Gå til innhold

Medias Trump-hat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Akkurat denne saken er rimelig ille da. Enda en klar distansering ifra Europa fra Trump. Så saker som dette er det som bør være i nyheten her. 

 

 

Det blir klarere og klarere for europeiske ledere at de må satse mer på seg selv og andre, fordi USA er beviselig ikke til å stole på som alliert lengre. EU sitt svar på Trump sin handelskrig er en ny frihandelsavtale med Japan i dag. Trump kan sette landet sitt bak både ekte murer og tollmurer, men dess mer han distanserer seg fra Europa dess mer vil vi finne andre partnere og utvikle oss videre. Og om USA ikke vil være med på det, så har Europa ingen problemer med å se til Asia istedenfor. Og for Asia er Europa en mye bedre og utrolig mye mer stabil partner.

 

Så dette er viktige nyheter.

 

Du har nok et poeng.

 

Driver resten av Europa samme konstante drittstorm mot Trump som vi gjør her? At han da ikke er superhjertelig mot EU kan umulig være en overraskelse?

 

Jeg er egentlig ganske overrasket over at han ikke har konstante raserianfall på grunn av at alt han gjør blir omtalt negativt.

 

Jeg synes Trump oppfører seg dårlig, problemet er at Media oppfører seg enda verre. Skal ikke vi være bedre da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Akkurat denne saken er rimelig ille da. Enda en klar distansering ifra Europa fra Trump. Så saker som dette er det som bør være i nyheten her. 

 

 

Det blir klarere og klarere for europeiske ledere at de må satse mer på seg selv og andre, fordi USA er beviselig ikke til å stole på som alliert lengre. EU sitt svar på Trump sin handelskrig er en ny frihandelsavtale med Japan i dag. Trump kan sette landet sitt bak både ekte murer og tollmurer, men dess mer han distanserer seg fra Europa dess mer vil vi finne andre partnere og utvikle oss videre. Og om USA ikke vil være med på det, så har Europa ingen problemer med å se til Asia istedenfor. Og for Asia er Europa en mye bedre og utrolig mye mer stabil partner.

 

Så dette er viktige nyheter.

Jeg er slett ikke sikker på om det er USA som har eller har hatt de høyeste tollsatsene i handelen mellom USA og EU. Kanskje det er EU. Trump beskylder jo EU for proteksjonisme, og vi vet at det er USA som sitter med handelsunderskudd. Jeg synes også noen av EU-politikerne har snakket om Trump på en negativ og respektløs måte, og jeg mistenker at dette skjer fordi de er redde for et sterkere USA som i større grad satser på sitt eget hjemmemarked. Men jeg tror også at de frykter Trump fordi han representerer andre verdier og meninger enn dem selv, noe som, hvis folk blir påvirket av Trump og den bevegelsen som han står for, kan undergrave deres egne maktposisjoner.

Ikke rart Trump har et anstrengt forhold til Europas ledere.

 

Og en annen ting: Er det ikke EU som er den underlegne part i forholdet mellom USA og EU? Det er tross alt USA som har den største industrielle produksjonen og de største selskapene, og det er der vår tids innovasjon og teknologi kommer fra.

Ikke sikker på hva frihandelsavtalen med Japan betyr. Trenger ikke å ha noe med Trump å gjøre. Markedene i Sør-Øst Asia er svært attraktive for de vestlige landene.

Lenke til kommentar

Dere som forsvarer Trump her, jeg tror nesten aldri jeg har sett hva dere mener er positivt med hva han sier og gjør? Aldri et resonnement med gode argumenter. Kun kritikk av «mainstream media» og halvveis forsvar av hva han sier men ikke hva dere selv mener.

 

Jeg forsvarer kanskje Trump, enda jeg ikke har noe positivt å si om han.

 

Men jeg synes jeg allikevel kan kritisere den konstante negative rapporteringen. Han fikk jo klager på "feil" julepynting?!?!? Finner de ikke en politisk motstander til å uttale seg - så finner de på noe. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Media vinkler alt Trump sier og gjør til noe negativt. Nå sist etter Putin-møtet. Norske medier er hatefulle, bitre og løgnaktige mot Trump og hans administrasjon. Dekningen av USAs president er ensidig negativ og media nekter å rapportere om alt det positive som skjer i USA. Den økonomiske veksten og lavere arbeidsledigheten i USA hører vi ingenting om, selv om dette er viktig informasjon for mange mennesker. Heller ikke nevner media at Trump holder de fleste av sine valgløfter.

 

Er det ikke på tide å kutte pressestøtte, momsfritak og NRKs lisensordning? Jeg har ihvertfall ikke lyst til å betale for sosialdemokratisk propaganda og giftige kommentarer fra allslags bedrevitere på beste sendetid eller i ulike artikler i våre sosialistiske aviser. Trump har virkelig fått trollene til å sprette frem fra norske avisredaksjoner slik at vi alle kan se hvem de er. Har disse trollene svertet høyre-politikere som Berlusconi, Sarkozy eller Orban på samme måte? All min troverdighet til media angående utenrikspolitikk er borte.

Nei, det er absolutt ikke på tide å kutte pressestøtte etc. Jeg skulle ønske det var på tide, fordi jeg er FRPer, men noen ganger er det viktig å kunne ha mer enn en tanke i hodet.

 

Trump viser hvor viktig det er å ha fri, økonomisk "stabil" presse.

Han dømmer all presse nord og ned og omtaler de konsekvent som "Fake News", med unntak av FoxNews&Friends, som tydeligvis  har fått beskjed, fra Murdock, å jatte med Trump og rose alt han gjør. Sean Hanity har kanskje fått i oppdrag å være sutteklut for Trump.

 

Murdock vet hva han gjør. ca 50% av amerikanere følger den virkelige "Fake News" kanalen FOX, mens den andre halvparten av amerikanere fordeler  seg på resten av kanalene. 

 

Det koster en haug med penger, men vi har fri presse!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når 2 av verdens mektigste menn står å sleiker hverandre fra øreflippen ned i sokkene på en 2 timers pressekonferanse, og Presidenten i USA setter til side alt av etterretning i USA har jobbet med i lang tid, hva kaller du det?

 

 

Om du kaller denne tåpelige gjengivelsen av fakta "forræderi", så kaller jeg det på det beste "spekulasjon".

 

Og særs lite konkret.

 

Lista bør ligge noe høyere for å rope "ulv", synes du ikke?

Endret av Løgn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere som forsvarer Trump her, jeg tror nesten aldri jeg har sett hva dere mener er positivt med hva han sier og gjør? Aldri et resonnement med gode argumenter. Kun kritikk av «mainstream media» og halvveis forsvar av hva han sier men ikke hva dere selv mener.

Trump er en vel en tradisjonell høyre-politiker. Han setter ned skatte -og avgiftsnivået, fjerner reguleringer og legger vekt på et sterkt ytre forsvar (ved å øke forsvarsbevilgningene over statsbudsjettet). Jeg synes det er bra at han fikk USA ut av Paris-avtalen, og at han presser de europeiske NATO-landene til å holde sin del av avtalen. Han har også gjort andre ting som jeg mener er positivt, men også en del ting som jeg mener er negativt.

Lenke til kommentar

Du har nok et poeng.

 

Driver resten av Europa samme konstante drittstorm mot Trump som vi gjør her? At han da ikke er superhjertelig mot EU kan umulig være en overraskelse?

 

Jeg er egentlig ganske overrasket over at han ikke har konstante raserianfall på grunn av at alt han gjør blir omtalt negativt.

 

Jeg synes Trump oppfører seg dårlig, problemet er at Media oppfører seg enda verre. Skal ikke vi være bedre da?

Du er klar over at folk i EU reagerer negativt når Trump går ut mot land og folk i EU?

 

Det er ikke Angela Merkel eller Theresa May som kommer med uttalelser om hvor idiotisk det  er i USA osv, det er Trump. Trump fornærmer europeiske statsledere og lande på løpende bånd. Han kritiserer alt mulig som Europa gjør. Tror du det er merkelig at media i Europa da kritiserer Trump tilbake?

 

Europeeiske land og statsledere sier aldri noe negativt til Trump uprovosert. EU ønsker gode forhold til USA, det er USA som ødelegger relasjoner. Det er USA som innfører toll.

 

 

Så du har rekkefølgen feil her. 

 

Og ingen statsledere baserer politikk på et annet lands media. Merkel lar ikke sin politikk bli påvirket over hva amerikanske medier skriver om henne, eller russiske, eller kinesiske, eller japanske. Trump virker derimot ikke å klare å skille på dette. Går til angrep på land, statsleder og innbyggere. 

 

Europeisk presse kommer aldri til å være veldig positiv til USA da forskjellene er store og mye av det som gjøres i USA regnes som bakvendt og idiotisk i Europa, så enkelt er det. Men dette har heller aldri påvirket relasjoner. Og grunnen til at vi har mer nå er fordi Trump altså går til angrep på Europa med fornærmelser og falske påstander som hagler over EU. Og mens politikere i EU er voksne nok til å ikke la seg påvirke av slikt så inviterer jo Trump alle Europas mediehus til å skrive om alt han gjør som ikke er så smart med slik oppførsel. 

 

Og du lurer på om vi ikke skal oppføre oss bedre? Våre statsledere oppfører seg utrolig mye bedre. Media er varierende fra land til land. Eksempelvis er det ille i UK, men det har det og vært lenge. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om du kaller denne tåpelige gjengivelsen av fakta "forræderi", så kaller jeg det på det beste "spekulasjon".

 

Og særs lite konkret.

 

Lista bør ligge noe høyere for å rope "ulv", synes du ikke?

Du så vel kanskje heller ikke pressekonferansen, og hva det har ført til.

 

Men sånn er det vel å dyrke en gul hentesveis ukritisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har nok et poeng.

 

Driver resten av Europa samme konstante drittstorm mot Trump som vi gjør her? At han da ikke er superhjertelig mot EU kan umulig være en overraskelse?

 

Jeg er egentlig ganske overrasket over at han ikke har konstante raserianfall på grunn av at alt han gjør blir omtalt negativt.

 

Jeg synes Trump oppfører seg dårlig, problemet er at Media oppfører seg enda verre. Skal ikke vi være bedre da?

All ikke høyre ekstreme media driver med drittstorm mot Trump fordi all media har rett når det kommer til Trump.

Hvis du ikke har fulgt med er det ditt problem.

Norsk media tar ikke med brøkdelen av alt det jævlige Trump gjør.

Trump er faktisk verre enn det norsk presse mener han er.

 

Trump er den største faren for verden på mange tiår potensielt siden slutten av WW2.

Det lille han får trynet for i norske presse er ingenting. I forhold til det man faktisk vet om han

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er slett ikke sikker på om det er USA som har eller har hatt de høyeste tollsatsene i handelen mellom USA og EU. Kanskje det er EU. Trump beskylder jo EU for proteksjonisme, og vi vet at det er USA som sitter med handelsunderskudd. Jeg synes også noen av EU-politikerne har snakket om Trump på en negativ og respektløs måte, og jeg mistenker at dette skjer fordi de er redde for et sterkere USA som i større grad satser på sitt eget hjemmemarked. Men jeg tror også at de frykter Trump fordi han representerer andre verdier og meninger enn dem selv, noe som, hvis folk blir påvirket av Trump og den bevegelsen som han står for, kan undergrave deres egne maktposisjoner.

Ikke rart Trump har et anstrengt forhold til Europas ledere.

 

Og en annen ting: Er det ikke EU som er den underlegne part i forholdet mellom USA og EU? Det er tross alt USA som har den største industrielle produksjonen og de største selskapene, og det er der vår tids innovasjon og teknologi kommer fra.

Ikke sikker på hva frihandelsavtalen med Japan betyr. Trenger ikke å ha noe med Trump å gjøre. Markedene i Sør-Øst Asia er svært attraktive for de vestlige landene.

Hvem som har høyest tollsatser er irrelevant. Trump øker satsene, mens EU jobber med å senke tollsatser mot veldig mange land.

 

Hvem som har handelsoverskudd og underskudd med hvem er irrelevant og ikke grunnlag for noe som helst. Det vil aldri bli slik at alle land handler lik mengde med hvert enkelt annet land, og det er heller ikke noe økonomisk mål. Og det er ikke urettferdig om du har handelsunderksudd med noen, og du taper ikke på handel fordi du har underskudd. Norge har underskudd med USA, synes du vi skal innføre 20% toll på alle varer fra USA?

