indahla Skrevet 17. juli 2018 Del Skrevet 17. juli 2018 (endret) Er det lov å kjøre leiebil i Spania med 9 seter med norsk førerkort klasse B ? Endret 17. juli 2018 av indahla Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 17. juli 2018 Del Skrevet 17. juli 2018 Hvorfor ikke? Førerkort klasse B gjelder for personbil med inntil 8 passasjerplasser, altså 9 seter med fører. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 17. juli 2018 Del Skrevet 17. juli 2018 Norske førarkort følger EU/EØS-standarden og er gyldige i alle EU/EØS-land direkte. Så det du har førarkort for å køyre i Norge kan du også køyre i Spania. Utanfor EØS så kan du oppleve at enkelte land har eigne krav til opplæring og kompetanse innanfor enkelte klassar, noke som gjer at lokale myndigheiter ikkje nødvendigivis godtar europeisk køyreopplæring som god nok. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 17. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2018 Takk! Jeg trodde det var 8 personer totalt Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 17. juli 2018 Del Skrevet 17. juli 2018 Takk! Jeg trodde det var 8 personer totalt Det kan være litt forvirrande, men det heilt korrekte er at det er 8+1, du med klasse B kan transportere 8 passasjerar i tillegg til deg sjølv. Tilsaman 9 seter i bilen, men ikkje meir enn 8 passasjerar. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 17. juli 2018 Del Skrevet 17. juli 2018 Takk! Jeg trodde det var 8 personer totalt Tro er noe man gjør i kirken. I trafikken må man vite Lenke til kommentar
indahla Skrevet 17. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2018 Flaks jeg ikke går i kirka... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå