre med å omgå det som skal være forbrukervennlig. I USA handlet mye om nettleverandørers rett til å endre hastighet og ta seg ekstra betalt for at du f.eks. skal få rask tilgang til Netflixs. Chili åpner her en dør hvor de i neste skritt kan begynne å sette krav og endre priser. Dette er juridisk sett ikke "fri bruk" og det innebærer en dramatisk innskrenkning av abonnementens egen rett til å caste eller sette opp en hotspot mellom sine egne enheter og familie - hvilket i dag er en frihet alle har. 11 Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 18. juli 2018 Del Skrevet 18. juli 2018 I beste fall er dette en feilvurdert eller naiv tjeneste med før dårlig markedsanalyse. Jeg tror ikke det selv. Men det vil vise seg hvor mye chillimobil er som selskap har økt i salgsverdi etter at de har jafset til seg en drøss med nye kunder og alt mediastyret. Ytringene ut fra chillimobil om stakkars lille meg prøver bare å gi kundene det nettet de fortjener er imo populistisk bs da abb kunne vært lønnsomt med lavere datakvote eller høyere pris. Men da hadde neppe kundetilstrømmen vært like stor... 4 Lenke til kommentar
Arbie Skrevet 18. juli 2018 Del Skrevet 18. juli 2018 "– Tilbudet gjelder kun mat til deg selv, du kan ikke forsyne deg med det formål å dele med venner og kjente som står ute på gaten" Fantastisk sammenligning, og skal man bruke den så er jo betingelsene som egentlig som om man kjøper tilgang til buffeten, men får kun spise det man klarer på høyre side av munnen, og kun om man sitter på venstre side av stolen. Så den analogien kjøper jeg ikke helt 9 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg