Gå til innhold

Oppkjøring i Harstad

Kjersti

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal ha oppkjøring i Harstad neste uke. Nå kjenner jeg at nervene kommer. 

Noen har sagt at det er strenge sensorer i Harstad, mens andre sier at de er helt normale. 

Andre igjen forteller om kompliserte kjøreruter. Jeg opplever selv at jeg kan kjøre bil, og det samme sier kjørelæreren min. Han sier at jeg bare skal glede meg til kjøreturen. men jeg gruer altså, og jeg ser spøkelser bak hver gate, veiskilt og rundkjøring. Er noen ruter mer vanlige enn andre i Harstad?

Takknemlig for fornuftige svar. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når folk sier det er strenge sensorer et sted, er det fordi dem ikke tør si hvorfor de egentlig strøk. Så sensoren du får er neppe noe bedre eller dårligere enn ellers i landet.

For utenom det så er Harstad en lett by å kjøre i. Er jo bare en vei, og den går gjennom sentrum :p

Du har sikkert rett i at sensorene verken er vanskeligere eller lettere i Harstad. Jeg er nyinnflytter, så jeg er ikke så godt kjent i byen enda heller. Derfor hører jeg sikkert mye på ryktebørsen. En vei er vel litt overdrevet? Jeg synes flere av kryssene i sentrum er litt knotete...

Lenke til kommentar

Alle sensorar er "strenge", det er bokstaveligtalt jobben deira å påsjå at kandidaten er god nok.

Dei fleste som stryk er veldig snare med å klassifisere sensor som streng eller kanskje til og med urettferdig. I dei fleste tilfeller har dette kun med at kandidaten ikkje er har nok trafikkerfaring til å forstå kvifor dei strauk.

For dei som består så får ein ikkje fult same inntrykket av sensor, men på grunn av situasjonen og det faktum at sensor ofte sitt heilt i ro og noterar heile tida, så vil ein lett kunne få inntrykk av at sensor er litt kritisk.

På alle trafikkstasjonar så er det utarbeida fleire køyreruter til dei forskjellige sertifikatklassene. Kva køyrerute du får skal i utgangspunktet være tilfeldig trekt for kvar kandidat.

Lenke til kommentar

Alle sensorar er "strenge", det er bokstaveligtalt jobben deira å påsjå at kandidaten er god nok.

Dei fleste som stryk er veldig snare med å klassifisere sensor som streng eller kanskje til og med urettferdig. I dei fleste tilfeller har dette kun med at kandidaten ikkje er har nok trafikkerfaring til å forstå kvifor dei strauk.

For dei som består så får ein ikkje fult same inntrykket av sensor, men på grunn av situasjonen og det faktum at sensor ofte sitt heilt i ro og noterar heile tida, så vil ein lett kunne få inntrykk av at sensor er litt kritisk.

På alle trafikkstasjonar så er det utarbeida fleire køyreruter til dei forskjellige sertifikatklassene. Kva køyrerute du får skal i utgangspunktet være tilfeldig trekt for kvar kandidat.

Takk for fornuftig tilbakemelding. Jeg er godt forberedt, jeg har kjørt mye, men ble altså litt skremt da jeg hørte om at Harstad hadde ekstra strenge sensorer. Det ble brukt ord som både strykebrett og strykejern, men slike finnes sikkert overalt.

Lenke til kommentar

Takk for fornuftig tilbakemelding. Jeg er godt forberedt, jeg har kjørt mye, men ble altså litt skremt da jeg hørte om at Harstad hadde ekstra strenge sensorer. Det ble brukt ord som både strykebrett og strykejern, men slike finnes sikkert overalt.

Ja slike finnes overalt.

Det er også veldig mange som finner stor glede i å overdrive.

Alle husker vell den i klassa på ungdomsskulen som kom ut frå helsesøsterkontoret og meinte at vaksinesprøyta gjorde såååååå vondt, kun for å tilfredsstille eiga sadistisk glede (og i alle fall ikkje for å betrygge dei neste i køa).

Lenke til kommentar

Hvis du følger med på skiltene så har det ingen ting å si om du ikke er kjent. Sensor forteller deg hvor du skal kjøre, så kan det hende han prøver å sende deg mot et innkjøring forbudt skilt for å se om du følger med.

Det er vel omtrent det verste de finner på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...