Gå til innhold

Kundene raser mot Chilimobil: Må vente i dagevis på svar


Anbefalte innlegg

har hatt chilimobil fri data siden lanseringen, og må si at jeg aldri har vært mer fornøyd med et mobilabonnement! Har omtrent ikke vært logget på wifi siden jeg aktiverte abonnementet og bruker mellom 1-4 GB om dagen med opptil 120mbit nedlastingshastighet! Er enig i at kundeservicen ikke er på topp, men sett i forhold til at jeg endelig har fri data kunne jeg ikke brydd meg mindre!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt latterlig. Vi skulle ut og reise og telefonen skulle parteres kl 11. Ingen av nr ble portert og der stod vi uten tlf. 70 min vente tid på kundeservice. Etter slit ble SIM-kort aktivert. Når vi kommer frem på ferie ble datatrafikk sperret pga utenladssperre. Hvordan åpne den? Kontakt kundeservice. Helt håpløst. Må betale en formue for å komme gjennom. Sendte Mail til de for 1 uke siden. Her står jeg i utlandet enda uten datatrafikk på telefonen og ingen svar fra kundeservice. 1 UKE!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei, Tek!

 

Opplevelsene mine når det kommer til kundeservice hos Chili:

Bestilte onsdag 20. juni.

Mottok SIM-kort mandag 25.

Porterte over 28. juni kl. 11, helt uten problemer.

 

Jeg kontaktet kundeservice via Facebook 02.21 natt til i dag, og de svarte meg 09.39.

 

 

Lager dere en sak om meg, og? Eller er det ikke like spennende?

 

Edit: Her kopierte jeg et eldre innlegg. Jeg porterte 3 dager etter jeg fikk simkortet. Med andre ord ikke i dag, 17/7. Jeg har hatt Chili straks tre uker, og er strålende fornøyd.

Endret av d'espresso
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Noen som kan bekrefte/avkrefte at Chilimobil krever å få betalt for de to første månedene umiddelbart, altså at man får en regning på 798 kr når man bestiller dette abonnentet?

Første regning fra et teleselskap er normalt ut bestillingsmåneden pluss neste.

Lenke til kommentar

I denne tråden: "at noen opplever grusomt dårlig kundeservice er ugyldig og en hevnsak fra tek fordi jeg ikke har hatt noen problemer"

 

Skjerp dere folkens. Er kritikkverdige hendelser plutselig en ikke-sak fordi du ikke bryr deg? Jeg fikk aldri sim-kort etter 2 uker og flere utsettelser av portering, dette er ikke snakk om "sen postgang", det ble tydeligvis aldri sendt.

 

Lager dere en sak om meg, og? Eller er det ikke like spennende?

 

Nei, for dette er ikke nyheter. Skal nrk skrive om alle bilene som ikke kolliderte i dag?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

I denne tråden: "at noen opplever grusomt dårlig kundeservice er ugyldig og en hevnsak fra tek fordi jeg ikke har hatt noen problemer"

 

Skjerp dere folkens. Er kritikkverdige hendelser plutselig en ikke-sak fordi du ikke bryr deg? Jeg fikk aldri sim-kort etter 2 uker og flere utsettelser av portering, dette er ikke snakk om "sen postgang", det ble tydeligvis aldri sendt.

 

 

Nei, for dette er ikke nyheter. Skal nrk skrive om alle bilene som ikke kolliderte i dag?

Din opplevelse høres ikke god ut, og er selvfølgelig ikke god nok.

 

NRK kan i ny og ne skrive at Norge er i verdenstoppen når det kommer til færrest dødsfall i trafikken, ja.

 

Litt ensidig journalistikk fra Tek er alt jeg ønsker å adressere.

Lenke til kommentar

Helt latterlig. Vi skulle ut og reise og telefonen skulle parteres kl 11. Ingen av nr ble portert og der stod vi uten tlf. 70 min vente tid på kundeservice. Etter slit ble SIM-kort aktivert. Når vi kommer frem på ferie ble datatrafikk sperret pga utenladssperre. Hvordan åpne den? Kontakt kundeservice. Helt håpløst. Må betale en formue for å komme gjennom. Sendte Mail til de for 1 uke siden. Her står jeg i utlandet enda uten datatrafikk på telefonen og ingen svar fra kundeservice. 1 UKE!!

 

Kjipt, lang tid og alt det der. Men man skifter ikke dekk samme dagen man skal på langtur for å si det sånn.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Noen som kan bekrefte/avkrefte at Chilimobil krever å få betalt for de to første månedene umiddelbart, altså at man får en regning på 798 kr når man bestiller dette abonnentet?

 

Nei, du betaler bare for 1 mnd av gangen. Jeg gjorde nu det da jeg fikk første regning fra dem. Endret av jendor1
Lenke til kommentar

Er tek.no medeier med Telenor eller Telia egentlig? Jeg bestilte mobil abonnement oss Chilli mobil hadde ingen problemer slik andre her skriver. Alt gikk knirkefritt her. Jeg har merket at det er kun tek.no som kommer med kritikk av Chilli mobil. Hva skjer egentlig tek.no?

Endret av jendor1
Lenke til kommentar

Er tek.no medeier med Telenor eller Telia egentlig? Jeg bestilte mobil abonnement oss Chilli mobil hadde ingen problemer slik andre her skriver. Alt gikk knirkefritt her. Jeg har merket at det er kun tek.no som kommer med kritikk av Chilli mobil. Hva skjer egentlig tek.no?

 

JEG har aldri blitt ranet, drept, kidnappet eller voldtatt. Men vg skriver om dette daglig! Hva skjer egentlig vg.no?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Helt enig med DerpBoy! Jeg var tidlig ute og har ikke opplevd noen problem. Gi de litt tid, hvis vi som forbrukere river i stykker dette tilbudet kan de hende vi ikke ser lignende tilbud fra de større aktørene på lenge. Jeg trives godt med å slippe å forholde meg til en kvote når jeg bruker mobilen min, jeg hadde ventet lenge på et slikt abonnement. Chili Mobil er en relativt liten aktør som prøver seg mot kjempene. Gi de en sjanse, om ikke for Chili Mobil sin del, så gjør det for å presse de andre aktørene til å tilby lignende abonnement til samme pris.

Lenke til kommentar

Fikk selv regning fra Chilimobil for "fri data" abonnement uten at jeg er kunde hos dem..

 

Om dette er tilfelle, ville jeg begynt å gå over bankkonto, eventuelle kredittkort, sjekket folkeregisteret / posten opp mot adresseendringer, facebook og andre sosiale medier, e-post osv. Det er ikke sikkert, men det kan hende du har blitt utsatt for et ID-tyveri. Det er ikke normalt å få regning fra et selskap når du ikke er kunde.

I de fleste tilfellene er det da:

1. Snakk om phishing / svindel og regningen kommer egentlig ikke fra det firmaet det tilsynelatende ser ut som.

2. Du har blitt utsatt for ID-tyveri.

 

Jeg ville undersøkt det ovenfor, FØR jeg begynte å legge ut kommentarer på en artikkel med at jeg har fått regning fra et firma jeg ikke er kunde i ;)

 

Lykke til :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Helt latterlig. Vi skulle ut og reise og telefonen skulle parteres kl 11. Ingen av nr ble portert og der stod vi uten tlf. 70 min vente tid på kundeservice. Etter slit ble SIM-kort aktivert. Når vi kommer frem på ferie ble datatrafikk sperret pga utenladssperre. Hvordan åpne den? Kontakt kundeservice. Helt håpløst. Må betale en formue for å komme gjennom. Sendte Mail til de for 1 uke siden. Her står jeg i utlandet enda uten datatrafikk på telefonen og ingen svar fra kundeservice. 1 UKE!!

 

Kjipt, lang tid og alt det der. Men man skifter ikke dekk samme dagen man skal på langtur for å si det sånn.

Haha.. sist jeg sjekka bestemmer ikke man portering selv. For det andre skal portering gå gjennom etter avtalt tid, uten problemer. Aldri opplevd noe annet. Fikk SIM-kort dagen før med porteringsdato. Hadde ikke noe valg. For det tredje, hadde de ikke hatt 70 min vente tid hadde opplevelsen vært annerledes.

 

Alt hadde vært annerledes om vente tiden hadde vært kort. Og skifte dekk samme dag man skal på ferie er ikke noe problem om du har gode dekk. Haha.. dårlig eksempel av deg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om dette er tilfelle, ville jeg begynt å gå over bankkonto, eventuelle kredittkort, sjekket folkeregisteret / posten opp mot adresseendringer, facebook og andre sosiale medier, e-post osv. Det er ikke sikkert, men det kan hende du har blitt utsatt for et ID-tyveri. Det er ikke normalt å få regning fra et selskap når du ikke er kunde.

I de fleste tilfellene er det da:

1. Snakk om phishing / svindel og regningen kommer egentlig ikke fra det firmaet det tilsynelatende ser ut som.

2. Du har blitt utsatt for ID-tyveri.

 

Jeg ville undersøkt det ovenfor, FØR jeg begynte å legge ut kommentarer på en artikkel med at jeg har fått regning fra et firma jeg ikke er kunde i ;)

 

Lykke til :)

Takk for tipset. 

Jeg har allerede vært i kontakt med Svea Finans (som sender ut fakturaer på vegne av ChiliMobil.

 

Her er svaret Svea Finans fikk av Chili Mobil.

JQruGGD.png

 

Viser jo bare hvor liten kontroll de har.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...