Patek Skrevet 17. juli 2018 Del Skrevet 17. juli 2018 Hei, har nylig solgt hovedriggen min, så da tenkte jeg å få i gang den gamle pcn min som står uten GPU! Tenkte å bruke den til surfing og å spille litt LOL. Blir nok ikke brukt noe særlig utover det. Vet at lol er veldig lite krevende, men hvilket skjermkort må jeg faktisk ha? Spiller på 1440p 165 Hz foreløpig. Ser dermed etter et grafikkort som gir best mulig ytelse for pengene. Har sett litt på bruktmarkedet, men blir usikker på hva jeg faktisk trenger. Vil et 760 evt holde? Pris er ikke så farlig egt, bare det gir bra ytelse for pengene. Tenker opp til 3000 kr. Skal pares med en fx-8350. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 17. juli 2018 Del Skrevet 17. juli 2018 Tror jeg ville ha gått for RX580 4GB. Komplett har tilbud på alle AMD kort akkurat nå. https://www.komplett.no/product/919035/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/sapphire-radeon-rx-580-4gb-pulse# Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 17. juli 2018 Del Skrevet 17. juli 2018 Hei, har nylig solgt hovedriggen min, så da tenkte jeg å få i gang den gamle pcn min som står uten GPU! Tenkte å bruke den til surfing og å spille litt LOL. Blir nok ikke brukt noe særlig utover det. Vet at lol er veldig lite krevende, men hvilket skjermkort må jeg faktisk ha? Spiller på 1440p 165 Hz foreløpig. Ser dermed etter et grafikkort som gir best mulig ytelse for pengene. Har sett litt på bruktmarkedet, men blir usikker på hva jeg faktisk trenger. Vil et 760 evt holde? Pris er ikke så farlig egt, bare det gir bra ytelse for pengene. Tenker opp til 3000 kr. Skal pares med en fx-8350. Jeg er usikker på om jeg tror CPU'en din klarer 165 fps? Kanskje med overklokking? Om ikke, og du befinner deg i 100 - 150 fps området med den CPU'en. Så kan det være av litt betydning hvilken skjerm du har. 1440p@165Hz høres ut som en av de nyere med adaptive sync, kanskje G-Sync? I så fall bør du heller kikke på Nvidia skjermkort. Om skjermen er en Freesync skjerm, er 4GB RX580 til ~2K kanskje slettes ikke så dumt. Om det er Nvidia som er mest aktuelt ser det ut som du er i rett landskap når du vurderer GTX760 (forutsatt at CPU klarer å holde følge). Men disse modellene er ganske gamle og ganske glade i strøm. Jeg ville nok leitet etter noe nyere, om jeg var deg. Gjerne med litt igjen av 5 års reklamasjonsretten vi har i Norge. Det minste jeg ville kikket på da er vel kanskje GTX960. Men jeg ser også det ligger av og til GTX970 til rett over tusenlappen ute på finn.no, og disse er et greit knepp opp, som absolutt bør vurderes.. Lenke til kommentar
Patek Skrevet 17. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2018 Skjermen er G-sync ja Har hatt 970 før i denne pcn, mener å huske jeg fint cappa fps da. Men skjermen skal også selges, så etterhvert blir det bare 1080p gaming på 60 Hz. Får vel holde øynene vidåpne på bruktmarkedet. Blir bare en midlertidig løsning, tenker å bygge ny PC i toppsjiktet når neste NVIDIA serie kommer Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 17. juli 2018 Del Skrevet 17. juli 2018 Vel, 1440p er jo omtrent dobbelt så tungt å drive som 1080p. Så siden du oppga oppløsning og Hz på skjermen din, så var det jo det vi måtte gå ut fra. Til 1080p@60Hz skal det nesten godt gjøres å finne et skjermkort som ikke klarer jobben. Lenke til kommentar
Patek Skrevet 17. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2018 Såklart, er det jeg ønsker å basere meg ut i fra. Men jeg skal takle å bare ha 100-120 fps så lenge det er ikke noe særlig drops Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 17. juli 2018 Del Skrevet 17. juli 2018 Jeg ville bare kjøpt et GTX 970 brukt. Her er LOL, 1440p @ Max og et 960. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå