Martin Braathen Røise Skrevet 18. juli 2018 Del Skrevet 18. juli 2018 Hackere prøvde å drepe vannforsyningene til europeisk storby ved å angripe klorfabrikk Lenke til kommentar
Rolf Rolfsen Skrevet 18. juli 2018 Del Skrevet 18. juli 2018 Ting som dette og annen viktig infrastruktur burde jo aldri vært tilkoblet nettet til å begynne med. Da er man ihvertfall sikret fra ekstern hacking. 6 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123849734 Skrevet 18. juli 2018 Del Skrevet 18. juli 2018 Når det er snakk om historier med Ukraina/Russland skal man nok ta det med en stor klype salt det som sies. Lenke til kommentar
Xantippe Skrevet 18. juli 2018 Del Skrevet 18. juli 2018 Når det er snakk om historier med Ukraina/Russland skal man nok ta det med en stor klype salt det som sies. Nå er en klype salt veldig lite salt. En stor liten gir ingen mening. Det er all grunn til å ta denne meldingen svært alvorlig. Putin gjør det han kan for å ødelegge for fiender. 2 Lenke til kommentar
G Skrevet 19. juli 2018 Del Skrevet 19. juli 2018 (endret) Putin gjør det han kan for å ødelegge for fiender. Putin er jo ikke i noen særstilling. Andre land som USA har jo gjort sitt i sør-amerika f.eks., der de har ødelagt eksisterende makstrukturer for egen økonomisk vinning. Andre land i nyere tid som jeg kan komme på: Irak, Libya.. Nå Syria.. (tar litt forbehold siden vi ikke vet alt om Syria enda..) Og hvorfor skal jeg henge meg på skepsisen om/rundt Putin. Han virker ikke å være særlig mye verre enn f.eks. nevnte amerikanere ihvertfall. Og amerikanerne er vi allierte med.. Er vi for mye USA-puddel, så vil vi kanskje bidra til å hjelpe USA å svekke nok en nasjon til USA sin profitt, er det det vi ønsker å oppnå her? Endret 19. juli 2018 av G Lenke til kommentar
Bent Malvik Skrevet 19. juli 2018 Del Skrevet 19. juli 2018 Putin gjør det han kan for å ødelegge for fiender. Putin er jo ikke i noen særstilling. Andre land som USA har jo gjort sitt i sør-amerika f.eks., der de har ødelagt eksisterende makstrukturer for egen økonomisk vinning. Andre land i nyere tid som jeg kan komme på: Irak, Libya.. Nå Syria.. (tar litt forbehold siden vi ikke vet alt om Syria enda..) Og hvorfor skal jeg henge meg på skepsisen om/rundt Putin. Han virker ikke å være særlig mye verre enn f.eks. nevnte amerikanere ihvertfall. Og amerikanerne er vi allierte med.. Er vi for mye USA-puddel, så vil vi kanskje bidra til å hjelpe USA å svekke nok en nasjon til USA sin profitt, er det det vi ønsker å oppnå her? Elsker litt god whataboutism. - "Russland prøver å stoppe vannforsyninger i Ukraina" - "Jaa, hva så? Hva med Hillary Clinton?!" 3 Lenke til kommentar
G Skrevet 19. juli 2018 Del Skrevet 19. juli 2018 (endret) Verden blir aldri en rettferdig lekeplass. Russland mener vel at Ukraina ikke fortjener en så selvstendig posisjon som de har fått i fra vesten. De har jo eid Ukraina via Sovjetunionen tidligere. Også bør en vel bare la Russland få de deler av krimhalvøya som de mener de behøver for sin marineaktivitet. Bli ferdig med det og bli venner igjen! Det er nok alle tjent med i lengden. Det ukrainerne burde være mest redd for er å bli skvist ut av russere. Det kan jo skje før eller siden, for det er jo ganske mange plasserte russere i landet fra før denne konflikten startet for fullt. Endret 19. juli 2018 av G Lenke til kommentar
Xantippe Skrevet 19. juli 2018 Del Skrevet 19. juli 2018 Elsker litt god whataboutism. - "Russland prøver å stoppe vannforsyninger i Ukraina" - "Jaa, hva så? Hva med Hillary Clinton?!" "Hva Med Hillary Clinton..." Som kjent er det ingen grenser for dumskap. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. juli 2018 Del Skrevet 19. juli 2018 Ting som dette og annen viktig infrastruktur burde jo aldri vært tilkoblet nettet til å begynne med. Da er man ihvertfall sikret fra ekstern hacking. Like sikkert som atomanlegget i Natanz? Stuxnet viste at det ikke er nok å bare koble et anlegg fra nettet. Det finnes andre veier inn. Spesielt i disse dager da nesten alt mulig har trådløse teknologier som potensielt kan ha sikkerhetshull. Fysiske lagringsmedia er også en mulig innfallsport. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 19. juli 2018 Del Skrevet 19. juli 2018 Only one man can save us! Captain Airgap! 1 Lenke til kommentar
EysteinHS Skrevet 20. juli 2018 Del Skrevet 20. juli 2018 Drepe vannforsyning? Ødelegge vannforsyning..... Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 20. juli 2018 Del Skrevet 20. juli 2018 Ja? Visste du ikke at vannforsyningen er et levende vesen? Er nok Digi som har "google translata" igjen tenker jeg, ikke uvanlig å bruke ordet "kill" i slike situasjoner på engelsk. Men på norsk blir det helt feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå