Gå til innhold

Kundene raser mot Chilimobil: Må vente i dagevis på svar


Anbefalte innlegg

Godt at tek.no kommer med dette!

Jeg bestilte sim-kort 6. Juni, men dette kom ikke før jeg måtte ringe og purre i juli. Når jeg først fikk SIM-kortet og kunne sette inn kl 11 på torsdag, hadde jeg ingen nettverk. En uke etterpå sitter jeg fortsatt uten nettverk.

Utenlandsreisen min har blitt ødelagt på grunn av mitt behov for å ringe og bruke mobildata. Jeg er avhengig av å ha en person ved siden til enhver tid.

 

Jeg har vært i kontakt med kundeservice opp til 5 ganger - Men det er helt håpløst å ringe dem. De kan ikke gjøre noen ting. Eneste de gjør er å "lage en hastesak på dette" slik at tekniske tar dette. Tar det virkelig så lang tid å sette SIM-kort i nettverk? Det burde vært prioritert så høyt som mulig!

Begynner å bli ganske lei av hvor lite profesjonelt dette er...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt at tek.no kommer med dette!

Jeg bestilte sim-kort 6. Juni, men dette kom ikke før jeg måtte ringe og purre i juli. Når jeg først fikk SIM-kortet og kunne sette inn kl 11 på torsdag, hadde jeg ingen nettverk. En uke etterpå sitter jeg fortsatt uten nettverk.

Utenlandsreisen min har blitt ødelagt på grunn av mitt behov for å ringe og bruke mobildata. Jeg er avhengig av å ha en person ved siden til enhver tid.

 

Jeg har vært i kontakt med kundeservice opp til 5 ganger - Men det er helt håpløst å ringe dem. De kan ikke gjøre noen ting. Eneste de gjør er å "lage en hastesak på dette" slik at tekniske tar dette. Tar det virkelig så lang tid å sette SIM-kort i nettverk? Det burde vært prioritert så høyt som mulig!

Begynner å bli ganske lei av hvor lite profesjonelt dette er...

 

Så mye som har gått galt og du begynner å bli lei? Jeg hadde byttet til noe annet for lenge siden.

Lenke til kommentar

Godt at tek.no kommer med dette!

Jeg bestilte sim-kort 6. Juni, men dette kom ikke før jeg måtte ringe og purre i juli. Når jeg først fikk SIM-kortet og kunne sette inn kl 11 på torsdag, hadde jeg ingen nettverk. En uke etterpå sitter jeg fortsatt uten nettverk.

Utenlandsreisen min har blitt ødelagt på grunn av mitt behov for å ringe og bruke mobildata. Jeg er avhengig av å ha en person ved siden til enhver tid.

 

Jeg har vært i kontakt med kundeservice opp til 5 ganger - Men det er helt håpløst å ringe dem. De kan ikke gjøre noen ting. Eneste de gjør er å "lage en hastesak på dette" slik at tekniske tar dette. Tar det virkelig så lang tid å sette SIM-kort i nettverk? Det burde vært prioritert så høyt som mulig!

Begynner å bli ganske lei av hvor lite profesjonelt dette er...

Sier nyopprettet bruker med 1 post. Lukter Telenor lang vei ..

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Haha.. sist jeg sjekka bestemmer ikke man portering selv. For det andre skal portering gå gjennom etter avtalt tid, uten problemer. Aldri opplevd noe annet. Fikk SIM-kort dagen før med porteringsdato. Hadde ikke noe valg.

 

Porteringen kan selvfølgelig utsettes om kunden ønsker det, men den kan ikke gå igjennom på under 7(eller er det 10?) dager. Disse kan feile om de f.eks er bestilt feil (feil i navn, fødselsdato...  ofte har folk "glemt" at nummeret eies av jobben deres f.eks).

Lenke til kommentar

Dette har jo vært et problem lenge? Glad jeg valgte ice eller å ha lest litt om hva andre har sagt om dette selskapet.

Tja, jeg har foreløpig hatt færre problemer med Chili enn jeg hadde med Ice. Med Ice måtte jeg sette opp ting manuelt, og det fungerte ikke i utlandet, osv. osv. Med Chili fikk jeg SIM-kortet i posten, aktiverte det på angitt tidspunkt, og alt har fungert knirkefritt siden. Den ene gangen jeg ringte dem så fikk jeg svar i løpet av kort tid.