 

Det er jo Trump som går ut mot europeiske ledere. Europeeiske ledere sier ingenting uprovosert.

 

Europa er sterkere enn USA. Hvorfor skal Europa være redd USA og deres forskjellige meninger? Det har alltid vært slik. Og USA-EU maktforhold var skjevest etter 2. verdenskrig og har gått i EUs favør helt siden det. USA er på sitt svakeste i forhold til EU på lenge, og nå skal liksom EU være redde? Og nei, det er ingen som er i nærheten av å ha samme politikk som Trump i Europa.

 

Avtale med Japan har ingenting med Trump å gjøre. Det er et signal fra EU. Trump går for å låse seg inne fra verden. EU går for økt frihandel og samarbeid i verden. Før var USA fyrtårn i å åpne opp handel i verden. De tvang faktisk Japan til å åpne seg veldig opp. Nå ønsker altså USA å stenge ned i samme stil som Japan var stengt ned før. Mens EU har overtatt arbeidet for fred, samhandling og frihandel i verden. Og Japan som har hatt tradisjonelt stor tro på proteksjonisme tar altså enda et steg i retning av å åpne veldig for handel med andre. Eksport fra EU til Sør-Korea økte med 55% på 5 år etter frihandelsavtale der. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Dere som forsvarer Trump her, jeg tror nesten aldri jeg har sett hva dere mener er positivt med hva han sier og gjør? Aldri et resonnement med gode argumenter. Kun kritikk av «mainstream media» og halvveis forsvar av hva han sier men ikke hva dere selv mener.

 

 

For min del er det mer oppgittheten over et samlet media som senker seg ned på samme nivå i debatten, enn å forsvare Trump.

 

Men hva han har gjort? Vel, en god start på å få slutt på krigshissingen på Koreahalvøya, noe enhver annen Amerikansk president ville fått fredsprisen for (for ikke snakke om den som fikk den uten å ha gjort noenting..), og opprette dialog med gamle fiender istedenfor trusler om krig? Dialog fremfor trusler?

 

Om enn noe utradisjonelle metoder, så må da dette være positivt. Hva i all verden skal være negativt med dette er beyond me. 

 

Og de som kritiserer proteksjonisme møter seg vel raskt i døra hvis vi tar en titt på Norske tollmurer..

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Du så vel kanskje heller ikke pressekonferansen, og hva det har ført til.

 

Men sånn er det vel å dyrke en gul hentesveis ukritisk.

 

Nei, kanskje ikke. Uansett etterspør jeg noe konkret for å kunne kalle ham "forræder". Og du har fremdeles ikke levert. Det holder ganske enkelt ikke for meg at du viser til hva uidentifiserte "personer i viktige stillinger" angivelig har uttalt. Haha... Hva hadde du forventet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du er klar over at folk i EU reagerer negativt når Trump går ut mot land og folk i EU?

 

Det er ikke Angela Merkel eller Theresa May som kommer med uttalelser om hvor idiotisk det  er i USA osv, det er Trump. Trump fornærmer europeiske statsledere og lande på løpende bånd. Han kritiserer alt mulig som Europa gjør. Tror du det er merkelig at media i Europa da kritiserer Trump tilbake?

 

Europeeiske land og statsledere sier aldri noe negativt til Trump uprovosert. EU ønsker gode forhold til USA, det er USA som ødelegger relasjoner. Det er USA som innfører toll.

 

 

Så du har rekkefølgen feil her. 

 

Og ingen statsledere baserer politikk på et annet lands media. Merkel lar ikke sin politikk bli påvirket over hva amerikanske medier skriver om henne, eller russiske, eller kinesiske, eller japanske. Trump virker derimot ikke å klare å skille på dette. Går til angrep på land, statsleder og innbyggere. 

 

Europeisk presse kommer aldri til å være veldig positiv til USA da forskjellene er store og mye av det som gjøres i USA regnes som bakvendt og idiotisk i Europa, så enkelt er det. Men dette har heller aldri påvirket relasjoner. Og grunnen til at vi har mer nå er fordi Trump altså går til angrep på Europa med fornærmelser og falske påstander som hagler over EU. Og mens politikere i EU er voksne nok til å ikke la seg påvirke av slikt så inviterer jo Trump alle Europas mediehus til å skrive om alt han gjør som ikke er så smart med slik oppførsel. 

 

Og du lurer på om vi ikke skal oppføre oss bedre? Våre statsledere oppfører seg utrolig mye bedre. Media er varierende fra land til land. Eksempelvis er det ille i UK, men det har det og vært lenge. 

 

Tror ikke jeg har feil med rekkefølgen, det var en konstant drittstorm mot Trump fra den dagen han ble begynte valgkampen. Jeg går ut i fra at han får slikt med seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvem som har høyest tollsatser er irrelevant. Trump øker satsene, mens EU jobber med å senke tollsatser mot veldig mange land.

 

Hvem som har handelsoverskudd og underskudd med hvem er irrelevant og ikke grunnlag for noe som helst. Det vil aldri bli slik at alle land handler lik mengde med hvert enkelt annet land, og det er heller ikke noe økonomisk mål. Og det er ikke urettferdig om du har handelsunderksudd med noen, og du taper ikke på handel fordi du har underskudd. Norge har underskudd med USA, synes du vi skal innføre 20% toll på alle varer fra USA?

 

Det er jo Trump som går ut mot europeiske ledere. Europeeiske ledere sier ingenting uprovosert.

 

Europa er sterkere enn USA. Hvorfor skal Europa være redd USA og deres forskjellige meninger? Det har alltid vært slik. Og USA-EU maktforhold var skjevest etter 2. verdenskrig og har gått i EUs favør helt siden det. USA er på sitt svakeste i forhold til EU på lenge, og nå skal liksom EU være redde? Og nei, det er ingen som er i nærheten av å ha samme politikk som Trump i Europa.

 

Avtale med Japan har ingenting med Trump å gjøre. Det er et signal fra EU. Trump går for å låse seg inne fra verden. EU går for økt frihandel og samarbeid i verden. Før var USA fyrtårn i å åpne opp handel i verden. De tvang faktisk Japan til å åpne seg veldig opp. Nå ønsker altså USA å stenge ned i samme stil som Japan var stengt ned før. Mens EU har overtatt arbeidet for fred, samhandling og frihandel i verden. Og Japan som har hatt tradisjonelt stor tro på proteksjonisme tar altså enda et steg i retning av å åpne veldig for handel med andre. Eksport fra EU til Sør-Korea økte med 55% på 5 år etter frihandelsavtale der.

 

Nå snakker vi om store og vanskelige ting, og da bør man vel kanskje ikke ha altfor bastante meninger? Men altså, jeg mener at den vestlige verden taper terreng, fordi vi ikke har sterk nok økonomisk vekst.

Dette er problematisk fordi det er det økonomiske overtaket som gir oss et militært, politisk og kulturelt overtak. Dette overtaket gir oss anledning til å spre demokrati, menneskerettigheter og kapitalisme til resten av verden, noe som bringer verden fremover. Men hvis vi taper økonomisk, vil vi etterhvert også tape militært, politisk og kulturelt. Etter den andre verdenskrig er det USA som har vært lederen blant de vestlige landene. Vesten er litt som et stort og suksessrikt selskap som ikke tør å ta risiko, og da taper man til slutt. Når land etter land utenfor vesten er i ferd med å forbigå oss, er vi nødt til å gjøre endringer for å holde oss foran. For eksempel kan USA satse mer på sitt eget hjemmemarked, og se hvordan det går. Det er også dette verdensbildet Trump har og jeg og mange andre er helt enige med ham.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men altså, jeg mener at den vestlige verden taper terreng, fordi vi ikke har sterk nok økonomisk vekst.

Dette er problematisk fordi det er det økonomiske overtaket som gir oss et militært, politisk og kulturelt overtak. 

