diddles Skrevet 17. juli 2018 Del Skrevet 17. juli 2018 (endret) Hei, jeg vurdere å ta tårnkranføre kurs. Er så møkkelei av å jobba der jeg jobber nå og jeg må rett og slet gjøre noe for min egen psykiske helse (litt overdrevent, men men). Hadde min 40 års dag for en måned siden og der slå det meg at jeg hadde ikke lyst å bruke 30 år til i den bransjen jeg er i. Jeg har en venn som jobber som tårnkranføre og han elsker jobben sin og si at det er godt betalt så lenge man er villig til å jobbe overtid og helger sånn. Lurer om noen kan gi deres erfaringer i denne bransjen? Er det lett å få seg jobb som nyfødt tårnkranføre når man har ingen andre relevant erfering innen byggesektoren? Kurset må jeg betale for ut av min egen lomme og det komme til å koster meg 3 ukers ferie fra min nåværende jobb og cirka 60,000kr (nesten alt heg har spart) for å betale for kurset og et sted å bo mens kurset foregår. Så jeg ta en stor sjanse med dette. Men noe må jeg gjøre med arbeidsituasjonen min og jeg kan ikke bytte til et annen jobb innen kommunen. Er ikke så lett og jeg har ikke lyst heller etter de siste årene. Ja, så om noen kan gi med litt råd er det super Endret 17. juli 2018 av diddles Lenke til kommentar
Brunøye Skrevet 22. juli 2018 Del Skrevet 22. juli 2018 Hei. Nei det er ikke lett og få jobb uten erfaring. Får du ikke alt av praksis oss kursarrangør så er fremtidsutsiktene dårlige. Lønn varierer mye. Jeg startet på 270+overtid.jobber som regel 14 dager på, så 14 av(reelt fri er da 12 dater side. 2 dager blir amputert pga reise). Jeg har selv mobilkran og tårnkran og CE. Dekket lønn i 3 mnd gjennom Nav gjorde at jeg fikk nok arbeidserfaring til og få vikariat. Så etter 8 mnd som vikar fikk jeg fast jobb. Minus er mye jobb, reise og til tider dårlig arbeidsmiljø på byggeplasser pgs dårlig språk oss kollegaer som ikke kan norsk eller engelsk godt nok. Men i tårnkranen får man værdens fineste kontor. Mye arbeid og mye ansvar. Jeg trives og vil anbefale deg og prøve hvis du har råd og gamble med pengene. Lykke til ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå