Gå til innhold

Kjøpe skjermkort, price/performance.


Patek

Anbefalte innlegg

Hei, har nylig solgt hovedriggen min, så da tenkte jeg å få i gang den gamle pcn min som står uten GPU! Tenkte å bruke den til surfing og å spille litt LOL. Blir nok ikke brukt noe særlig utover det.

 

Vet at lol er veldig lite krevende, men hvilket skjermkort må jeg faktisk ha? Spiller på 1440p 165 Hz foreløpig.

 

Ser dermed etter et grafikkort som gir best mulig ytelse for pengene. Har sett litt på bruktmarkedet, men blir usikker på hva jeg faktisk trenger. Vil et 760 evt holde? Pris er ikke så farlig egt, bare det gir bra ytelse for pengene. Tenker opp til 3000 kr. Skal pares med en fx-8350.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, har nylig solgt hovedriggen min, så da tenkte jeg å få i gang den gamle pcn min som står uten GPU! Tenkte å bruke den til surfing og å spille litt LOL. Blir nok ikke brukt noe særlig utover det.

 

Vet at lol er veldig lite krevende, men hvilket skjermkort må jeg faktisk ha? Spiller på 1440p 165 Hz foreløpig.

 

Ser dermed etter et grafikkort som gir best mulig ytelse for pengene. Har sett litt på bruktmarkedet, men blir usikker på hva jeg faktisk trenger. Vil et 760 evt holde? Pris er ikke så farlig egt, bare det gir bra ytelse for pengene. Tenker opp til 3000 kr. Skal pares med en fx-8350.

 

Jeg er usikker på om jeg tror CPU'en din klarer 165 fps? Kanskje med overklokking? Om ikke, og du befinner deg i 100 - 150 fps området med den CPU'en. Så kan det være av litt betydning hvilken skjerm du har. 1440p@165Hz høres ut som en av de nyere med adaptive sync, kanskje G-Sync? I så fall bør du heller kikke på Nvidia skjermkort. Om skjermen er en Freesync skjerm, er 4GB RX580 til ~2K kanskje slettes ikke så dumt.

 

Om det er Nvidia som er mest aktuelt ser det ut som du er i rett landskap når du vurderer GTX760 (forutsatt at CPU klarer å holde følge). Men disse modellene er ganske gamle og ganske glade i strøm. Jeg ville nok leitet etter noe nyere, om jeg var deg. Gjerne med litt igjen av 5 års reklamasjonsretten vi har i Norge. Det minste jeg ville kikket på da er vel kanskje GTX960. Men jeg ser også det ligger av og til GTX970 til rett over tusenlappen ute på finn.no, og disse er et greit knepp opp, som absolutt bør vurderes..

Lenke til kommentar

Skjermen er G-sync ja :)

 

Har hatt 970 før i denne pcn, mener å huske jeg fint cappa fps da.

 

Men skjermen skal også selges, så etterhvert blir det bare 1080p gaming på 60 Hz. Får vel holde øynene vidåpne på bruktmarkedet.

 

Blir bare en midlertidig løsning, tenker å bygge ny PC i toppsjiktet når neste NVIDIA serie kommer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...