 

Du mener altså det samtidig som du støtter en President som forsøker å ødelegge økonomisk for Norge og EU samt ødelegge tilliten til forsvarsalliansen vi er i?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når det stormer som verst rundt Trump og at han nærmest er i lomma på Putin kan det være greit å påminne om

 

* ingen har innført så harde økonomiske sanksjoner mot Russland som ham

 

* han fulgte lojalt opp resten av Europa og utviste hele 60 russiske diplomater (etter novitsjok-affæren)

 

* han har bombet flyvåpenet til Putin's allierte Assad

 

* toll på stål også fra Russland

 

Sånn sett har han jo levert til de som mener Russland (og endel andre land) er selve ondskapen her i verden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror ikke jeg har feil med rekkefølgen, det var en konstant drittstorm mot Trump fra den dagen han ble begynte valgkampen. Jeg går ut i fra at han får slikt med seg.

Så du mener at Trump er en svak leder som blir sint på land pga medieoppslag i disse landene?

 

Ellers greit du ignorerer 95% av innlegget mitt og velger å bare svare på en setning. Det er typisk for folk som vil forsvare noe. Trekk ut et punkt å krangle på og avspor diskusjonen. Ingen kommentarer til hvordan europeiske ledere oppfører seg vs Trump eksempelvis nei.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du mener altså det samtidig som du støtter en President som forsøker å ødelegge økonomisk for Norge og EU samt ødelegge tilliten til forsvarsalliansen vi er i?

Jeg har hatt mange jobber for mange ulike selskaper, men jeg har aldri jobbet et sted hvor de ansatte ikke protesterer mot eller i det skjulte motarbeider sin egen ledelse. Makt handler om å overkomme motstand. Hvis du klarer å bryte ned eller overvinne andre menneskers naturlige motstand, så har du gjort deg fortjent til en lederposisjon. Du forstår sikkert poenget. Det eneste landet som kan lede vesten er USA, og det eneste landet som kan sikre fred og velstand i Europa er USA. Jeg mener Trump gjør rett i å presse gjennom et sterkere militært forsvar og det jeg tror er mer rettferdige handelsforbindelser mellom USA og EU. Men fordi Trump nå er lederen for den frie verden, møter han motstand fra de europeiske lederne.

Kanskje en avsporing fra debatten, da. Jeg vet også hvor utrolig komplisert internasjonal politikk er og kanskje tar jeg helt feil. Men det er altså slik jeg ser det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå snakker vi om store og vanskelige ting, og da bør man vel kanskje ikke ha altfor bastante meninger? Men altså, jeg mener at den vestlige verden taper terreng, fordi vi ikke har sterk nok økonomisk vekst.

Dette er problematisk fordi det er det økonomiske overtaket som gir oss et militært, politisk og kulturelt overtak. Dette overtaket gir oss anledning til å spre demokrati, menneskerettigheter og kapitalisme til resten av verden, noe som bringer verden fremover. Men hvis vi taper økonomisk, vil vi etterhvert også tape militært, politisk og kulturelt. Etter den andre verdenskrig er det USA som har vært lederen blant de vestlige landene. Vesten er litt som et stort og suksessrikt selskap som ikke tør å ta risiko, og da taper man til slutt. Når land etter land utenfor vesten er i ferd med å forbigå oss, er vi nødt til å gjøre endringer for å holde oss foran. For eksempel kan USA satse mer på sitt eget hjemmemarked, og se hvordan det går. Det er også dette verdensbildet Trump har og jeg og mange andre er helt enige med ham.

Ehm, USA sprer ikke demokrati, menneskerettigheter, og nå heller ikke kapitalisme.

 

Kulturelt overtak er slik retorikk Japan brukte for å forvare krigsforbrytelse på linje med nazi-Tyskland. Ble og brukt av kolonimakter for å forsvare slavedrift og brutale kolonistyrer. Så kulturelt overtak? Det er der du legger deg? Dominere og kontrollere verden og bringe "demokrati" til disse "usiviliserte" "stakkars" landene? Det er det du ønsker? Fordi det er slik du høres ut når du skriver slikt.

 

Du har ikke fått med deg at USA går MOT resten av Vesten? Og du mener en handelskrig mellom landene i Vesten vil bringe Vesten fremover? Selv om dette strider med all Vestlig økonomisk teori? Sist gang USA prøvde å innføre toll så gikk det veldig dårlig og de gav opp. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...