Gå til innhold

Adobe jobber med fullversjon av Photoshop og Illustrator til iPad

Gjest Marius B. Jørgenrud

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg ingen ipad, så jeg spør bare...

-Kan ipad kjøre en fullversjon av Photoshop? I’ll be damned...

Ville ikke bli overrasket om en iPad pro ville klare det.

Med tanke på alt jeg får kjørt, uten viftestøy og utidig varm cpu på min iPad så er nok dagens desktop med Intel-cpu døende.

Alt jeg gjør på jobb kunne jeg gjort på en iPad hvis jeg kunne kjørt det mot tre til fem eksterne skjermer.

Lenke til kommentar

Målet er lansere disse så raskt som mulig, men det er krevende å tilpasse noe så sofistikert og kraftig som Photoshop til moderne enheter som iPad, sier Belsky til Bloomberg.

Mellom linjene leser jeg; "noe så omfattende og resurskrevende" (ref. sofistikert og kraftig). Minner meg om hvorfor Flash ble tvunget til å dø som "nettstandard".

Vel, Adobe har grunn til å svette. Mange er lite fornøyd med å bli påtvunget abonnementsordning, og det har spesielt en konkurrent gjort noe med — og de har laget særdeles gode alternativer til folkelige (engangs)priser!

Ikke bare lager de gode produkter, som ikke subber med bena — de har benyttet det gode arbeidet sitt til å allerede ha lansert solide(!) konkurrenter til Photoshop og Illustrator, til iPad. 

Dette er applikasjoner som ytelsesmessig løper rundt Adobe sine programmer, og som har en del unike og effektivitetsfremmende funksjoner mange burde sette pris på — en lav pris, for applikasjonene er rundt 500 kroner.

http://press.affinity.serif.com/pressreleases/affinity-photo-brings-professional-photo-editing-to-ipad-2002278

http://press.affinity.serif.com/pressreleases/draw-inspiration-anywhere-with-affinity-designer-for-ipad-2568519

Kan ipad kjøre en fullversjon av Photoshop? I’ll be damned...

Det er selvfølgelig tilpassede versjoner, forhåpentlig med det meste av programmenes muligheter intakt og gjort brukervennlig for fingre og penn på en tablet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...