Gå til innhold

Windows alternativer til Final Cut?


Gjest Slettet-qfohT7

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-qfohT7

Jeg skal av ulike grunner gå over til en Windows maskin for å redigere videoer, og lurer på hva salgs video redigerings program som kan erstatte Final Cut Pro som jeg er vant til å bruke? Jeg har brukt Adobe Premiere Pro før, men det er akkurat litt for komplekst og tungvindt, spesielt på enkle ting, til at jeg ønsker å bruke det. Final Cut er på mange måter det perfekte verktøyet!

 

Men jeg ble skikkelig overrasket at Windows tilsynelatende ikke har noen gode alternativer til FCPX? Jeg trodde det var en selvsagt ting men..

 

Vurderer å installere OSX med noe "hack" bare for å få FCPX om det i det hele tatt vil funke ok..

 

Noen som har noen erfaringer å dele?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7

Shotcut eller Avidemux har jeg brukt litt for å sette sammen/ kutte videoer.

https://alternativeto.net/software/final-cut-pro/

 

Her er en test:

https://www.pcworld.com/article/3223911/software/the-best-video-editing-software.html

 

 

Hmm.. der var det jo en annen versjon av Adobe også, Elements. Hørtes interessant ut.. prøver en trial av den først hvis det finnes :)

Lenke til kommentar

Hva med da Vinci Resolve?

Wondershare Filmora?

Magix Vegas eller magix Movie edit pro

Pinnacle studio?

 

Da Vinci er kjent for å være avansert, men kan være et bra verktøy i riktige hender. Personlig ville jeg sett på det og Pinnacle/magix eller kanskje Lightworks.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Hva med da Vinci Resolve?

Wondershare Filmora?

Magix Vegas eller magix Movie edit pro

Pinnacle studio?

 

Da Vinci er kjent for å være avansert, men kan være et bra verktøy i riktige hender. Personlig ville jeg sett på det og Pinnacle/magix eller kanskje Lightworks.

 

 

Takker, skal sjekke ut de siste du nevner der, Pinnacle og Lightworks. 

 

Avansert var ikke helt det jeg var på jakt etter i denne omgangen. Har brukt Adobe Premiere Pro en del, og det funker jo veldig bra, og til mitt bruk avansert nok. Men det blir for avansert for litt enklere jobb, og alt for mye arbeid for å få til enklere videoer. Derfor jeg har vært super fornøyd med Final Cut Pro, men nå må jeg ha noe for Windows så.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...