 

Nå ser jeg jo at de tydeligvis er litt ofre for egen suksess, så de må sikkert jobbe litt for å få ting til å fungere bedre. Men personlig har det vært null trøbbel med abonnementet så langt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Chilimobil-sjef Lars Ryen Mill sier til Tek.no at de har mangedoblet salget i løpet av kort tid, og at de nok dessverre har undervurdert interessen, og da spesielt for Fri Data. "

 

Hadde de spurt meg kunne jeg fortalt de at de burde doblet kundeservice og gått over logistikken før de lanserte.

 

De har jo det iflg Lars Ryen Mill. De har dobblet kundeservice gått fra en stilling i halv tid til heltidsstilling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bestilte på nett 9. juli, mottok simkortet i posten 13. juli, portert/aktivert 17. juli. Alt helt smertefritt (med unntak av at jeg ikke fikk en sms dagen før portering som de skrev jeg skulle få.) Måtte heller ikke gjøre noen innstillinger på telefonen, satte i det nye simkortet og alt var oppe og gikk umiddelbart.

Men slik er det med pressen, også tek.no, dårlige nyheter selger visst best. ;-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Haha.. sist jeg sjekka bestemmer ikke man portering selv. For det andre skal portering gå gjennom etter avtalt tid, uten problemer. Aldri opplevd noe annet. Fikk SIM-kort dagen før med porteringsdato. Hadde ikke noe valg. For det tredje, hadde de ikke hatt 70 min vente tid hadde opplevelsen vært annerledes.

 

Alt hadde vært annerledes om vente tiden hadde vært kort. Og skifte dekk samme dag man skal på ferie er ikke noe problem om du har gode dekk. Haha.. dårlig eksempel av deg

Ok.

Lenke til kommentar

Sier nyopprettet bruker med 1 post. Lukter Telenor lang vei ..

Jeg opprettet bruker kun for å kommentere dette, ja. Jeg har derimot ingen form for bias til andre selskaper. Den informasjonen jeg kom med kan nok Chili selv bekrefte. :) Forresten ble SIM-kortet mitt aktivert først i dag. Jeg trenger heller ikke å betale noe fram til 1. September. Det er jeg fornøyd med, men jeg har mistanke om at de prioriterte saken min først etter at jeg truet med å sende sak til Forbrukerrådet.

Lenke til kommentar

I denne tråden: "at noen opplever grusomt dårlig kundeservice er ugyldig og en hevnsak fra tek fordi jeg ikke har hatt noen problemer"

 

Skjerp dere folkens. Er kritikkverdige hendelser plutselig en ikke-sak fordi du ikke bryr deg? Jeg fikk aldri sim-kort etter 2 uker og flere utsettelser av portering, dette er ikke snakk om "sen postgang", det ble tydeligvis aldri sendt.

 

Lager dere en sak om meg, og? Eller er det ikke like spennende?

 

Nei, for dette er ikke nyheter. Skal nrk skrive om alle bilene som ikke kolliderte i dag?

Hvis nrk skriver om alle bilene som kolliderer så er det greit. Men om de utelukkende skriver om Toyotaer som kolliderer, men ikke om alle VW og Hondaer som kolliderer så kan det virke som om nrk var ute etter å skade Toyota sitt omdømme. Samme i denne saken. Det er da overhodet ikke noen nyhet at noen mennesker er misfornøyde kunder hos en telekom bedrift. Hvis man hadde sjekket kommentarfeltet hos alle mobiloperatørene er jeg helt sikker på at alle sier like mye negativt, men tek ser ut til å aktivt gå etter Chilimobil og det gir et veldig skjevt bilde av virkeligheten i markedet.

Lenke til kommentar

har hatt chilimobil fri data siden lanseringen, og må si at jeg aldri har vært mer fornøyd med et mobilabonnement! Har omtrent ikke vært logget på wifi siden jeg aktiverte abonnementet og bruker mellom 1-4 GB om dagen med opptil 120mbit nedlastingshastighet! Er enig i at kundeservicen ikke er på topp, men sett i forhold til at jeg endelig har fri data kunne jeg ikke brydd meg mindre!

Du er jo drømmekunden til Chili, de har kalkulert med å få mange med ditt bruksmønster. Worst case så forbruker du 120 Gb i måneden, best case 30. Altså milevis unna en storforbruker. Problemet til Chili er jo at slik de promoterte og lanserte konseptet så ble også mange storforbrukere av data tent og skaffet seg abonnementet. Og blir andelen høy av kunder som forbruker data langt mer enn du gjør så sliter Chili. Og hva kan man da si om abonnementet? I mine øyne så betyr det at Chili ikke hadde gjort grundig nok forarbeid før de lanserte.

Lenke til kommentar

Jeg måtte bytte vekk fra Chili mobil nå. :( Men det er pga. Dekningen er fra Telia. Den er ubrukelig for meg der jeg er nå. Chilimobil skulle blitt hos Telenors nettverk. Da hadde jeg jublet! Enn så lenge håper jeg at komplett mobil (de jeg kryper tilbake til) øker kvotene sine

Lenke til kommentar

Hva i alle dager er dette for slags selskap?

 

Fikk denne mailen fra kundeservice.

 

"Det er dessverre ikke mulig å få nytt telefonnummer ved bestilling av abonnementet Fri data. 

Ha en fin dag. "

 

Så det er utelukkende laget for å forsøke å "stjele" kunder fra andre aktører. Nye kunder er ikke velkomne.

Lenke til kommentar

Du er jo drømmekunden til Chili, de har kalkulert med å få mange med ditt bruksmønster. Worst case så forbruker du 120 Gb i måneden, best case 30. Altså milevis unna en storforbruker. Problemet til Chili er jo at slik de promoterte og lanserte konseptet så ble også mange storforbrukere av data tent og skaffet seg abonnementet. Og blir andelen høy av kunder som forbruker data langt mer enn du gjør så sliter Chili. Og hva kan man da si om abonnementet? I mine øyne så betyr det at Chili ikke hadde gjort grundig nok forarbeid før de lanserte.

Storforbrukere får skaffe seg mobilt bredbånd. Vi andre som ikke bruker ekstremt mye data kan beholde dette abonnementet i stedet.

Lenke til kommentar

Du er jo drømmekunden til Chili, de har kalkulert med å få mange med ditt bruksmønster. Worst case så forbruker du 120 Gb i måneden, best case 30. Altså milevis unna en storforbruker. Problemet til Chili er jo at slik de promoterte og lanserte konseptet så ble også mange storforbrukere av data tent og skaffet seg abonnementet. Og blir andelen høy av kunder som forbruker data langt mer enn du gjør så sliter Chili. Og hva kan man da si om abonnementet? I mine øyne så betyr det at Chili ikke hadde gjort grundig nok forarbeid før de lanserte.

 

Eg er sikkert ein enda større draumekunde, bruker knapt 10GB månaden. Men det er verdt det, for eg slipper "tellerskrittangst". Det er eit enkelt abonnement som gjer at eg kan bruke internett som eg vil.

Lenke til kommentar
"Det er dessverre ikke mulig å få nytt telefonnummer ved bestilling av abonnementet Fri data. 

Ha en fin dag. "

 

Så det er utelukkende laget for å forsøke å "stjele" kunder fra andre aktører. Nye kunder er ikke velkomne.

Skaff deg kontantkort først:

https://chilimobil.no/bestill/chili-kontant/

 

Hvis du skal klage på det, kan du også klage på du ikke får nummer i 90 00 00 00 serien

Lenke til kommentar

Storforbrukere får skaffe seg mobilt bredbånd. Vi andre som ikke bruker ekstremt mye data kan beholde dette abonnementet i stedet.

Nå er det jo ikke opp til deg å bestemme hvem som blir Chilikunder. Og Chili kan ikke på en enkel måte filtrere ut kandidater for abonnementet. De vet jo ikke på forhånd hvor mye data som vil bli brukt, de vet kun max forbruk.

Lenke til kommentar

Ringte Chilimobil sin kundeservice klokka 11 i formiddag og forventet lang kø, men jeg fikk svar med en gang. Fyren jeg snakket med var veldig hyggelig og hjelpsom. Mulig de har fått opp bemanningen nå.

 

Blir spennende å se om SIM-kortene dukker opp og porteringen går i orden. Har bestilt portering til 31. Juli.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...