Corp Por Skrevet 7. august 2018 Del Skrevet 7. august 2018 Oppnådd? Jeg har jobbet i mange år i mitt fag. Tror aldri jeg vil havne i en situasjon hvor en arb.giver kommer til å etterspørre hva jeg "oppnådde" imellom 2014 og 2015. Er det normalt i mange yrker? Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 7. august 2018 Del Skrevet 7. august 2018 Oppnådd? Jeg har jobbet i mange år i mitt fag. Tror aldri jeg vil havne i en situasjon hvor en arb.giver kommer til å etterspørre hva jeg "oppnådde" imellom 2014 og 2015. Er det normalt i mange yrker? Enhver arbeidsgiver som er litt profesjonell vil spørre etter referanser fra din siste arbeidsplass og ringe dem. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 7. august 2018 Del Skrevet 7. august 2018 Den tidlegare arbeidsgivaren kan uansett ikkje svare anna enn å bekrefte at personen var tilsett der. Den tidlegare arbeidsgivaren har ikkje lov til å legge ut om arbeidstakaren sitt helseforhold, og den potensielle arbeidsgivaren har ikkje lov til å innhente slike opplysningar. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 7. august 2018 Del Skrevet 7. august 2018 Oppnådd? Jeg har jobbet i mange år i mitt fag. Tror aldri jeg vil havne i en situasjon hvor en arb.giver kommer til å etterspørre hva jeg "oppnådde" imellom 2014 og 2015. Er det normalt i mange yrker? Jeg er en utvikler, og når jeg er på intervju må jeg forklare hva jeg gjorde i mine tidligere jobber og vise hvordan det er relevant til stillingen. Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 7. august 2018 Del Skrevet 7. august 2018 Jeg er en utvikler, og når jeg er på intervju må jeg forklare hva jeg gjorde i mine tidligere jobber og vise hvordan det er relevant til stillingen. Joda. Sikkert et godt argument om man i hovedsak har korte perioder med forskjellige ansettelser i forskjellige disipliner bak seg. Regner ikke med at det er vanlig for folk flest. Hvis man søker på en jobb i en disiplin hvor man var i permisjon i majoriteten av ansettelsestiden i forrige relevante disiplin så er det nok såklart noe man burde informere om selv, antar jeg. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 7. august 2018 Del Skrevet 7. august 2018 Hva gjør du hvis arbeidsgiver vil ha en forklaring på hva du oppnådde i stillingen. Hvis du skjuler at du har fått barn og var på permisjon, så vil det det se ut som du har oppnådd svært lite. Jeg er en utvikler, og når jeg er på intervju må jeg forklare hva jeg gjorde i mine tidligere jobber og vise hvordan det er relevant til stillingen. På hvor mange av intervjuene dine er du blitt bedt om å gi en uttømmende beretning om hva du gjorde i en avgrenset del av et tidligere arbeidsforhold? For eksempel i ett kalenderår der du var ansatt i løpet av minst to? Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 8. august 2018 Del Skrevet 8. august 2018 Joda. Sikkert et godt argument om man i hovedsak har korte perioder med forskjellige ansettelser i forskjellige disipliner bak seg. Regner ikke med at det er vanlig for folk flest. Hvis man søker på en jobb i en disiplin hvor man var i permisjon i majoriteten av ansettelsestiden i forrige relevante disiplin så er det nok såklart noe man burde informere om selv, antar jeg. Jeg har sett undersøkelser som viser at unge blir i jobben sin i ca 3 år. Om du har mistet 1 år på grunn av permisjon så vil man legge merke til det fordi du har ikke oppnådd like mye som en ansatt som ikke fikk barn. Men dette varierer sikkert fra yrke til yrke. Som utvikler forventes det at du alltid utvikler deg. Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 8. august 2018 Del Skrevet 8. august 2018 Tror nok situasjonen du beskriver kun er aktuell for en forsvinnende liten del av befolkningen. Tviler på at det blir en aktuell problemstilling for ts. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå