the_ruthless Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Hva slags socket-type er det på en Pentium II (233MHz)...? Trenger en litt små-ekstrem vifte-kjøler til en slik en, til ekstrem overklokking. Om noen har noe, eller vet noe, så post det... :smile: Gjerne linker eller tilbud... Takk. Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Den er av type "slot 1" Det er mange webshoper som fortsatt selger slot 1 kjølere. bla. Microplex.no Lykke til med å få den over 300mhz da :smile: Lenke til kommentar
MortenH Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Slot-1 er har to typer innpakning, SECC og SECC2. På din 233mhz har du SECC, dvs du kan ikke bruke samme vifte som på de siste cpu'ene (ca. 400mhz p2 -> 1ghz p3 slot-1). Disse har 4 små hull gjennom seg for feste av vifte, noe du ikke vil finne hos deg. Du skal lete en stund for å finne vifte i salg som går til din cpu, men du kan bruke Slot-A vifter, de har 4 "festeanordninger", litt vanskelig å forklare eksakt. Det beste du gjør er å gå innom din lokale forhandler og ber de ta en titt, og hvis de har litt snøring på det de driver med, skal de fort finne en som passer. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 4. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2002 Det er ikke min maskin, da... Men men... Det er en kompis sin... Og han har mindre peiling enn meg på gamle data-ting... Stakkars fyr... Skal se hva jeg finner av vifter & kjølere, da... Forklar gjerne dette med hull rundt CPU bedre... Kan denne CPU'en virkelig nå 300MHz? (Det ville jo vært en enorm forbedring til Counter-Strike! ) Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Hei the_ruthless! Eg har også ein p2 233Mhz.. Men,har ikkje giddet å klokke den fordi ein ikkje vil kunne klokke så mykje..(dvs det har ingen spessiel effekt å klokke mykje..) Lurer på om 300Mhz var maks.. Ingen vits i å prøve 400Mhz i allefall..:wink: Du kan kanskje søke litt på pcworld.no.. Var ein artikkel om overklokking av p2 233Mhz for ei stund tilbake (i alle fall i papir utgaven..) Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 4. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2002 Er det faktisk mulig å få de opp i 400MHz? (Da med ekstrem kjøling osv., men bare i teorien, liksom?) Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 jeg fikk min pII-233 opp i 293 (tror jeg det var), og en pII-300 til 385 (sånn ca.) med boxed kjøling.. tror begrensningene lå på hovedkortet, cpu'en ble ikke så skrekkelig varm. Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Hei psilocybe! Merka du stor forskjell på før og etter klokking.. Da tenker eg ytelesmessig 233Mhz til 293Mhz.. Kosta klokkinga mykje? Var det vanskelig.. Tok det lang tid.? Kanskje eg også skal prøve så har eg pc ei stund til..:wink: Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 4. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2002 Boxed kjøling er det som følger med som standard...? Ny kjøling er bedre kjøling! Greier sikkert å tyne CPU'en til siste dråpe! Muwahahah! (All ytelsesøkning er bra ytelsesøkning! Nesten...) _________________ AopenH600A Soyo K7V Dragon Plus! AMD XP 1600+ Alpha8045 256MB DDR RAM (Ødela min andre i helga) ASUS GeForce3 Ti200 Pure Aopen 32x12x48x CD-RW NEC DV 5700A (12x40xDVD-Rom) 40GB WD 7200RPM harddisk HYUNDAI F910 <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: the_ruthless på 2002-03-04 13:12 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: the_ruthless på 2002-03-04 13:14 ] Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Quote: On 2002-03-04 13:04, Mr.Hassan skrev:Hei psilocybe!Merka du stor forskjell på før og etter klokking..Da tenker eg ytelesmessig 233Mhz til 293Mhz..Kosta klokkinga mykje?Var det vanskelig..Tok det lang tid.?Kanskje eg også skal prøve så har eg pc ei stund til..:wink: mvel, merket at det var et par ekstra mhz der, men det var ikke noe voldsomme greier. kostet ingenting, da det var med boxed vifter.. det var i bunn og grunn bare til å sette opp fsb'en fra 66 til 83mhz i bios.. veldig enkelt, mao. :smile: Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Hei! Får prøve det når eg får henta pcén hos foreldra mine..Broren min skulle fikse pcén å sette inn litt meir ram og da var skjermen svart..Så når eg besøkte foreldra mine fant eg ut at han hadde løymt å sette i ein kabel.Så hadde han tatt ut eine hardisken fordi han skulle få ein kammerat av han til å redigedre noe video han hadde laga i forhold til skulen han går på.. Er ei stund til eg reiser til foreldra mine igjenn.. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 4. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2002 Kan en Pentium-CPU ha 233MHz, MMX-power og være en P-I? Kom Pentium-1 noensinne så langt? Eller ER det en Pentium 2? (Saken er den at det er en Socket7? Ifølge kompis... Hva vet vel han?) Lenke til kommentar
MortenH Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Hvis det er socket-7 er det Pentium MMX. Pentium 2 er kun Slot-1. Pentium MMX kom opp i 233mhz, selv om jeg ikke har sett så mange av de. En vifte til det er forresten veldig lett å finne. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 4. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2002 Har du noensinne hatt med en sånn å gjøre, Morten? Er de lett å overklokke? Vi satser på socket, vi. Slot er det nok ikke. (Selv om slot-CPU'er er koseligere...) Lenke til kommentar
MortenH Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 De er ganske overklokkbare. Med hovedkort som støtter 100mhz (super7 hk først og fremst), kan du kanskje klare 300, 3x100. Ellers kan man prøve 290.5, 3.5x83 eller 262.5, 3.5x75 eller som siste utvei 250,3x83. Du vil tjene endel ytelse også på det siste alternativet siden fsb'en er oppe i 83mhz istedetfor 66mhz. Dette er selvfølgelig cpu-individuellt, man må bare prøve seg frem, disse cpu'ene har ikke store temperaturproblemer. Lenke til kommentar
0din Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Da får bare the_ruthless og jeg prøve da... (det er min maskin..) Problemet er bare å finne ut hvilket hovedkort det er.... Greiene står inne i verdens styggeste Packard Bell maskin fra forrige årtusen! Maskina er bygget opp slik at hovedkortet ligger i bunnen (slik som andre gamle maskiner) men mskina ser ut som et vanlig tower som er smalt oppe og er særdeles bredt nede! Er det noen andre som har vært bortig en slik maskin?? Tror den heter "Packerd Bell MultiMedia CLE" Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 5. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2002 0din, prøvd å titte på PackardBell-sida...? (I'm off to find a PackardBell-site!) Piss. Finner ingenting! Ikke support deres egne gawddamn PC'er, PackardBell-f**ks!!! Aaaargh! (Måtte bare få det ut. Sorry.) _________________ AopenH600A Soyo K7V Dragon Plus! AMD XP 1600+ Alpha8045 256MB DDR RAM (Ødela min andre i helga) ASUS GeForce3 Ti200 Pure Aopen 32x12x48x CD-RW NEC DV 5700A (12x40xDVD-Rom) 40GB WD 7200RPM harddisk HYUNDAI F910 [ Denne Melding var redigert av: the_ruthless på 2002-03-05 10:26 ] Lenke til kommentar
0din Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Joda, jeg har prøvd å finne den på http://www.packardbell.no mens selv ikkje vår "nye" "familie" pc finnes der og den er bare 2 år gammel.... Konklusjonen vi kan trekke ut av dette er: "Skal du kjøpe en PackardBell PC bør du ikke betale mere en 300 kroner for den" Det gjore i allefall ikke jeg..... Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 5. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2002 Konklusjon meg i bakdelen. Dem BURDE ha produkt-oversikt, lett tilgjengelig, for de som vil vite noe om gamle PC'er... 0din, mail dem, spør om info, del info med meg... _________________ AopenH600A Soyo K7V Dragon Plus! AMD XP 1600+ Alpha8045 256MB DDR RAM (Ødela min andre i helga) ASUS GeForce3 Ti200 Pure Aopen 32x12x48x CD-RW NEC DV 5700A (12x40xDVD-Rom) 40GB WD 7200RPM harddisk HYUNDAI F910 [ Denne Melding var redigert av: the_ruthless på 2002-03-05 11:10 ] Lenke til kommentar
0din Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 E-mail adresse det har dem men det står ettertrykkelig at spørsmål ikke må inneholde tekniske spørsmål om spesifikajoner og lignende!!! Og da spør jeg: HVA annet skal en spørre om?? F.eks. hvordan skal jeg skrive brev?? Det er alltid bra å trekke en konklusjon! Da har en kanskje bedre anelse om hva en holder på med... the_ruthless: logg på messenger NÅ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå