Gå til innhold

Telia kjøper Get

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syntes det er uting at i Norge får vi mer og mer 2 store som eier alt innen telecom.

Telenor og Telia, hvordan skal dette ende?

Konkurransetilsynet skal si sitt først, kan hende de synes at 2 såpass store aktører ikke burde slåes sammen.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva skjer med oss Get kunder da tro? Har ingen andre muligheter her...

Hva forventer du skal skje da?

Har man kabel i veggen, så er det stort sett låst på hvilken leverandør du får, og slik har det vært så lenge kabelTV har eksistert. Finnes dog noen få borettslag som har krevd at utstyret og kablingen fra vegg til husstandene er borettslagets, slik at det blir enklere å bytte leverandør i fremtiden. Noen yderst få av disse har faktisk avtaler slik at beboer selv velger hvem de vil knytte seg mot, uavhengig av hva naboen har valgt.

I beste tilfelle kan du nå håpe på at du får en totalkunderabatt/fordel om du velger å ha GET/Telia i veggen og Telia som mobil-leverandør. Kanskje billigere mobilabonnement og/eller flere poeng til å kjøpe kanaler for.

Lenke til kommentar

Viasat er døende art,  linjær TV som Viasat lever er ikke med så mye lenger. 

Kan så være, men dette er en artikkel om oppkjøp av en "lineærTV"-distributør gjort av en mobil og tele-leverandør. I diskusjon om duopol vs konkurranse, så var dette altså et forslag på en koalisjon som da passer inn i det bildet.

Lenke til kommentar

Blir det noe av dette da? For et halvt år siden skulle TDC/Get slå seg sammen med MTG/Viasat++, men plutselig skulle de ikke allikevel...

TDC Group, med Get og TDC Norge ville fortsatt fusjonere, men noen (https://e24.no/naeringsliv/tdc-get/danske-pensjonskasser-vil-kjoepe-get-eier/24253706) ville betale masse for hele TDC Group. Siden det til syvende og sist er aksjonærene som bestemmer så gikk dem for å selge aksjene til en pris som alle mente var meget god, i stede for å fusjonere med MTG. Aksjonærene satt på en god mulighet for raske penger, kontra å bygge opp et stort nytt anderledes mediekonsern, dessverre.

De nye eierene av TDC Group ville nå kvitte seg med sine datterselskaper i Norge for å fokusere på Danmark.

Lenke til kommentar

Kan så være, men dette er en artikkel om oppkjøp av en "lineærTV"-distributør gjort av en mobil og tele-leverandør. I diskusjon om duopol vs konkurranse, så var dette altså et forslag på en koalisjon som da passer inn i det bildet.

Jeg dritet i TV delen av Get, men bryr meg om Internett delen dems

Lenke til kommentar

Jeg dritet i TV delen av Get, men bryr meg om Internett delen dems

Dessverre så er man stort sett låst til å tak pakken, da bare Internett-tilgang stort sett koster like mye som pakkeløsningen. Ihvertfall var det ståa sist jeg så en sammenligning på dette.

Er selv låst til CD aka Telenor på TV og datasiden, men siden det er inkludert i felleskostnaden her, så sparer jeg intet på å forsøke å si opp noe. Ellers hadde muligens dette "fri data"-abonnementet hadd litt større sjanse for å få meg som kunde. Dog ville jeg "delt" internettet med lokalnettverket hjemme, og dermed trenger jeg ihvertfall tvillingsim.

Lenke til kommentar

At get fikk lov til å ta mer betalt for internet uten TV-pakke er en skam. Forbrukerrådet burde skjemme seg!

Og konkurransetilsynet har ingenting de skulle ha sagt ang. denne sammenslåingen siden Get og Telia ikke er konkurrenter i samme segment. Telia er en teleoperatør og Get er en tjenestetilbyder for TV og kabelnett.

Lenke til kommentar

Konkurransetilsynet skal si sitt først, kan hende de synes at 2 såpass store aktører ikke burde slåes sammen.

Kan hende de får instrukser om å dele opp selskapet Get og selge det til hver sin teleoperatør/TV-sendingsleverandør?

Lenke til kommentar

At get fikk lov til å ta mer betalt for internet uten TV-pakke er en skam. Forbrukerrådet burde skjemme seg!

Og konkurransetilsynet har ingenting de skulle ha sagt ang. denne sammenslåingen siden Get og Telia ikke er konkurrenter i samme segment. Telia er en teleoperatør og Get er en tjenestetilbyder for TV og kabelnett.

Fibernettet til Get da? Det må vel falle inn under telekommunikasjon.

Endret av G
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...