Redaksjonen. Skrevet 16. juli 2018 Del Skrevet 16. juli 2018 Malte opp «sykkelbokser» i veikryss over hele landet. Ga ingen merkbar reduksjon av ulykker Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 16. juli 2018 Del Skrevet 16. juli 2018 Dei burde kanskje malt inn små felt i boksene med piler for kvar retning, slik at syklistane fordelte seg betre? Lenke til kommentar
Populært innlegg missi Skrevet 16. juli 2018 Populært innlegg Del Skrevet 16. juli 2018 Den rette løsningen er å redusere antallet syklister og å bygge veiløsninger der biler og fotgjengere ikke kommer i konflikt. 12 Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 16. juli 2018 Del Skrevet 16. juli 2018 Eller redusere antall bilister. 6 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 16. juli 2018 Del Skrevet 16. juli 2018 Det beste er at syklistene følger reglene. Lurer på hvor mange av dem har bil sertifikatet 8 Lenke til kommentar
G Skrevet 16. juli 2018 Del Skrevet 16. juli 2018 Fantastisk. Få syklisten ut av biltrafikkbilde jo snarere jo bedre! 7 Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 16. juli 2018 Del Skrevet 16. juli 2018 (endret) Fantastisk. Få syklisten ut av biltrafikkbilde jo snarere jo bedre! Man ( bilister) hadde skjønt galskapen hvis de hadde hatt en fil på siden av seg, der det kom susende kjøretøy forbi, - som var 50 ganger så tunge med 10 ganger så stor fart. Endret 16. juli 2018 av Fri diskusjon og kunnskap Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 16. juli 2018 Del Skrevet 16. juli 2018 Eller redusere antall bilister.Så du vil heller redusere de som betaler for veiene? 6 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 16. juli 2018 Del Skrevet 16. juli 2018 Man ( bilister) hadde skjønt galskapen hvis de hadde hatt en fil på siden av seg, der det kom susende kjøretøy forbi, - som var 50 ganger så tunge med 10 ganger så stor fart.Du beskrev nettopp venstrefeltet i 4-felts motorvei. 4 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 16. juli 2018 Del Skrevet 16. juli 2018 Du beskrev nettopp venstrefeltet i 4-felts motorvei. Hehe, har du sett en sykeliste på en 4-felt motrvei 1 Lenke til kommentar
Pylons Skrevet 16. juli 2018 Del Skrevet 16. juli 2018 Eller redusere antall bilister.Så du vil heller redusere de som betaler for veiene? Alle skattebetalere betaler for veiene. Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet 16. juli 2018 Del Skrevet 16. juli 2018 Eller redusere antall bilister.Så du vil heller redusere de som betaler for veiene? Alle skattebetalere betaler for veiene. Nå lo jeg godt. Bilistene betaler mesteparten av utbygging og vedlikehold i direkte avgifter som engangsavgift, drivstoffavgift og bompenger. Kompenserer man for bortfallet av avgifter grunnet elbiler, betaler bilister alle utgifter bare i direkte avgifter. Hvis må i tillegg sier at vanlig skatteinngang skal dekke opp dette, betyr det at bilistene er en gedigen melkeku.... 5 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 16. juli 2018 Del Skrevet 16. juli 2018 Hehe, har du sett en sykeliste på en 4-felt motrvei Nei, sjeldent jeg ser en liste over sykdommer på motorveien. Jeg har derimot sett en syklist på en 4-felts. Jeg måtte også se på ambulansepersonell plukke opp liket hans når jeg kjørte motsatt vei. 2 Lenke til kommentar
G Skrevet 16. juli 2018 Del Skrevet 16. juli 2018 (endret) Man ( bilister) hadde skjønt galskapen hvis de hadde hatt en fil på siden av seg, der det kom susende kjøretøy forbi, - som var 50 ganger så tunge med 10 ganger så stor fart. Bedre det en multirolle syklister som vingler avgårde hvor det passer dem best. Følger ofte ikke trafikkregler. Kommer i fra veibanen for så å svinge i en fotgjengerovergang også sykle over fortau og parkplasser i 40-50 km/t noen av de. Kjører på rødt lys i lyskryss og fotgjengeroverganger har jeg også sett. Gir sjelden tegn for hvor de skal. Det er så mange villmenn på trøsykkel, at jeg har absolutt null til overs for syklister pga. disse galningene. Endret 16. juli 2018 av G 7 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 16. juli 2018 Del Skrevet 16. juli 2018 Nå lo jeg godt. Bilistene betaler mesteparten av utbygging og vedlikehold i direkte avgifter som engangsavgift, drivstoffavgift og bompenger. Kompenserer man for bortfallet av avgifter grunnet elbiler, betaler bilister alle utgifter bare i direkte avgifter. Hvis må i tillegg sier at vanlig skatteinngang skal dekke opp dette, betyr det at bilistene er en gedigen melkeku.... Hvorfor ler du. Han har jo rett i at alle er med å betale. Hadde alle avgiftene som er på biler/busser/lastebiler osv gått til veier ville vi hatt fine veier i norge, men dessverre gå de til mye annet. 1 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 16. juli 2018 Del Skrevet 16. juli 2018 Har aldri skjønt det der. Veiavgiften vi betaler, øremerkes ikke til veier, har jeg lest i mang en artikkel. Skal ikke vanlig lønnskatt dekke slike ting? Kan politikere bare slenge på skatter og bommer der det passer dem for å få inn mer penger? 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 16. juli 2018 Del Skrevet 16. juli 2018 Skal man redusere ulykker så må man fjerne den tullete regelen som at syklister kan sykle rettt fram i høyre fil, som er dedikert til sving til høyre En må også lage egne sykkelfelt og slutte med det tullet de stort sett bygger i dag (GANG- og sykkelvei) 4 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 16. juli 2018 Del Skrevet 16. juli 2018 Eller innføre sykkellappen. 4 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 17. juli 2018 Del Skrevet 17. juli 2018 Syklister kjører bil. Bilister sykler. Idioter finnes både bak styrer og ratt. Og er man idiot i bilen, er man gjerne det på sykkelen også. 6 Lenke til kommentar
EremittPåTur Skrevet 17. juli 2018 Del Skrevet 17. juli 2018 (endret) Sykkelbokser kompliserer bare trafikkbildet. Ett tiltak som neppe kan være motivert av annet enn lobbyisme. Uten kritikk av syklisten som sådan .. helt ok med folk som sykler og ikke bruker samferdselsåren som treningssenter .... men løsningen i lyskryss er å innføre nytt ledd i lysreguleringen med eget lys for syklister.For kryss uten lys bør vel syklistene stille seg i kø med bilene i den rekkefølgen man kommer inn til krysset. Helt tullete å ha to felt som kan krysse hverandre på denne måten. En "jeg er syklist og vet best"-syklist som kommer ett par lengder bak en bil som svinger til høgre men som selv skal rett frem har ofte den oppfatningen at de ikke trenger å redusere farten inn mot ett kryss. De har jo forkjørsrett må vite, med en konflikt som resultat og stigmatisering av sjåføren. Dersom man stilte seg i en reell kø slipper man slike problemer. Jeg har sett en del syklister som praktiserer dette og jeg må berømme de, for fytti katta så oversiktlig det ble når du slipper å hele tiden passe på at en liten kondomsyklist plutselig skal feie opp på siden av deg i "jeg har forkjørsrett"-fart i det du skal til å svinge til høyre. EDIT: typo Endret 17. juli 2018 av EremittPåTur 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå