Gå til innhold

Medias Trump-hat


Anbefalte innlegg

Som når Trump sier han kunne hat sex med Diana, men han måtte fått henne til å sjekkes for AIDS først dagen etter hun ble drept?

 

Og tweets som dette:

 

Om du ikke vil at andre skal skrive om din familie, kanskje ikke skrive om andres?

 

Jeg skjønner ikke måten du diskuterer på - eller tenker for den delen.

 

Samme hva Trump-tullingen gjør - så unnskylder det ikke at media fungerer som en billig sladderpresse med stort sett ondsinnet sladder og spekulasjoner.

 

Vil media fremstå som seriøs å må de bedre seg.

 

Men synes du heller skal krangle med andre, takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi det er borgerkriger?

 

Borgere i Georgia sloss mot andre borgere i Georgia.

 

Borgere i Ukraina sloss mot andre borgere i Ukraina. Hverken Georgia eller Ukraina er eller har vært i krig med noe annet land. Det er en krig mellom landets borgere.

 

Akkurat som det heter borgerkrigen i Syria:

https://no.wikipedia.org/wiki/Borgerkrigen_i_Syria

 

Det at USA bomber regjeringsstyrker endrer ikke det faktum at det er borgerkrig.

 

Husker du borgerkrigen i Spania? Frivillige fra hele Europa. Soldater og støtte fra Tyskland, Italia og Soviet. Fortsatt borgerkrigen i Spania. Land kan gå inn og gi assistanse til en part i en borgerkrig uten problemer.

 

Borgerkrigen i Georgia beskrevet som borgerkrig her:

https://snl.no/Georgias_historie

 

Så hva mener du med du ikke forstår jeg kan kalle det borgerkrig? Det er utvilsomt borgerkrig, hva annet skulle det vært?

Forstår fortsatt ikke hvordan du kan kalle krigene i Georgia og Ukraina for borgerkriger. Jeg mistenker at dette bare er noe du har bestemt deg for, og så er det slik -for deg.

Lenke til kommentar

"Media" skriver mest positiv om de som er nærmest oss politisk. Demokrater er alltid likere i hvordan de vil ting skal være og ting de vil enn republikanere. Derfor er alltid politikere, folk og media i Europa mer positiv til demokrater da det er bedre for Europa. Verre er det ikke. Trump har vært veldig dårlig for Europa, og da får han elendig omtale i media. Altså det er så enkelt.

Nei, det er ikke så enkelt. Du ser ting svart/hvitt i dette innlegget.

Lenke til kommentar

Det er et poeng. Og om man kan trekke ut noe tvilsomt vedrørende Trump og Russland kan man kanskje gjette på at han ønsker å dra Russland inn i en felles front mot Kina som i motsetning til Russland ER den viktigste rivalen til USA om fremtidig øknomisk verdenshegemoni. Om det er hva han ønsker vil det være frukteløst. Kinas kommer til å passere USA som verdens største økonomi om noen få år samtidig som USA er inne i en dyp krise. Forholdet mellom Kina og Russland er utmerket og Putin vil ikke vende seg mot dem for å satse på det svekkede USA-imperiet.

Forholdet mellom Kina og Russland er langt ifra utmerket. Det har ikke vært det siden det gikk dårlig mellom Mao og Soviet og Soviet trakk faktisk tilbake støtte til kommunist Kina. Kina er derimot åpen for handel og tjene mer penger hvor enn de kan gjøre dette og ønsker gode relasjon og handel med alle land de kan. Og Russland er i en posisjon der handel ikke alltid er så lett med Europa. De bygget eksempelvis ubåter hos Frankrike som da aldri blir levert nå. Russland vil helst handle med Europa, men ulikheter mellom EU og Russland gjør det ofte vanskelig og da har de lite annet valg enn å se til Kina.

 

Tviler ekstremt sterkt på at USA vil ha Russland mot Kina. Grenselandet der er håpløst å sloss i. Der er kun folk som Djengis Khan med hestehær som sloss der. Med mindre du føler å kaste vekk millioner av menn for å sloss over en ødemark da.

 

Ellers har Kina allerede passert USA som verdens største økonomi ifølge Verdensbanken et par år tilbake.

https://www.ft.com/content/d79ffff8-cfb7-11e3-9b2b-00144feabdc0

https://www.bloomberg.com/view/articles/2017-10-18/who-has-the-world-s-no-1-economy-not-the-u-s

 

Skal skje noe stort før USA skal ta det tilbake. Kina ligger greit over USA per 2018 og drar godt ifra. Kina er allerede 15% foran USA med årlig vekst som er over dobbelt så høy. Og et USA som er i handelskrig med resten av verden i et siste desperat forsøk på på prøve å beholde tronen som største økonomi (som de tapte 4 år siden).

 

Men er derfor det er så teit de går mot EU. EU og Kina er verdens to største økonomier. Og mens Trump var og besøkte president i Polen var Merkel vert for Xi Jinping i Berlin. Hvis USA kutter mot BÅDE EU og Kina så er det åpenbare svaret at EU begynner å handle med Kina. Fordi EU er ikke idioter som liksom må være det beste landet i verden. Kinesiske investeringer i USA er nå gått ned utrolig mye, men det betyr jo bare at pengene går andre steder.

 

Jeg vet ikke egentlig hvorfor folk snakker så mye om Putin. Det er lenge siden Russland hadde makten til å konkurrere i toppen. 

 

 

Og kanskje Trump sin "america first" politikk kan virke, men ikke hvis han går til krig mot hele verden. USA er ikke så viktig lengre. Verden kan faktisk bare gå videre uten USA. Åpenbart er de for arrogante til å forstå det. Det finnes viktige selskaper i USA, men de har og frihet til å flytte og åpne flere kontor andre steder...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke måten du diskuterer på - eller tenker for den delen.

 

Samme hva Trump-tullingen gjør - så unnskylder det ikke at media fungerer som en billig sladderpresse med stort sett ondsinnet sladder og spekulasjoner.

 

Vil media fremstå som seriøs å må de bedre seg.

 

Men synes du heller skal krangle med andre, takk :)

Jeg viste deg en seriøst artikkel fra NRK, men da hadde du jo ingenting å si. Fordi du ønsker kun å fremstille alle medier under en kam som ille. Og du får tilbake det du skriver. Når Trump skriver så grove ting om andre, så vil han garantert få det tilbake. Aviser ville ikke skrevet slik om det ikke var fordi Trump gikk ut slik først.

 

Det forsvarer ikke avisene nei, men for alle som lurer på hvorfor media er så negative til Trump og skriver om familie, dette er grunnen. Og igjen langt ifra alle medier gjør dette. Og oppegående folk klarer å skille på The Sun og nrk.no. Andre leser The Sun og mener aller medier i Europa er slik. 

 

 

Så du ønsker kun å skrive det du vil og få svar av folk som er enige, men med en gang noen stiller kritiske spørsmål til det du skriver så ønsker du ikke slike svar? Nesten som Trump det som sier at alle som kommer med kritiske spørsmål er fiender. Og akkurat som r/The_donald hvor du blir bannet på minuttet for å stille spørsmål ved Trump. Med mindre du ikke sier noe positivt om Trump er du direkte ikke velkommen. Vel, dette er diskusjon.no og her er folk uenige. Og dette er ikke en tråd for å hylle Trump. Det er jo en diskusjonstråd og da kommer folk til å være uenige. Men kan jo forstå kritiske spørsmål kan være vanskelig og ubehagelig å svare av og til da :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Forstår fortsatt ikke hvordan du kan kalle krigene i Georgia og Ukraina for borgerkriger. Jeg mistenker at dette bare er noe du har bestemt deg for, og så er det slik -for deg.

Det heter det på Wikipedia og Store norske leksikon. Hva mener du med at JEG har bestemt meg for det? Det er jo DEN offisielle beskrivelsen av konfliktene?

 

Borgerkrig er en indre krig i en nasjon mellom landets innbyggere

 

 

A civil war, also known as an intrastate war in polemology,[1] is a war between organized groups within the same state or country. The aim of one side may be to take control of the country or a region, to achieve independence for a region or to change government policies.[2] 

 

Du kan ikke kalle det for noe annet enn borgerkrig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, det er ikke så enkelt. Du ser ting svart/hvitt i dette innlegget.

Vil du forklare hva du mener jeg går glipp av da? Åpenbart mener du jeg ikke forstår alt, og siden jeg angivelig ikke forstår hjelper det meg lite at du sier "sånn er det ikke", du må jo forklare hvorfor du mener jeg tar feil.

 

Ellers er vi jo på barnehagenivå. "Sånn er det"  "nei sånn er det ikke" repetert i det uendelige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...